Onko kellään kokmeuksia tai osaisko kukaan auttaa mua. Nimittäin pelkään että olen raskaana. Mulla ei ole ollut mitään raskauden oireita, ehkä olen ollut aikaisempaa enemmän väsynyt, mutta olen normaalistikin aina usein väsynyt. No, olin yhdynnässä viimeksi toukokuussa, ja söin e-pillereitä. Juhannuksena mulla tuli tosi niukat "kuukautiset", jotka oli tosi niukat, eikä tarvinnut edes käyttää sidettä kun vaan sellasta pikkuhousunsuojaa, ja ne kesti vaan pari päivää. Heinäkuussa mulla ei ollut kuukautisia ollenkaan. Tein viikko sitten raskaustestin, joka näytti negatiivista.
Mulla on nyt siis periaatteessa myöhässä pari viikkoa, jos nuo juhannuksena olevat sitten oli kuukautiset.
Eikö se kuitenkin ole aika epätodennäköistä että olisin raskaana, kun olen käyttänyt pillereitä ja testinkin tein??
Luin kyllä yksiltä sivuilta, että aika raskauden alkuvaiheessa voi tulla sellasta kuukautisia muistuttavaa pientä vuotoa, mutta se johtuu vain hormoneista. Minulla on muuten ollut kuukautiset aina säännölliset ja tosi runsaat.
Voisinko siis olla raskaana? Tämä epätietoisuus on kamalaa, koska testikin oli negatiivinen ja silti kuukautisia vaan ei kuulu...
Apuva....
6
589
Vastaukset
- paniikki...
en kyllä tehnyt testiä aamupissasta, ja olen kuullut että se kannattais tehä siitä ennemmin kun sitten myöhemmin päivällä...mutta pitäishän niitten silti olla aika luotettavia.
- rv26+3
En usko että olet raskaana jos kerran testikin näytti negatiivista. Kyllä se ois jo näyttänyt positiivista jos kerta toukokuussa on on ollut edellinen kertasi.. jos nyt mielen rauhaa haluat niin haeppa toinen testi ja testaa vielä kerran. Mutta luulempa että murehdit turhaan :)
- vaikuta
otatko sen aampupissasta vai iltapisusta. Jos on raskaana niin raskaushormoonia on aina virtsassa. Et ole raskaana..olisithan nyt jo kolmannella kuulla jos olisit. kannattaa mennä lääkäriin tiedustelemaan että missä mankat viipy..monet asiat niihin vaikuttaa. Ja jos stressaat raskaudesta niin ne ei silläkään uhalla tule. Varmaan on kuitenkin että et ole raskaana!
- ---///---
Enpä usko että olet raskaana mutta en ole mikään lekuri niin käy kuule terveysasemalla niin he tutkivat asiaa. Muutamia kertoja luonto on temppuili munkin kanssa vaikka kuukautiset muuten olisivat normaalit. Mutta tohon kysymykseen on melkein mahdontonta vastata. Tsemiä sulle, ja käy siellä terveysasemalla niin ei tarvitse murehtia.
- Mä 1975
Jos sua kauheesti vaivaa asia miksi et mene lääkärille ja pyydä verestä otettavaa raskaustestiä??
- tolp
En usko että olet raskaana. Testit harvoin valehtelevat. Mutta kannattaa silti ehdottomasti tehdä uusi testi tai käydä siellä tk:ssa antamassa pissa/verinäyte. E-pillereitä käyttäessä ei ole normaalia, että tyhjennysvuoto jää kokonaan pois, joten jos raskaustesti on edelleen negatiivinen ja tyhjennysvuoto ei seuraavallakaan kerralla tule normaalisti, niin kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. Luomumenkoissa stressin yms. häiriötekijöiden aiheuttama vuodon myöhästely, poisjäänti yms. on suhteellisen normaalia, mutta e-pillereiden aiheuttaman hyvinkin keinotekoisen kierron ja tyhjennysvuodon pitkäaikainen (2-3 liuskaa) häiriintyminen on aina tutkittava tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070