"Talvikuningas"...uusi levy

jokeripokeripoks

"CMX julkaisee kahdennentoista albuminsa Talvikuningas 5.9.2007. Uusi levy rikkoo perinteisen rock-albumin rajoja rohkeasti. Hieman yli tunnin mittaisella levyllä on vain yksi kappale, joka on nimeltään Talvikuningas. 12-osainen teos on syvälle tulevaisuuteen ja kauas avaruuteen sijoittuva tragedia vallasta, sodasta, julmuudesta ja toivosta.

Levyn mukana tulee teoksen 40-sivuinen libretto, jossa on Talvikuninkaan teksti ja Sami Saramäen tekemä 13-osainen huikea kuvitus. Albumi julkaistaan arvonsa mukaisesti aluksi vain numeroituna 8000 kappaleen erikoispainoksena. Saramäen tauluista painetaan myös julisteet, jotka tulevat myyntiin."

Lisää asiasta ja levyn kansikuvasta CMX:n nettisivuilla.
Ostoon lähti saman tien!

17

6596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjoismaiden viisas mies

      Varattu on jo oma kappale tuota erikoisversiota. Kummastuttaa vain tuo ratkaisu, että pelkistetympi ceedee jätetään vasta ensi vuoden puolelle. Tuon isomman paketin hinta kun on Joensuussa vähän päälle neljäkymppiä.

      Noh, laadusta kannattaa maksaa.

      • Wihis

        Oisko koko homman juoni vähän siinä, että luodaan ensin toi 8000 kappaleen special versio, mitä kaikki havittelee ja loput mälsimykset saa kärsiä sitten niistä normaali versioista. Ja mun mielestä lähinnä aika hauska ja mielenkiintonen ratkaisu.

        Mutta, tosiaan tilaukseen lähti. Täytyy sitten tilata viel se digipäkki ilmestyspäivänä ja lopuks ens vuoden puolella normaali ceedee :)


      • 13 eurolla
        Wihis kirjoitti:

        Oisko koko homman juoni vähän siinä, että luodaan ensin toi 8000 kappaleen special versio, mitä kaikki havittelee ja loput mälsimykset saa kärsiä sitten niistä normaali versioista. Ja mun mielestä lähinnä aika hauska ja mielenkiintonen ratkaisu.

        Mutta, tosiaan tilaukseen lähti. Täytyy sitten tilata viel se digipäkki ilmestyspäivänä ja lopuks ens vuoden puolella normaali ceedee :)

        ei saa kansia mukaan mutta musa sulla saman tien


    • snagit78

      "Hieman yli tunnin mittaisella levyllä on vain yksi kappale, joka on nimeltään Talvikuningas. 12-osainen teos on syvälle tulevaisuuteen ja kauas avaruuteen sijoittuva tragedia vallasta, sodasta, julmuudesta ja toivosta."

      Mielenkiintosta nähdä kuinka paljon on oikein vahingossa? kopioitu Edge of Sanityltä. Aika pelottavan lähelle Crimsonia toi kuvaus ainakin osuu.

      • saaatanaz

        Joo, ihan selvä kopio, tosin et ole tainnut kuulla levyä vielä. Vai sinähän tiedät muutenkin...


      • ..vielä
        saaatanaz kirjoitti:

        Joo, ihan selvä kopio, tosin et ole tainnut kuulla levyä vielä. Vai sinähän tiedät muutenkin...

        Tuskin kovi muukaan.. Jää vaan aika paha maku suuhun jos tolla hinnalla on levyyn eksyny liikaa lainamatskua.


      • -hölmökö-
        ..vielä kirjoitti:

        Tuskin kovi muukaan.. Jää vaan aika paha maku suuhun jos tolla hinnalla on levyyn eksyny liikaa lainamatskua.

        Hmm..
        Mitä eroa on erikoispainoksella ja "normilla"?
        paitsi,että erikoispainoksen mukana tulee libertto ja kuvasarja..
        Ja onkohan digiversio ns.tyyliin leffan kaltainen vai,että kuvasarjaako sekin..

        Itse en erikoispainosta haali,kun rahat meni yllättäen .__.
        mutta varmasti digiversion ja 2008 ilestyvän cd:n kyllä haalin ^^


      • nokimäki
        -hölmökö- kirjoitti:

        Hmm..
        Mitä eroa on erikoispainoksella ja "normilla"?
        paitsi,että erikoispainoksen mukana tulee libertto ja kuvasarja..
        Ja onkohan digiversio ns.tyyliin leffan kaltainen vai,että kuvasarjaako sekin..

        Itse en erikoispainosta haali,kun rahat meni yllättäen .__.
        mutta varmasti digiversion ja 2008 ilestyvän cd:n kyllä haalin ^^

        minä olen nyt ENTINEN CMX fani.
        Minua ei kuseteta.
        Omistan kaikki CMX levyt mutta tämä jää hankkimatta. Eipä nuo Yrjänän tekstit enää kolahda. Ei päätä häntää.
        Tuomari Nurmio on KING.
        pitää pistää varmaan myyntiin nuo cmx levyt tai kirveellä palasiks niinku Black sabbath levytkin.


      • A W Ypäjä
        nokimäki kirjoitti:

        minä olen nyt ENTINEN CMX fani.
        Minua ei kuseteta.
        Omistan kaikki CMX levyt mutta tämä jää hankkimatta. Eipä nuo Yrjänän tekstit enää kolahda. Ei päätä häntää.
        Tuomari Nurmio on KING.
        pitää pistää varmaan myyntiin nuo cmx levyt tai kirveellä palasiks niinku Black sabbath levytkin.

        Tekotaiteellista paskaa nätissä paketissa.... Eilen kolahti postilaatikkoon ja läpikuunneltu...


      • A.W. Yrjöäjä
        A W Ypäjä kirjoitti:

        Tekotaiteellista paskaa nätissä paketissa.... Eilen kolahti postilaatikkoon ja läpikuunneltu...

        Minäkin kuuntelin tuon eilen, pimeässä huoneessa ja kovalla. Ensivaikutelma teoksesta oli rankka ja ahdistavakin mutta myös hieno ja koskettava.

        Tämä on toki vasta ensituntuma - levyt, varsinkin CMX:n, alkavat usein aueta vasta n. kymmenennen kerran tienoilla.


      • Se on varmaa...
        A W Ypäjä kirjoitti:

        Tekotaiteellista paskaa nätissä paketissa.... Eilen kolahti postilaatikkoon ja läpikuunneltu...

        ... että kaikkia tämä levy ei tule miellyttämään. Kyllähän tämän CMX:ksi tunnistaa, ainakin silloin kun Yrjänä avaa suunsa. Jännästi tuo Talvikuningaan ensimmäinen osa toi mieleen Toolin. Pitkästä aikaa myös Hardcorekaahaustakin kuullaan.

        Pitääpä kuunnella useampaan kertaan, ennen kuin osaan muodostaa kunnon mielipiteen.


      • Graffin
        Se on varmaa... kirjoitti:

        ... että kaikkia tämä levy ei tule miellyttämään. Kyllähän tämän CMX:ksi tunnistaa, ainakin silloin kun Yrjänä avaa suunsa. Jännästi tuo Talvikuningaan ensimmäinen osa toi mieleen Toolin. Pitkästä aikaa myös Hardcorekaahaustakin kuullaan.

        Pitääpä kuunnella useampaan kertaan, ennen kuin osaan muodostaa kunnon mielipiteen.

        Hyvinhän se soi... Ekan kuuntelun jälkeen jäi mieleen tuo hc-meno alkupuolelta, muutamia väliriffejä ja sitten loppuhuipennus. Jos joku tätä tekotaiteelliseksi arvioi, niin kandee sitten hakea se Eppujen samaan aikaan tullut levy. Minusta tämä on huikea juonellinen stoori, jollaista (käsittääkseni) ei kukaan suomenmaalla ole aiemmin tehnyt. Tarvii tosin kuunnella kuunnella vielä toisenkin kerran, totta...


      • P.A.
        Graffin kirjoitti:

        Hyvinhän se soi... Ekan kuuntelun jälkeen jäi mieleen tuo hc-meno alkupuolelta, muutamia väliriffejä ja sitten loppuhuipennus. Jos joku tätä tekotaiteelliseksi arvioi, niin kandee sitten hakea se Eppujen samaan aikaan tullut levy. Minusta tämä on huikea juonellinen stoori, jollaista (käsittääkseni) ei kukaan suomenmaalla ole aiemmin tehnyt. Tarvii tosin kuunnella kuunnella vielä toisenkin kerran, totta...

        Absoluuttisen nollapisteen levyt Suljettu ja Mahlanjuoksuttaja ovat vastaavia varsin tiiviitä levyn mittaisia tarinoita. Muita ei nyt tule mieleen.
        Mutta on Talvikuningas uskomaton levy. Yksi parhaista CMX-levyistä ehdottomasti.


      • yup1234
        Graffin kirjoitti:

        Hyvinhän se soi... Ekan kuuntelun jälkeen jäi mieleen tuo hc-meno alkupuolelta, muutamia väliriffejä ja sitten loppuhuipennus. Jos joku tätä tekotaiteelliseksi arvioi, niin kandee sitten hakea se Eppujen samaan aikaan tullut levy. Minusta tämä on huikea juonellinen stoori, jollaista (käsittääkseni) ei kukaan suomenmaalla ole aiemmin tehnyt. Tarvii tosin kuunnella kuunnella vielä toisenkin kerran, totta...

        Koitappa YUP:n Toppatakkeja ja Toledonterästä tarinalevyksi... '94 suomen paras rock-levy, kriitikot ja fanit rakastaa, on vaan vähän vaikeasti lähestyttävä tietenkin joten ei kovin massasuosiossa.


    • amatöör

      Eipä tuo nyt päätä ole räjäyttänyt samalla tavalla kuin Aura ja Dinosaurus. Mutta tietenkin kaikki mitä CMX tekee on parasta kotimaisessa musiikkiskenessä, ilman muuta. Pari kertaa olen kuunnellut TK:n, ja vaikuttaa siltä että levy jämähtää Petojen viereen hyllyssä, harvemmin kuunneltavien joukkoon.

    • hammaspeikko7

      Vaikka tiesin jo etukäteen, että CMX on suurta taidetta, pääsi tämäkin levy yllättämään.

      A.W. Yrjänän kaunis, kantava ääni on jotain, mitä voi ilmaista vain musiikilla.

      Kyllä näkyy, että tämä yhtye on taistellut tiensä huipulle 20 vuoden raa´alla työnteolla.

    • Anonyymi

      muistan että katsoin jotaki musaohjelmaa jossa joku naistoimittaja hinni etunimeltään kehui tätä cmx;n talvikuningas -levyä ellen väärin muista. Ja en muista että haastatteliko ihan bändiä siinä ohojelmassa mutta kappale punainen komenteja kuului siinä ohjelmassa. Muistatteko? Minä muistan ja nauhoitin sen ohjelman VHS-kasetille. Oi noita VHS kasettiaikoja! Ikävä on noita aikoja.

      Sitten marssin ylivieskan kärkkäisen kauppaan ja ostin sieltä talvikuningas levyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe