vai pitääkö vaihtaa slotyihin?
Tarkoitan kaupoissa, ravintoloissa yms.
Voiko Puolassa maksaa
8
1474
Vastaukset
- Käynnyt
....
- Nova Huta
..kysymyksiä luokassaan "voiko Suomessa maksaa ruotsin kruunuilla tai niillä zloteilla". Eli ei siis voi maksaa euroissa.
- Käynnyt
Kyllä se Euro vaan käy monin paikoin.
Tosin tuskin missään oikeissa kaupoissa,korkeintaan jossain matkamuistomyymälöissä.
Slovakiassa olisi kelvannut pikkuhotelliin Eurot,ja monessa muussakin maassa voi majoituksia maksaa Euroilla,se kun on pitäjälle paljon halvempaa ottaa vastaan euroja kuin hommata korttipääte tai menettää asiakas siksi ettei tällä ole riittävästi paikallista valuuttaa. - euroa
Käynnyt kirjoitti:
Kyllä se Euro vaan käy monin paikoin.
Tosin tuskin missään oikeissa kaupoissa,korkeintaan jossain matkamuistomyymälöissä.
Slovakiassa olisi kelvannut pikkuhotelliin Eurot,ja monessa muussakin maassa voi majoituksia maksaa Euroilla,se kun on pitäjälle paljon halvempaa ottaa vastaan euroja kuin hommata korttipääte tai menettää asiakas siksi ettei tällä ole riittävästi paikallista valuuttaa.Juuri näin, molemmissa maissa olen euroilla majoituksen pienissä majapaikoissa maksanut kun ei ole muuta ollut maahan tullessa. Vaihtokurssi tosin voi olla vähän epäedullinen näin.
Muuten edullisimmissa ruokapaikoissa ja kaupoissa tietenkin kelpaa vain paikallinen valuutta. Pieni vaihtovaiva vielä jäljellä, Slovakia siirtyy euroon ensi vuoden jälkeen ja Puolakin varmaan vähän myöhemmin.
Onneksi ovat vapaasti vaihdettavia nuokin korunat ja slotyt nykyisin, enpä juuri kaipaa niitä aikoja, jolloin länsivaluuttaa himoavia nahkatakkimiehiä vilisi itäblokin kaupungeissa nykimässä turistin hihasta. Siis vielä 1990-luvullakin! - vastauksista
euroa kirjoitti:
Juuri näin, molemmissa maissa olen euroilla majoituksen pienissä majapaikoissa maksanut kun ei ole muuta ollut maahan tullessa. Vaihtokurssi tosin voi olla vähän epäedullinen näin.
Muuten edullisimmissa ruokapaikoissa ja kaupoissa tietenkin kelpaa vain paikallinen valuutta. Pieni vaihtovaiva vielä jäljellä, Slovakia siirtyy euroon ensi vuoden jälkeen ja Puolakin varmaan vähän myöhemmin.
Onneksi ovat vapaasti vaihdettavia nuokin korunat ja slotyt nykyisin, enpä juuri kaipaa niitä aikoja, jolloin länsivaluuttaa himoavia nahkatakkimiehiä vilisi itäblokin kaupungeissa nykimässä turistin hihasta. Siis vielä 1990-luvullakin!Tytär on lähdössä Puolaan ensi viikolla ja siksipä näitä utelen. Itse en ole ollut missään Euroopan maassa Suomea lukuunottamatta, joten en tiedä, mikä on käytäntö paikanpäällä, vaikka viralliseksi valuutaksi sloty ilmoitetaankin.
- .........
euroa kirjoitti:
Juuri näin, molemmissa maissa olen euroilla majoituksen pienissä majapaikoissa maksanut kun ei ole muuta ollut maahan tullessa. Vaihtokurssi tosin voi olla vähän epäedullinen näin.
Muuten edullisimmissa ruokapaikoissa ja kaupoissa tietenkin kelpaa vain paikallinen valuutta. Pieni vaihtovaiva vielä jäljellä, Slovakia siirtyy euroon ensi vuoden jälkeen ja Puolakin varmaan vähän myöhemmin.
Onneksi ovat vapaasti vaihdettavia nuokin korunat ja slotyt nykyisin, enpä juuri kaipaa niitä aikoja, jolloin länsivaluuttaa himoavia nahkatakkimiehiä vilisi itäblokin kaupungeissa nykimässä turistin hihasta. Siis vielä 1990-luvullakin!Puola liittyy euroalueeseen aikaisintaan 2012, tuskin vielä silloinkaan. Näin ainakin jos on nykyisen hallituksen ministerien puheita uskominen...
- nmbv
......... kirjoitti:
Puola liittyy euroalueeseen aikaisintaan 2012, tuskin vielä silloinkaan. Näin ainakin jos on nykyisen hallituksen ministerien puheita uskominen...
tule euroa koskaan puolaan. Kallistuisi vaan kaikki minkä nyt saa sieltä paljon halvemmalla ;D
Nuin se periaattessa menee, ainoastaan pankeissa (huono kurssi) tai edullisinta vahtaa Kantor rahanvaihtopisteissä. Joitakin poikkeuksia olen havainnut, joisakin isoissa marketeissa on kassoja joilla VOI maksaa eurolla, tosin kurssi ei ole kovin hyvä, ja vaihtorahat tulee paikallisessa valuutassa. Lentokentällä ei kannata vaihtaa ellei ole ihan pakko, siellä on kaikkein huonoin kurssi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621398
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3231008- 43865
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html148665- 34663
- 38607
- 52561
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107508