Elikkäs lopetin keväällä peruskoulun ja päättärin keskiarvo oli 7.1 (ei riittänyt ihan sinne kouluu/alalle minne oisin halunnu,merkonomi) 10lk:lle en haluis mennä koska mun todistus on ns. aika hyvä, enkku (5) ja hissa(6) laskee sitä mun todistusta iha helkutisti! Oon nyt menossa vuodeksi töihin, kahvilamyyjäksi ja mietin että ensi vuonna haen samalle alalle mutta eri kouluun. Oon miettiny että pystyisinkö nostaa pelkästää enkun ja hissan numeroita esim. jossai aikuislukiossa tai vastaavassa missä voi opiskella illemmalla?? Asun ite Helsingissä niin pystyykö Eiran aikuslukiossa? Oon ite vasta 16v, niin pitää vissii olla joku syy eiraa(?) Heh oon puoliks norjalainen,riittääkö syyksi :D
Päättärin korottaminen
3
416
Vastaukset
- eräs vaan
Kyllähän kympillä voi korottaa pelkästää jotain aineitaki. Ja sitte tosiaa voi noihin aikuislukioihin mennä opiskelemaan paria ainetta... Ja tota. En tiiä mitenkä Helsingis on, ku en asu siellä, mutta täällä ku menin aikuislukioon ku olin 16, nii ei mun tarvinu sen kummemmin perustella. Jos sulla on päivätyö ja se aikuislukio toimii illalla, nii sano niinku asia on. Sä oot töissä, haluat korottaa paria arvosanaa mutta et kuitenkaan koko todistusta. Mutta mieti nyt kuitenki että jos vuos tässä menee, nii samallaha sä voit korottaa muitaki numeroita, vaikka seiskat kaseiks ja niin edelleen. :)
- ...
Mitäpäs jos nyt kuitenkin tekisit sillä tavalla, että selvität, milloin se merkonomikoulutus alkaa ja marssit sinne koululle päästötodistuksen kopio taskussa sen päivän aamuna. Jos peruutuspaikkoja on tullut, voit hyvinkin huomata päässeesi opiskelemaan. Rehtoritkin arvostavat näet sellaista ominaisuutta kuin oma-aloitteisuus.
- green eys
Toi Norsk on kiva joten äidinkieli on sinulla tietenkin Norsk merkittynä joten suomenkieltä ehkä sinun ei tarvitse lukea vaan ehkä miten olisi SVENSK.
Mutta voisitpa tehdä niin että menisit vaikka työvoimatoimiston opinto-ohjaajalta kysymään mistä voisi saada lisäpisteitä jonka katsottaisiin antavan
ensivuonna pointsit kotiin lisää hakiessa kauppikseen.
Etuna voisit sitten päästessäsi saada vapautuksia ensinmäisenä vuonna tietyistä yleis-sivistävistä aineista.
Oisko vapaita paikkoja...
T:Marko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031100- 64911
- 65869
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait229771Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies88749Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22698