PREGNYL ja FOLLIEN KOKO?

help!

MInkä kokoisia teidän follikkelit on olleet kun pregnyl on laitettu? Ja mikä kp?Ja miten paljon sitä laitettiin?
Käytetäänkö ovulaation iduktiossa yleisimmin 5000iu? Onko jollain tupla-annos??

13

3634

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli näin;

pregnyl 5000ui, perjantaina ultrassa 17mm folli, sunnuntaina käskettiin laittaa pregnyl ja tiistaina oli inssi.

• .......

meni eli ensin clomit kierron 3-7 päivinä 1tbl. sitten tiistaina oli ultra jossa munarakkula oli 15mm
        ja torstaina määrättiin pistämään pregnyl piikki
        ja perjantaina oli inseminaatio.

• ap**

miten on toimittu!!

• ja sain

pregnyliä 5000 yks ensin, sitten 10 000 yks.

en ole kyl viel raskaana. joka kierros olen viim puolenv aikana saanut pregnylin.

ennenvanhaanhan sitä pisteltiin aika ilosesti kotona yksin.. ilman sen kummempiakontrolleita. kaksosraskauksia pyritään tiettyvälttämään kun ne on kuitenki riskiraskauksia.

mä en ole viel tullut raskaaksi. odottelen et tulisin..

t. Marianne

• -J-

Miten jollain voi olla niin iso folli? Siis munarakkulathan poksahtaa siinä 20mm jälkeen? Siinä on tossa vaiheessa kyllä jotain käpyä.

Pregnyl määrätään aina follien ollessa 17-20mm kokoisia (joskus aavistuksen verran isompia)ja ovulaatio on piikin oton jälkeen 24-36 tunnin sisällä.

Pregnyliä ei määrätä tupla-annosta, vaan se on aina se 5000ui. Pregnyl sisältää HGC:ta eli suuremmasta määrästä elimistö saattaa jo luulla olevansa raskaana/testaaminen on mahdotonta, kun tulee vääriä plussia.

• Allu
        -J- kirjoitti:

Miten jollain voi olla niin iso folli? Siis munarakkulathan poksahtaa siinä 20mm jälkeen? Siinä on tossa vaiheessa kyllä jotain käpyä.

Pregnyl määrätään aina follien ollessa 17-20mm kokoisia (joskus aavistuksen verran isompia)ja ovulaatio on piikin oton jälkeen 24-36 tunnin sisällä.

Pregnyliä ei määrätä tupla-annosta, vaan se on aina se 5000ui. Pregnyl sisältää HGC:ta eli suuremmasta määrästä elimistö saattaa jo luulla olevansa raskaana/testaaminen on mahdotonta, kun tulee vääriä plussia.

ja inssi kp 19, eli piikin ja inssin välillä 24tuntia. Folli oli 18mm.

• ap*
        -J- kirjoitti:

pregnyliä käytetää myös 10000iu. Yritän tässä selvitellä, että käytetäänkö tuota isompaa määrää vain kun on punktio,inssi tms. Vai onko jollain käytetty ihan "vaan" ovulaation induktiossa.

Esim. minulla on clomit ja pregnyl ja kotona hoidellaan hommat perinteiseen tyyliin ;)

Mutta jos tuo 5000iu on jostain syystä tehoton??

Pregnylillehän on tuo varoaika ennen raskaustestia, pienempi määrä saattaa näkyä vääränä plussana jopa 10päivää ja isomma annoksen jälkeen pitäisi (jaksaa) odottaa 14pvää ennekuin testaa.
        Minulla ei näkynyt 5000iu enää viikon jälkeen.

• ap**
        ap* kirjoitti:

pregnyliä käytetää myös 10000iu. Yritän tässä selvitellä, että käytetäänkö tuota isompaa määrää vain kun on punktio,inssi tms. Vai onko jollain käytetty ihan "vaan" ovulaation induktiossa.

Esim. minulla on clomit ja pregnyl ja kotona hoidellaan hommat perinteiseen tyyliin ;)

Pregnylillehän on tuo varoaika ennen raskaustestia, pienempi määrä saattaa näkyä vääränä plussana jopa 10päivää ja isomma annoksen jälkeen pitäisi (jaksaa) odottaa 14pvää ennekuin testaa.

Joo..eihän sitä punktiossa käytetä.pregnyliä siis.Eihän..

• qwertyu
        ap** kirjoitti:

Joo..eihän sitä punktiossa käytetä.pregnyliä siis.Eihän..

Minulla Pregnyl annos on ollut 5000 IU sekä luomuyrityksissä ja inssissä.

Molemmissa IVF-hoidoissa tupla-annos eli 1000IU. Tosin olen laimentanut kuiva-aineen samaan määrään nestettä kuin silloin kun pistin 5000IU.

• jisot follit
        -J- kirjoitti:

ja gyne sano että niiden koko vaihtelee melkoisesti. itsekin olin huolissani tosta, sanoi ettei huolta ole, se vaan on hyvin kypsynyt.sanoi että 20-30 mm follit on ihan ok. pregnylia vaan. jakylla ma sain tupla-annoksen eli ton 10 000 iu. syy: eri kokoisia folleja, jotta varmasti irtoisivat.

• ovul induktioon
        ap* kirjoitti:

kun oli erikokosia folleja ja haluttiin varmmistaa että irtoo todella.

ja irtos mutten ole vielä raskaana , tästä kierrosta en tiedä viel.

tein kerran huvikseni rask testin pregnylin oton jälkeen miltei joka pvä ja negaa tuli.. eli EI maskeeraa testiä!

• mulla

Mulla clomit 2tab/päivä kp 3.-7.Nyt ultrattiin kp 11, jolloin oikealla puolella oli 17mm ja 13 mm follikkelit. Pregnyl 5000iu pistettiin sit heti seuraavana päivänä eli kp 12 ja nyt vaan luomuna koitetaan....

• Anonyymi

Laatua löytyy👌👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      72
      1148
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      101
      1100
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      72
      967
    4. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      963
    5. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      22
      897
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      126
      890
    7. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      129
      828
    8. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      58
      795
    9. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      27
      761
    10. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      738
    11. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      686
    12. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      46
      681
    13. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      642
    14. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      642
    15. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      627
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      48
      620
    17. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      48
      604
    18. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      80
      602
    19. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      56
      601
    20. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      600
    Aihe