PREGNYL ja FOLLIEN KOKO?

help!

MInkä kokoisia teidän follikkelit on olleet kun pregnyl on laitettu? Ja mikä kp?Ja miten paljon sitä laitettiin?
Käytetäänkö ovulaation iduktiossa yleisimmin 5000iu? Onko jollain tupla-annos??

13

3239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli näin;

      pregnyl 5000ui, perjantaina ultrassa 17mm folli, sunnuntaina käskettiin laittaa pregnyl ja tiistaina oli inssi.

      • .......

        meni eli ensin clomit kierron 3-7 päivinä 1tbl. sitten tiistaina oli ultra jossa munarakkula oli 15mm
        ja torstaina määrättiin pistämään pregnyl piikki
        ja perjantaina oli inseminaatio.


    • ap**

      miten on toimittu!!

    • ja sain

      pregnyliä 5000 yks ensin, sitten 10 000 yks.

      en ole kyl viel raskaana. joka kierros olen viim puolenv aikana saanut pregnylin.

      ennenvanhaanhan sitä pisteltiin aika ilosesti kotona yksin.. ilman sen kummempiakontrolleita. kaksosraskauksia pyritään tiettyvälttämään kun ne on kuitenki riskiraskauksia.

      mä en ole viel tullut raskaaksi. odottelen et tulisin..

      t. Marianne

      • -J-

        Miten jollain voi olla niin iso folli? Siis munarakkulathan poksahtaa siinä 20mm jälkeen? Siinä on tossa vaiheessa kyllä jotain käpyä.

        Pregnyl määrätään aina follien ollessa 17-20mm kokoisia (joskus aavistuksen verran isompia)ja ovulaatio on piikin oton jälkeen 24-36 tunnin sisällä.

        Pregnyliä ei määrätä tupla-annosta, vaan se on aina se 5000ui. Pregnyl sisältää HGC:ta eli suuremmasta määrästä elimistö saattaa jo luulla olevansa raskaana/testaaminen on mahdotonta, kun tulee vääriä plussia.


      • Allu
        -J- kirjoitti:

        Miten jollain voi olla niin iso folli? Siis munarakkulathan poksahtaa siinä 20mm jälkeen? Siinä on tossa vaiheessa kyllä jotain käpyä.

        Pregnyl määrätään aina follien ollessa 17-20mm kokoisia (joskus aavistuksen verran isompia)ja ovulaatio on piikin oton jälkeen 24-36 tunnin sisällä.

        Pregnyliä ei määrätä tupla-annosta, vaan se on aina se 5000ui. Pregnyl sisältää HGC:ta eli suuremmasta määrästä elimistö saattaa jo luulla olevansa raskaana/testaaminen on mahdotonta, kun tulee vääriä plussia.

        ja inssi kp 19, eli piikin ja inssin välillä 24tuntia. Folli oli 18mm.


      • ap*
        -J- kirjoitti:

        Miten jollain voi olla niin iso folli? Siis munarakkulathan poksahtaa siinä 20mm jälkeen? Siinä on tossa vaiheessa kyllä jotain käpyä.

        Pregnyl määrätään aina follien ollessa 17-20mm kokoisia (joskus aavistuksen verran isompia)ja ovulaatio on piikin oton jälkeen 24-36 tunnin sisällä.

        Pregnyliä ei määrätä tupla-annosta, vaan se on aina se 5000ui. Pregnyl sisältää HGC:ta eli suuremmasta määrästä elimistö saattaa jo luulla olevansa raskaana/testaaminen on mahdotonta, kun tulee vääriä plussia.

        pregnyliä käytetää myös 10000iu. Yritän tässä selvitellä, että käytetäänkö tuota isompaa määrää vain kun on punktio,inssi tms. Vai onko jollain käytetty ihan "vaan" ovulaation induktiossa.

        Esim. minulla on clomit ja pregnyl ja kotona hoidellaan hommat perinteiseen tyyliin ;)

        Mutta jos tuo 5000iu on jostain syystä tehoton??

        Pregnylillehän on tuo varoaika ennen raskaustestia, pienempi määrä saattaa näkyä vääränä plussana jopa 10päivää ja isomma annoksen jälkeen pitäisi (jaksaa) odottaa 14pvää ennekuin testaa.
        Minulla ei näkynyt 5000iu enää viikon jälkeen.


      • ap**
        ap* kirjoitti:

        pregnyliä käytetää myös 10000iu. Yritän tässä selvitellä, että käytetäänkö tuota isompaa määrää vain kun on punktio,inssi tms. Vai onko jollain käytetty ihan "vaan" ovulaation induktiossa.

        Esim. minulla on clomit ja pregnyl ja kotona hoidellaan hommat perinteiseen tyyliin ;)

        Mutta jos tuo 5000iu on jostain syystä tehoton??

        Pregnylillehän on tuo varoaika ennen raskaustestia, pienempi määrä saattaa näkyä vääränä plussana jopa 10päivää ja isomma annoksen jälkeen pitäisi (jaksaa) odottaa 14pvää ennekuin testaa.
        Minulla ei näkynyt 5000iu enää viikon jälkeen.

        Joo..eihän sitä punktiossa käytetä.pregnyliä siis.Eihän..


      • qwertyu
        ap** kirjoitti:

        Joo..eihän sitä punktiossa käytetä.pregnyliä siis.Eihän..

        Minulla Pregnyl annos on ollut 5000 IU sekä luomuyrityksissä ja inssissä.

        Molemmissa IVF-hoidoissa tupla-annos eli 1000IU. Tosin olen laimentanut kuiva-aineen samaan määrään nestettä kuin silloin kun pistin 5000IU.


      • jisot follit
        -J- kirjoitti:

        Miten jollain voi olla niin iso folli? Siis munarakkulathan poksahtaa siinä 20mm jälkeen? Siinä on tossa vaiheessa kyllä jotain käpyä.

        Pregnyl määrätään aina follien ollessa 17-20mm kokoisia (joskus aavistuksen verran isompia)ja ovulaatio on piikin oton jälkeen 24-36 tunnin sisällä.

        Pregnyliä ei määrätä tupla-annosta, vaan se on aina se 5000ui. Pregnyl sisältää HGC:ta eli suuremmasta määrästä elimistö saattaa jo luulla olevansa raskaana/testaaminen on mahdotonta, kun tulee vääriä plussia.

        ja gyne sano että niiden koko vaihtelee melkoisesti. itsekin olin huolissani tosta, sanoi ettei huolta ole, se vaan on hyvin kypsynyt.sanoi että 20-30 mm follit on ihan ok. pregnylia vaan. jakylla ma sain tupla-annoksen eli ton 10 000 iu. syy: eri kokoisia folleja, jotta varmasti irtoisivat.


      • ovul induktioon
        ap* kirjoitti:

        pregnyliä käytetää myös 10000iu. Yritän tässä selvitellä, että käytetäänkö tuota isompaa määrää vain kun on punktio,inssi tms. Vai onko jollain käytetty ihan "vaan" ovulaation induktiossa.

        Esim. minulla on clomit ja pregnyl ja kotona hoidellaan hommat perinteiseen tyyliin ;)

        Mutta jos tuo 5000iu on jostain syystä tehoton??

        Pregnylillehän on tuo varoaika ennen raskaustestia, pienempi määrä saattaa näkyä vääränä plussana jopa 10päivää ja isomma annoksen jälkeen pitäisi (jaksaa) odottaa 14pvää ennekuin testaa.
        Minulla ei näkynyt 5000iu enää viikon jälkeen.

        kun oli erikokosia folleja ja haluttiin varmmistaa että irtoo todella.

        ja irtos mutten ole vielä raskaana , tästä kierrosta en tiedä viel.

        tein kerran huvikseni rask testin pregnylin oton jälkeen miltei joka pvä ja negaa tuli.. eli EI maskeeraa testiä!


    • mulla

      Mulla clomit 2tab/päivä kp 3.-7.Nyt ultrattiin kp 11, jolloin oikealla puolella oli 17mm ja 13 mm follikkelit. Pregnyl 5000iu pistettiin sit heti seuraavana päivänä eli kp 12 ja nyt vaan luomuna koitetaan....

    • Anonyymi

      Laatua löytyy👌👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe