Keittiön asennuksen hinta?

Kunhanvaankysyn

Kun mainostetaan, että keittiön asennus esim 470euroa.. Niin mitä siihen mahtaa kuulua? Pelkästään kaappien paikalleen asennus ja tasojen kiinnitys? Kenties kaakelointi?

Kun wanha keittiö - ja lattia pitäisi purkaa, koneet viedä kaatopaikalle, paklata seinät, maalata katto ja seinät, asentaa uusi laminaatti, listoittaa, vetää sähkörasioille uudet johdot ym ja jne.
Missä hinta luokassa tuolloin jo liikutaan? Tuhansissa euroissa?

17

5643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuseppä...

...niin hinnoissa, kuin siinä mitä työhön sisältyy. Ja ota huomioon, että kalustepaketissa otettu "edullinen" asennus on osin kustannuksiltaan yleensä siirretty keittiön hintaan ja asennustyö sisältää vain välttämättömimmän. Sähkö- vesi- ja laatoitustyöt ovat erikseen hinnoiteltu mikä onkin ymmärtettävää, ellei kyseessä ole ns. kokourakka. Se on kuitenkin varma, ettei vajaalla viidelläsadalla paljoa tehdä, ellei niitä asennuskustannuksia ole nimenomaan siirretty keittiöpaketin hintaan.

Ja toisekseen itse keittiö vaikuttaa hintaan paljon, sen ateriaalit ja yleinen laatutaso sekä tietenkin koko.

Asennushinnat eivät siis ole vertailukelpoisia keskenään.

• santtu

sisltyy mitä todennäköisimmin seuraavat asiat:
      Kalusterunkojen asennus, tasojen asennus, ovien ja vetimien asennus sekä keittiön altaan upotus tasoon.

Ei kuulu mitä todennäköisemmin mitään muuta.

Eli kun tehdään kaikki luettelemasi asiat, niin 2000€ voi olla työkustannuksiltaan suhteellisen lähellä.

• soppa

meillä meni keittiön uusintaan sähkötöineen, ja asnnuksineen n.2500 € ja maalaus ja paklaushommat tein itte, kuten uuden laminaatin ja listojen laiton. Toi 500 € ei paljonkaan sisällä...

• PUUSTELLIn
        soppa kirjoitti:

meillä meni keittiön uusintaan sähkötöineen, ja asnnuksineen n.2500 € ja maalaus ja paklaushommat tein itte, kuten uuden laminaatin ja listojen laiton. Toi 500 € ei paljonkaan sisällä...

keittiön asennus maksaa n. 1000e. Eli kaapit, tasot, rungot, tiskipöytä.

• huhuhuuuuuuuuuu
        PUUSTELLIn kirjoitti:

keittiön asennus maksaa n. 1000e. Eli kaapit, tasot, rungot, tiskipöytä.

2700 e sis alv. sisältää kahden seinän kaapit L- malli, saarreke. meillä aikalailla koristelistoja. tähän päälle tulee muut remontit. kiven sisään kanto erikseen ja en muista maksoiko vielä kalusteidenkin toimitus..

• mainontaa

Kuten tuossa jo joku mainitsikin noita asennushintoja ei voi mitenkään vertailla koska ne ovat eri sisältöisiä. Ja kuten myös todettu asennuskustannuksien hintoja voi olla sisällytetty myös itse keittiön hintaan.
      Oikeastaan nuot 470e asennushinnat on tarkoitettu lähinnä jonkinlaisen vastauksen antamiseen asiakkaalle asiakkaan ja sen todellisen loppuhinnan hämärtämiseen. Tuohon hintaan voi tehdä kaksi päivää töitä ja se tarkoittaa kalustojen kasaamista ja seinään kiinnittämistä jos siellä on mestat valmiina eikä mitään erikoista. Ja koskaan ei ole semmoista työmaata missään ei ole mitään erikoista.
      Noille kuvailemaillesi töille hinta pyörii siinä 2000-3000e

• Kotitalousvähennys

Mitä sitä itse turhaa touhuamaan kun sen asennustyön voi hyödyntää kotitalousvähennyksessä. Meillä pikkuremonttiin (uudet ovet, yksi laatikostorungonasennus, ja laatkot, tason ja tiskipöydän asennus sekä sokkelit ja muut peitelistat) mennyt asennus saatiin käytettyä verotuksessa "omavastuuksi" jäi n 100 euroa ja sillä hinnalla nyt ei todellakaan ole mitään mieltä alkaa ainakaan itse mitään kokamaan..

• kaapittaja

just.
        näyttää olevan "veron vähennys" termi vähän vieras monelle.
        2000 euron veron vähennys ei tarkoita että saisit 2000 euroo veronpalautuksena takaisin!

• tyhmä
        kaapittaja kirjoitti:

just.
        2000 euron veron vähennys ei tarkoita että saisit 2000 euroo veronpalautuksena takaisin!

mitäs se sitten tarkoittaa?

• Elisaxx
        kaapittaja kirjoitti:

just.

Mikäli työn osuus remontista on 4500 euroa, niin siitä saa kototalousvähennystä 45 % eli 2025 euroa. Miinus omavastuu 100 e. Verottajalta saa hyvitystä siitä tästä 4500 euron työn osuudesta 1925 euroa. Se vähennetään suoraan verosta (ei verotettavasta tulosta), joten kaiken saa 'käteen'. Loput erotuksesta on maksettava itse eli 2575 euroa pitää maksaa omasta pussista työn osuutta. Tietysti tarvikkeet vielä päälle.

• normaalitaksa??!!
        Elisaxx kirjoitti:

Mikäli työn osuus remontista on 4500 euroa, niin siitä saa kototalousvähennystä 45 % eli 2025 euroa. Miinus omavastuu 100 e. Verottajalta saa hyvitystä siitä tästä 4500 euron työn osuudesta 1925 euroa. Se vähennetään suoraan verosta (ei verotettavasta tulosta), joten kaiken saa 'käteen'. Loput erotuksesta on maksettava itse eli 2575 euroa pitää maksaa omasta pussista työn osuutta. Tietysti tarvikkeet vielä päälle.

Elisaxx unelmoi mahtipontisesta keittiöstä,jonka remontoimiseen ja asentamiseen kuluisi kolme pitkää työviikkoa(pitkä päivä yleensä on 16,0 h).

Aiemmisa ketjuissa oman kertomansa mukaan huippuhyvä remonttimies veloittaisi Elisaxx:in omasta unelmakeittiöremontista kuulemma normaalitaksan.

Kun nyt käytämme Elisaxxin ilmaan heittelemiä lukuja laskeaksemme tuon salaperäisen normaalitaksan ja käytämme laskentakaavana 16,0 hx 5,0 pv x 3,0 viikkoa saamme työtunneiksi n. 240,0 h.

jakakaamme tämä Elisaxxin asiantuntemuksella keittiöremontin hinnaksi tarkasti laskema 4500,00 Euroa 240,0 työtunnilla niin saamme tulokseksi 18,75 Euroa/tunti.

Mikäli tämä tuntihinta,siis 18,75 on firman laskutustunti,kyseessä on puhtaalla perävalotakuulla toimiva harmaan talouden yritys...

• tyhmä
        Elisaxx kirjoitti:

ahaa, kiitos! tämä valaisi minuakini. ystävällistä.

• MICHEL

yksikkö hinta on 70€ kaappi ja tasot reikineen 100€ kpl elikkäs rungot pitää olla valmiina kasattuna ja tuotuna keittiöön. Asiakas on tehnyt purkutyöt ja putkitukset sekä sähköt ja kaapien kiinnitys klapit seinän sisään jos kyprok tai lastulevy seinä.
      inttekroiminen maksaa erikseen noin 100€ kaappi.

Asentaja jos joutuu kasaamaan kaapin niin yksikkö hintaan voi lisätä 40€

Keittiö remontin kokonais hinnat pyörii 5000-50000 elikkäs iso on haitari, mutta suomessa maksaa työn teko ja kiinassa näitä ei kannata teettää, mut halpaa tämä vielä on.

Lääkärissä käynti 120€ 20min kuvineen ja resepteineen
      hammas lääkäri 43€ 10min
      perunkirjoitukset 4 paperia ja muutama puhelin soitto 400€
      ruokakassi noin 2 päiväneväät 100€ plus autolla ajamiset
      ja tietenkin tämä hyvinvointi valtion ylläpito kustannukset ja kreikan rahastot

kaikki on suhteellista elikkäs jos oot köyhä tee itse, mut jos oot äitin oma löllykkä ja kultalusikka suussa syntynyt joka on muutenkin saanut kaiken tekemättä mitään niin , älä tee itse ja olen huomannut että tämälaji on kaikista vittumaisimpaa porukkaa varsinkin nais puoliset uus nousukkaat, ei edes kahveja keitä hävetkää.

• kaapittaja

niin justiinsa!
        kyllä se aina asentajaa piristää jos rouva vaikka päiväkahvit keittää siinä asennuksen lomassa
        saattaa se muistua mieleen laskua kirjoittaessakin.

• Nimim. Erkki

Lääkärin ja juristin hintaa ei ehkä kannata verrata virolaisen hanslankarin hintaan.

• hintahaitari

Kyllä asennushinnat vaihtelevat ja ovat kovin nousseet kuten muutkin hinnat.
      Lisäksi kotitalousvähennysoikeus on nostanut asennushintoja roimasti.

Sain tarjouksen yksityisyrittäjältä 3500 €, joka sisältää vanhojen kaappien purun ja poisviennin sekää uusien tuonnin ja kiinnityksen.
      Tuntihintana lattia- ja seinätyöt kiuen kaakelointikin.....

Nettokeittiöstä sama asennus oli noin 2000 €!!!!

• kopoltti

nettokeittiön asentajana toimii hyvin suurella todennäköisyydellä 8€/h palkkaa nauttiva viron kansan edustaja joka ei ole kovinkaan montaa keittiötä asentanut, toisin kuin kalliimman yksityisyrittelijän jonka jäljiltä tuskin tarvitsee kenenkään käydä mitään korjaamassa........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      759
    Aihe