saisinko apua?

elämän harjalla

Olen 58-vuotias ja eläkkeellä. Yksinäisyys on osani. Kaikki seurustelusuhteet on mennyt mönkään. Osa on omaa syytäni olin nuoruudessani ronkeli ja tämä on ollut kotini kasvatuksen tulosta.

Jouduin myös nuoruudessani miesvihaajanaisten joukkoon, jotka teki aviottomuudesta hienon asian.Tämä on ollut elämäni tien kulkua.

Nyt olen ajatellut asioita toisin ja olen havahtunut, kun elämä on mennyt näin nopeasti ohitse. Ystäviä tässä iässä on vaikea saada, sellaisia pinnallisia kyllä tulee, mutta ei sen kummmempaa tule. Antakaa neuvoja. Joskus on ahdistavaa olla, joudun ottamaan mielentasoituslääkettä.

6

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulta

- laita nettiin seuranhakuilmoitus

- ryhdy tekemään vapaaehtoistyötä

- lue sivistäviä kirjoja

- kuuntele klassista musiikkia

- mene kansalaisopiston kursseille

- matkusta johonkin

- pyöräile, ui

- poimi marjoja, sieniä

- kirjoita

- ?

• pahoinvointia on

Olen tehnyt juuri näin, että käyn iltakouluissa, luen paljon mm. lehtiä, pyöräilen kesäisin, talvella kävelen, mutta se pimeä ankeus masentaa kovin.Tee paikallisia edullisia päivän matkoja kuten Etelä-Suomen nähtävyyksiin, mutta nämä ei korvaa elävä ihmistä jonka kanssa elää ja on. Tuntuu, että tuollaiselle matkallekin menee, jokainen jonkun toisen kanssa ja tunnen itseni kolmanneksi pyöräksi vaunuissa, kun kaikilla on pari jo valmiina.Siinä sitä ypöyksin äljötetään ja katsellaan.

• tunteen sijasta
        pahoinvointia on kirjoitti:

Olen tehnyt juuri näin, että käyn iltakouluissa, luen paljon mm. lehtiä, pyöräilen kesäisin, talvella kävelen, mutta se pimeä ankeus masentaa kovin.Tee paikallisia edullisia päivän matkoja kuten Etelä-Suomen nähtävyyksiin, mutta nämä ei korvaa elävä ihmistä jonka kanssa elää ja on. Tuntuu, että tuollaiselle matkallekin menee, jokainen jonkun toisen kanssa ja tunnen itseni kolmanneksi pyöräksi vaunuissa, kun kaikilla on pari jo valmiina.Siinä sitä ypöyksin äljötetään ja katsellaan.

ajattelisit asioita järjen kannalta?

Hyväksy ensin se tosiasia, että olet yksin (suuri osa ihmisistä elää yksin).

Yksin olo ei ole häpeä.

Tunteet syntyvät omassa mielessäsi. Eikö omia tunteitaan voi kontrolloida?

• nettikaverit

Nettiin voi laittaa ystävähakemuksen, mutta kerran olin siellä, niin "poikkeevia", jopa oli arveluttavia miehiä. Heidän pitäisi heti nähdä ja sanoa, kaikki itsestään osoitetta myöten.

Eräs nainen nettikeskustelussa varoitti minua, että näissä miehissä voi maksaa vaikka hengellä ystävyyden, joten en uskalla sieltä ketään tavata.

Näinhän kävi päämisteri Matti Vanhaselle haankaluuksia tuli ja hänen koko uransa oli uhan alla.

• ihmiset on kaupunkilaistuneet

Ihmiset on kaupunkilaistuneet ja urbanisoituneet ja ei paljoa nykyisin kylääkään käydä. Kutsun päältä voi mennä kylään, jopa maaseutu alkaa olla tällaista. Nettiystäviä saa todella varoa, niissä voi olla vaikka mitä tarjolla. Tunnustella saa kaveria millä asialla liikkuu?

• mutta mutta

kai nyt kirjoituksestakin voi tehdä päätelmiä. Ei tarvitse suostua pikaisiin tapaamispyyntöihin, ei tarvitse luovuttaa itsestään liian henkilökohtaista tietoa.
        Netti on mahdollisuus löytää hyvääkin seuraa. Ei tarvitse olla ylisäikky.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5120
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      116
      1618
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1429
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1339
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1163
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1030
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      805
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe