Syksyllä kuulema suunnitteilla uusi röökiaski.
http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/aamulehti/yleinen/544/6432-normal.jpg
http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/aamulehti/yleinen/544/6433-normal.jpg
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/39712.shtml
Tupakka-askien kauhukuvat
157
23300
Vastaukset
- ...-..
Tää nyt vain mun mielipide mutta kerron sen silti, tuo ei ainakaan mun tupakointi vähennä/lopeta.
Kyllähän sillon kun tuli nuo isot teksti askeihin ihmiset luki niitä mutta eipä enää kukaan kiinnitä huomiota.
Eli veikkaampa että muutaman vuoden päästä kukaan ei jaksa kiinnittää niihin kuviinkaan huomiota.- "hornan" herra
tuonpuoleisesta on saanut asiakkaita taivaan-
penkeille kuuntelemaan juttuja tupakan vaaroista.
Sujuu se harppuja kuunnellen siellä sitten,
ei millään pahalla olevaisille päällä tunnetun
maan. - ---
"hornan" herra kirjoitti:
tuonpuoleisesta on saanut asiakkaita taivaan-
penkeille kuuntelemaan juttuja tupakan vaaroista.
Sujuu se harppuja kuunnellen siellä sitten,
ei millään pahalla olevaisille päällä tunnetun
maan.Jotkut väittää että tupakka-askejen hinnalla saa vuosina sitä ja sitä,niinkuin ne rahat eivät sitten menisi muualle.
Minua ei kuvat paljoa haittaa koska omistan tupakkarasian,en käytä askeja. - crocoodiile
Itse kun poltin vielä, en koskaan kiinnittänyt juuri mtn huomiota niihin teksteihin. Nyt kyllä uskon että kuva olisi ollut tehokkaampi. Noooo, eipä oo oikeastaan enää oma ongelmani, koska olen lopettanut.
- ,..,.,.
Typerää huumoritonta tekstiä ei kehtaa ees lukea!
Pitäskö autojen kyljessäkin lukea: Autoilu tappaa,Autoilu voi lyhentää elinikääsi yms.
Pitäiskö autojen kyljessä olla varoitukseksi kolariautojen kuvia???
Auto kun on vaarallinen kapistus, se voi aiheuttaa myös riippuvuutta! ;) crocoodiile kirjoitti:
Itse kun poltin vielä, en koskaan kiinnittänyt juuri mtn huomiota niihin teksteihin. Nyt kyllä uskon että kuva olisi ollut tehokkaampi. Noooo, eipä oo oikeastaan enää oma ongelmani, koska olen lopettanut.
onko olemassa tuloksia et kuinka moni kuolee tupakkiin tai viinaan, veikkaan et toi viimenen on se tappavin aine tässä maassa, enpä oo lukenu lehestä et "3 nuorta kuoli auto-onnettomuudessa kuskilla oli rööki huulessa"
- crocoodiile
nappis75 kirjoitti:
onko olemassa tuloksia et kuinka moni kuolee tupakkiin tai viinaan, veikkaan et toi viimenen on se tappavin aine tässä maassa, enpä oo lukenu lehestä et "3 nuorta kuoli auto-onnettomuudessa kuskilla oli rööki huulessa"
Onhan niitä tuloksia totta kai, selaile vaikka googlessa.
Totta on, että tuo alkoholi alkaa olla tappavampi kuin tupakka, mutta se ei yhtään vähennä tupakan vaarallisuutta, vai? - on!
nappis75 kirjoitti:
aivan varmasti ja suurin osa niistä jotka makaa sydänteholla on tupakoitsijoita. Tupakka on suurin syy sydän- ja verisuonitauteihin sitten vasta on syöpä.
- puolustelee
,..,.,. kirjoitti:
Typerää huumoritonta tekstiä ei kehtaa ees lukea!
Pitäskö autojen kyljessäkin lukea: Autoilu tappaa,Autoilu voi lyhentää elinikääsi yms.
Pitäiskö autojen kyljessä olla varoitukseksi kolariautojen kuvia???
Auto kun on vaarallinen kapistus, se voi aiheuttaa myös riippuvuutta! ;)tupakointia viimeiseen asti vaikka typerilläkin perusteilla niin kuin tässä nyt. Itsekkin silloin kun tupakoin tein samoin.
- ninni-eve
nappis75 kirjoitti:
Itse olen polttanut ja poltan aina joskus edelleen. Nuo eivät hyödytä mitään, vaikka kuinka paljon toiset ihmiset koittavat saada toisia lopettamaan tupakoinnin ei se onnistu.Tupakoitsijan on itse havaittava se että haluaa lopettaa tupakoinnin. Sen on tultava itsestä, ei siitä että toinen käskee lopettamaan tai rupeaa kertomaan tupakoinnin lopettamisesta. Se ei ole niin yksinkertaista.
Ja tuollaisia kuvia joita oli noissa askeissa on jo tupakka askeissa,mutta ei viellä suomessa, Brasiliassa kylläkin on jo tupakka askeissa tuollaiset kuvat. Mutta ketä se sitten haittaa että tuleeko tuollaiset kuvat tupakka-askiin? Kuka niihin oikein katsoo ja ketä ne kiinnostavat? Tuskinpa ketään tupakoitsijaa kiinnostaa millainen kuva askissa on, enemmän sisältö kiinnostaa ei se mitä askin päällä on! Joitain saattaa jopa huvittaa katsoa tuollaisia kuvia vaikka olisivatkin ihan oikeita kuvia ja oikeista tilanteista. - En koskaan oo polttanu
Jotkut Fasistit vain haluavat hallita toisten elämää. Mitä se teitä kiinnostaa jos joku haluaa polttaa tupakkaa? Mitä väliä sillä on ?
Tosiasia on että nämä tupakanhaitat on tiedossa.
Passivisen tupakoinnin verukkeella on turha kieltää toisilta jotain josta he pitävät.
On jännä kuinka passiivisen tupakoinnin vaarallisuutta on suurenneltu ja lukuja pyöritelty. Tällaisia ihmisiä voi hyvin verrata aikansa suurmiehiin mm. Hitler. - sinikka 2
Olen tupakoinut 46.vuotta. Ei heittaa tekstit-varoitukset-kuvat. Pitäisikö laittaa tupakka-askeihin tekstit: Älä ole väkivaltainen, älä tapa, älä pahoinpitele lapsiasi-lemmikkieläimisiäsi ?
- noita toppia
ollut jo pitkän aikaa thaimaasta tuotuja.ei ne kuvat kauniita ole mutta eivät myöskään tupakointia vähennä!
- heebo123
--- kirjoitti:
Jotkut väittää että tupakka-askejen hinnalla saa vuosina sitä ja sitä,niinkuin ne rahat eivät sitten menisi muualle.
Minua ei kuvat paljoa haittaa koska omistan tupakkarasian,en käytä askeja.se pankkitilillä tuntuu näkyvän mutta noin minäkin luulin kun poltin. Mutta saakos savukkeita irtomyyntinä vai mistä sinä tupakkisi sakukerasiaasi saat?
- täältä
crocoodiile kirjoitti:
- Kaupunkilainen yx
--- kirjoitti:
Jotkut väittää että tupakka-askejen hinnalla saa vuosina sitä ja sitä,niinkuin ne rahat eivät sitten menisi muualle.
Minua ei kuvat paljoa haittaa koska omistan tupakkarasian,en käytä askeja.maanviljelijät ovat syyllisiä, koska viljelevät tupakkaa. Jos he siirtyisivät viljelemään tupakans sijasta terveellisiä vihanneksia, niin ei olisi tupakointi ongelmaa. Tupakasta saa vaan paremmat rahat, kuin vihanneksista, ja siksi maajussit vastuuttomasti myrkyttävät kaupunkilaiset.
- nikotiini
savukkeista niin ei kukaan polttaisi viikkoa kauempaa. Nikotiini aiheuttaa suuremman riippuvuuden kuin heroiini ja diilerinä toimii valtio(t).
- pois kaupoista
ja tupakkatehtaat kiinni.
Tupakointi loppuisi. - mutta parempi
pois kaupoista kirjoitti:
Tupakointi loppuisi.tupakan kasvatus vaatii jo hieman enemmän.
http://www.henriettesherbal.com/eclectic/pula-puutteet/luku-10.html - sepex
Tupakointi loppuisi.ime homo sykkivää tupakka ei ole tän maan pahin ongelma ja aikuine ihmine polttaa silloku haluu
- Stormheart
Tupakointi loppuisi.Puhalla perseesees..
- Sammoo Mielt.
Tupakointi loppuisi.Kaikki vaan pois, on hyvä, että täällä on oikea oppisia ihmisiä ja samoin viina ja kalja.
- Jones234
Usein tupakointia perustellaan nikotiiniriippuvuudella. Todennäköisempiä syitä ovat kuitenkin tapariippuvuus ja sosiaalinen riippuvuus.
- Jones234
Nikotiinin poistamista tehokkaampaa olisi lisätä tupakkaan voimakkaasti impotenssia tai nopeaa rupsahtamista aiheuttava aine.
Toinen tapa olisi määrätä tupakanpoltto pakolliseksi oppiaineeksi peruskouluun. Näin kukaan ei pystyisi olemaan muita kovempi tyyppi polttamalla koulussa. - Entinen nisti
Jones234 kirjoitti:
Nikotiinin poistamista tehokkaampaa olisi lisätä tupakkaan voimakkaasti impotenssia tai nopeaa rupsahtamista aiheuttava aine.
Toinen tapa olisi määrätä tupakanpoltto pakolliseksi oppiaineeksi peruskouluun. Näin kukaan ei pystyisi olemaan muita kovempi tyyppi polttamalla koulussa.Kun tupakan poltto vähenee niin sitä mukaan nostetaan tupakkaveroa,,Syypää ei ole ainoastaan sen haitallisuus sillä kyllä tupakkaverot korvaa siitä sairastuneen menot,,Muutenhan se kiellettäisiin kokonaan ja voittoakin jää valtiolle.,,Jos tupaka ja alkohooli kiellettäisiin niin silloin nostettaisiin veroja ja roimasti asioista joilla kansa ei tule muuten toimeen,,esim bensiini ruoka lääkkeet rakennustarpeet ja sairaan hoito ja kaikki muut maksulliset luvat.
Olen ollut usein thaimaassa ja siellä on aika karmeita kuvia keuhkosyöpäpotilaiden keuhkoista tupakka askeissa ja siellä ei paikalliset polta paljoa.Mutta meille muuten halpa maa
- ideoita:
minun mielestäni myös paskantaminen pitäisi kieltää. paska nimittäin haisee ja tukkii viemärit. paskantaminen on liian kallista yhteiskunnalle.
- ..olet
..Varmaan umpio! tai muuten vaan pinnannut koulusta,kun et tiedä,että paskantaminen on yhtä luonnollista kun syöminen
- yrjö
..olet kirjoitti:
..Varmaan umpio! tai muuten vaan pinnannut koulusta,kun et tiedä,että paskantaminen on yhtä luonnollista kun syöminen
Tämän päivän ihmisen syöminen on täysin luonnotonta.
- kannibaalista!
yrjö kirjoitti:
Tämän päivän ihmisen syöminen on täysin luonnotonta.
Älä jätä huomiseksi häntä, jonka voit syödä jo tänään.
- myös..
autojen oviin ruumiiden kuvia!
- Bemareihin
Pemareissahan on jo mukana pinsetit, että pemarimies pääsee pissille......
- sinikka 2
Autoilijat tosiaan vähän kiireisiä. Onkohan noilla edes kortteja. Tosi törppöjä. Vilkut hukassa. ym.ym. Pyöräilen päivittäin Vallila- Lastenklinikka. Mannerheimintie 104 tosi paha. Bussit ja muut autot jatkuvasti päin punaisia joka päivä.
- vähenee
tupakan osto jos tuollaisia kuvia askeihin ilmestyy.
En halua katsoa tuollaisia kuvia koska ne ovat kuin suoraan kauhuelokuvasta, mutta eivät ole todenmukaisia vaan propagandaa.
Isäni on polttanut tupakkaa 30v ja mummoni reilu 50v ollen nyt hyväkuntoinen 80v muori.
Tiedän myös muita pitkään polttaneita, mutta en yhtään henkilöä, joka tupakasta olisi syövän saanut.Minun tuttavista siis syöpään tupakan takia sairastuneiden osuus on 0%.
COPD eli keuhkoahtaumatauti ja verisuonitaudit ovat ne joita enemmän pelkään ja tulen yrittämään tupakoinnin lopettamista lähinnä siitä syystä ja rahan säästön vuoksi. - ei se polttamista lopeta
aivan turhan päivän huuhottamista sit nostetaan tupakan hintaa,alentakaa mieluummin.jokaisen meidän on kerran lähdettävä ja antakaa niiden nauttia tupakasta,ketkä polttaa.ei se siihen elämä kaadu.viina ja huumeet ovat pahempia.
- sanoo!
vain tupakoitsija.
- 1jaz5ul
Hei! Minusta voi vaikuttaa tosi paljon noin kuvat! Mutta ne kuvat on sikäli huonot tai yliliioteltu, että kun katon niitä kuvia niin musta tuntuu että ne jotka siinä kuvassa oli. Olisivat polttaneet jo 40v vähintään! Ja luulen että muutkin ihmiset jotka kattovat näitä kuvia niin luulee samoin ja jatkaa polttamista!
- entinen röökaaja
Todellakin vaikuttaa. Olin 3-vuotta sitten lomalla Thaimaassa ostin tietenkin tupakkaa ja siellä oli askeissa noita kuvia. Tupakointi loppui sillä lomamatkalla.
Minuun ainakin tehosi! - mielipide...
Onhan se naurettavaa tavallaan että ihmisiä koitetaan ohjailla joka asiassa mutta toisaalta taas hyvä että tupakanpolttoa vastustetaan se on hirveä sairauksia lisäävä ja epämukava tapa haisee, jne..
Mutta jos itse olisi tupakan polttaja ostasin askin ja ottasin savukkeet siitä pois ja laittasin kauniiseen savuke rasiaan joka on kullattu sellaisia saa ostaa joka tupakka kaupasta unohtuu kuvat ainostaan osot hetkellä niitä voi katsella.
Samalla tavalla voidaan laittaa kuvia muuhinkin tuotteisiin esim. makkaraan läskin äijän kuva, munkki pussiin läskin akan kuva, karamelli pussiin laitetaan hampaaton suu, maitopurkiin kuva ripuloivasta pennusta (laktoosivaiva), nopeiden autojen kylkeen kuva katki menneestä autosta, viina pullon kylkeen kuva densosta kuolleena, jne...keksikää ite lisää.. :)- jimbean64
"Onhan se naurettavaa tavallaan että ihmisiä koitetaan ohjailla joka asiassa..."
Jaa, ohjailla? Että niin kuin missä asioissa esimerkiksi? Jotkut ihmisethän kokevat ilmeisesti kaikki yhteiskunnan säännöt itseään tai "taiteellisia pilttejään" rajoittaviksi. Kyllä itse koen elämän niin että harvassa asiassahan minua kukaan ohjailee. Sääntöjä yhteiskunnassa varmaan on ja osa(?) ehkä turhiakin, mutta en kyllä itse tunne että isoveli valvoo jatkuvasti. Yleensähän tällaiseen tunteen alla elävien oloa voidaan parantaa lääkkeillä, jos ahdistus käy kovaksi :)
But seriously: Mikä tämä ohjaileva voima sitten on? Valtioko? No, ei helskutti! Ei ole "Valte" minulle tänä vuonna laitellut postia kuin kerran - verokortin...Poliisisetien tukea ja ohjausta en ole tarvinnut kun olen vain käyttäytynyt ihmisiksi. Eikä valtion lisäksi kukaan muukaan ole ihmeemmin ohjaillut: osaan jonottaa etuilematta, ymmärrän maksaa ostokset ilman eri ohjausta jne.
Kyllä itse koen että aika vapaasti Suomessa saa elää ja ilman sellaista ohjailua että se ärsyttäisi mitenkään. - jassoon
salaatteihin anorektikko
e-pillereihin kuvia sukupuolitaudeista
kondomeihin varo rikkoontumista ja aidsia sairastavienkuvia
TAI LOPETETAAN ELÄMINEN KOKONAAN JÄÄDÄÄÄN KOTIIN TUPAKOITSIJAT TOIMITTAKOON MEILLE MOITTEETTOMILLE PAHEETTOMILLE TARVEKALUT KOTIIN JA MEIDÄT LOPULTA MONTTUUN - ..kuva
Olisi tupakka-askiin>> IMPOTENTISTA< ainakin miehet miettisivät 2 kertaa,sillä tupakointihan aiheuttaa kaikkie muiden hirveiden sairauksien lisäksi..HIRVEINTÄ SAIRAUTTA>IMPOTENSSIA
- savuton...
Ehkä kuvat toimivat parhaiten nuoriin jotka eivät vielä ole maistaneet tupakkaa ekaa kertaa. Luulen että moni kääntyy hyllyltä pois päin nähtyään kuvan karmeasta kurkkusyövästä.
Niin, ja tupakka on huumausaine siinä missä alkoholi ja huumeetkin: siihen syntyy riippuvuus, se voi aiheuttaa erilaisia sairauksia ja kuoleman, se aiheuttaa käyttäjälleen valheellisen hyvänolontunteen, vahingoittaa ympäröiviä ihmisiä ja rikastuttaa entisestään rikkaita tupakkatehtailijoita.
"Tupakoitsija tuntee polttaessaan saman hyvänolontunteen minkä tupakoimaton tuntee koko ajan muutenkin."- -kaupanhyllylle
huomaa kyllä ettet itse polta ku selität noita samoja saarnoja mitä jokapuolella plus jotain p***aa siihe päälle (toi viimenen asiasi). ;)
En ymmärrä miksi tupakan myyntiä ei kielletä vaikka laissa vaan pitää yrittää vaikuttaa jotenkiin sairaalta tuntuvalla tavalla. - .........
-kaupanhyllylle kirjoitti:
huomaa kyllä ettet itse polta ku selität noita samoja saarnoja mitä jokapuolella plus jotain p***aa siihe päälle (toi viimenen asiasi). ;)
En ymmärrä miksi tupakan myyntiä ei kielletä vaikka laissa vaan pitää yrittää vaikuttaa jotenkiin sairaalta tuntuvalla tavalla.ja sehän on varmasti todistettu että esimerkiksi nuo hampaat on tullut pelkällä röökin poltolla? ja jäppis on varmasti muistanut muuten pestä 2 krt päivässä hampaat ja syödä terveellisesti ja viinaa ei juo?:)usta nuo on lähinnä lapsellisia.
- ksu
miksei vaan voi antaa niiden polttaa jotka niin tahtovat tehdä. saman tien jos tupakka kielletään niin vois kieltää viinankin. ja kaiken muunkin mihin voi jäädä koukkuun, esimerkiksi karkkiin tai kahviin :) eikös kahvista voi saada mahahaavan. ei ainakaan minuun tule vaikuttamaan nuo kuvat ollenkaan, siinäkö laittakoot jos tahtoopi. ehk semmoseen vois vaikuttaa joka ei tosisaa tiedä mitä tupakka tekee.
- blaaaaaah
Kahvikin aiheuttaa riippuvuutta joillekkin. Ja silloinhan sekin lasketaan huumausaineeksi. Monesti myös mainitaan että riippuvuutta tupakointiin vaikuttaa nikotiinin lisäksi myös se henkinen riippuvuus eli pakko tehdä käsillään jotain tai polttelee porukassa eikä halua lopettaa tätä sosiaalista tapahtumaa. Tälläisiä tapauksia ovat myös joillekkin moottoripyörällä ajo/erilaiset kokoontumiset (sukukokoukset yms) niin silloinhan nekin pitäisi kieltää ja laittaa ainakin varoitus kuvia oviin ja ikkunoihin mitä saattaa seurata jos porukassa syntyy tappelu kuten. Hieman karrikoitua ehkä mutta niin on nuo kuvatkin
- fcxbfdbdfb
syöminenkin aiheuttaa riippuvuutta.
rasvaset ja suolaiset snacit on siis merkattava kauhukuvilla. - Nimetön
Ensinnäkin.. suurin osa niistä nuorista jotka alkavat polttamaan eivät ole täysi-ikäisiä, vaan se alkaa välitunnilla kavereiden kanssa.. eivät he katsele mitä kuvia askeissa on (kuvan ihmettely aika on ennen esikoulua :P)
Tupakointi on mielestäni pienin haitta ympäristöllisesti katsoen jos vertaa vaikka alkoholoon.. Ei muutaman tupakan jälkeen huvita alkaa pieksemään ketään (ennemminkin ennen niitä muutamaa tupakkaa) kuten toisin suurimmalla osalla suomalaisista muutaman paukun jälkeen..
Aivan älyttömän suuri haloo noussu polttamisesta.. Eikö myös teidän savuttomien pitäisi kunnioittaa tupakoivien oikeutta tehdä omalle keholleen mitä me itse haluamme?
Samalla lailla himourheilijat rasittavat sairaalassa työskenteleviä urheiluvammoillaan kuin tupakoivat omilla sairauksillaan.. - tupakkamies!
ei kuvia kumartele se pistää sätkän huuleen ja uskoo että taudit ei hänelle tule.
- murunen
tupakkamies! kirjoitti:
ei kuvia kumartele se pistää sätkän huuleen ja uskoo että taudit ei hänelle tule.
Mites kun hengitys haisee tuhkakupille.
- muuta
murunen kirjoitti:
se on inhottavaa. No entäs kun tupakoitsija sadeilmalla tulee bussiin ja on just vetäsyt henkoset se haju on kuvottava.
- sinikka2
murunen kirjoitti:
Osaan pitää huolta, ettei hengitys todellakaan haise. Oletko kaunis? Juotko kenties siideriä, tai shamppanjaa, tai kuohuviiniä. Poistetaanko nekin. Mitä TEILLE kuuluu muiden ihmisten yksityiselämä. Olen ollut töissä vuodesta -61. Maksanut veroni ym. Parantakaa omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää.
- tupakoit
sinikka2 kirjoitti:
Osaan pitää huolta, ettei hengitys todellakaan haise. Oletko kaunis? Juotko kenties siideriä, tai shamppanjaa, tai kuohuviiniä. Poistetaanko nekin. Mitä TEILLE kuuluu muiden ihmisten yksityiselämä. Olen ollut töissä vuodesta -61. Maksanut veroni ym. Parantakaa omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää.
niin ehkä hengityksesi ei haise tuhkakupille mutta tupakille kuitenkin. Haju tulee niiden voimakkaiden pastillienkin läpi ja tupakan haju tarttuu myös vaatteisiin, hiuksiin kaikkiin sinussa ja sitä et millään voi välttää koska tupakoit. Sinun tupakointisi ei todellakaan kuulu minulle eli jatka vaan samaan malliin ja haise tupakille. Ai niin ja muista edelleenkin maksaa verosi ajallaan ja onnea pitkälle työurallesi. Mitä tulee siihen oman elämän parantamiseen, niin sen tein jo seitsemän vuotta sitten lopetin nimittäin tupakinpolton ja elämä ilman tupakkia on ihan mukavaa kannattaa kokeilla siinä et menetä mitään vaan päinvastoin.
- mainita yhden
ksu kirjoitti:
miksei vaan voi antaa niiden polttaa jotka niin tahtovat tehdä. saman tien jos tupakka kielletään niin vois kieltää viinankin. ja kaiken muunkin mihin voi jäädä koukkuun, esimerkiksi karkkiin tai kahviin :) eikös kahvista voi saada mahahaavan. ei ainakaan minuun tule vaikuttamaan nuo kuvat ollenkaan, siinäkö laittakoot jos tahtoopi. ehk semmoseen vois vaikuttaa joka ei tosisaa tiedä mitä tupakka tekee.
Lihoittavat sapuskat, niihin pitäisi ehdottomasti saada karseita kuvia ylipainoisista ihmisistä varoitukseksi. Makkarapaketeihin karseimmat ;D
Sopisiko vaikka kaikki missä rasvaprosentti ylittää 10 prosenttia? Ja rumia hampaiden kuvia myös sokerituotteisiin ja limsoihin.
Ja odottelen autoihin niitä onnettomuus kuvia hirvistä ja varoitus ylinopeuksien ajamisesta eritoten miehille jotka sitä enemmän ajavat ja aiheuttavat yli 90 prosenttisesti pahimmat kuolemaan johtaneet kolarit. Sellainen vaikka verinen huppu vedetty ruumiin päälle kuva, niin eiköhän miesten kaasujalka ala hiukan vähenemään ja moni tupakoijakin säilyis hengissä.
- -make.--
Varmasti alussa järkyttää moniakin ihmisiä tai pistää ainakin miettimään tupakointi. Mutta noi kuvat on ihan ääripäästä joten jokainen tietää mikä asian oikea laita on. Samanlaisia kuvia on nuuskan käytöstä ja ei ne sen käyttöä ole tietääkseni vähentäneet. Varmasti yleistyvät omat säilytysrasiat ja vanhempien kiva on selittää lapsille miksi kaduilla on tollasia kuvia.
Itse olen lopettanut jo alkuvuodesta joten ihan sama minulle mitä niihen askeihin tulee. Itse asiassa tykkään muutenkin järkyttävistä kuvista joten se ei haittaisi minua pätkääkään. Se lähtee asenteista eikä tollasesta pelottelusta. - oldes80
moroo..
no johan on vittu..
kaikkea ne saatana keksii..
jengi alkaa keräilemään noi kuvii ja..ääh..
voi vittu.. =) - Shawn_Michaels
Mainosalan ihmisenä olen sitä mieltä.. Ei näyttäis kovin hyviltä kaupan hyllyssä. Sitä paitsi musta on tavallaan hassua, että valtio suosii tuollaista politiikkaa ja propagandaa. Koska mä kuitenkin väitän, että tupakan myymisestä tulevat verotulot ovat suurempia.. kuin niiden takia sairastuneiden hoitamisen menot. Mitä noihin kuviin tulee vielä. Musta olis sitten viisaampaa lopettaa tupakanmyynti kokonaan, kuin levittää tuollaisia kauhukuvia.. jotka pelottaa lapsiakin. Hyi olkoon!
- ...
tos oli kyl pointtii (kohdassa jos toisessakin)
- taas tältä
... kirjoitti:
tos oli kyl pointtii (kohdassa jos toisessakin)
mainosalan ihmiseltä puuttui odotetusti ne pointit kokonaan. Veroina ei varmasti kerätä läheskään samaa summaa kuin mitä tupakointi yhteiskunnalle aiheuttaa. Ja lopettaa myynti kokonaan, olihan se vitsi? Pimeää tupakkaa virtaa jo nyt hyvin Virosta ja Venäjältä. Eikä taida tällä kirjoittalla olla mitään käsitystä tupakkahuumeriippuvuudesta, ikäänkuin se menis pois jos valtiovalta vain säätäisi oikeat lait.
- tupakiton
...kun jokainen itse miettisi tupakanpolton järkeä yleensäkin. Aivan tarpeeksi on Suomessa jo tätä "isoveli valvoo" -mentaliteettia. Valtiovalta voisi jo keskittyä tärkeämpiin asioihin. Varoitustekstit askeissa riittävät aivan hyvin. Onhan niitä varoitustekstejä jo suunnitteilla viinipulloihinkin - typerää.
- ihan kiva
kortonkipakettiinkin vois painaa kuvia siitä itestään...
- Adsdas
Enemmänki naurattaa jonku ruma kuva ikenistä...
Melkein kuolen nauruun ku menee ostaan tupakkaa ja joku iso musta pallo siinä askin kyljessä..muka syöpänä...ne on eläinten sisälmyksiä jota on hiukan muutettu -.- - totuus!
Juuh, kun noita kuvia näkee pienestä pitäen kauppojen hyllyllä niin varmasti pieni viattomuus kuolee jo hyvin nuorena. Ja kun nuoreksi pääsevät, haluavat ostaa askin, käyväthän rotten.com:issakin tai ogrish:issakin. Suunta on vihdoin oikea: pelotellaan lapsia, ja houkutellaan nuoria polttamaan :)
- Mukamas.
"Uusi tupakkalaki on innostanut monet lopettamaan tupakoinnin. Yleensä tupakasta luopuminen vaatii 3-4 yritystä. Iltalehti kokosi vinkit, joilla stumppaaminen onnistuu varmasti".
http://www.iltalehti.fi/terveys/200708076421843_tr.shtml- samantien
myös vinkit miten lopetat herskan käytön kerralla ja varmasti!
- vaswdvcs
Jutusta jäi mieleen, että älä lopeta lomalla, koska töihinpaluu saa tupakoimaan ja että älä lopeta töissä, jos olet kiireinen.
Mitä tehdä?
Yksi idea voisi olla ruveta valmistamaan tyylikkäämpiä savukerasioita, niin tupakoitsijoitten ei tarvitse ainakaan katsella alkuperäispakkausten rumia kuvia.
- tupakointiin
nuo kuvat ei vaikuttaisi mitenkään, vaikka vastenmielistä propagandaa ovatkin. Haluaisinkin tavallaan lopettaa, mutta ei se noilla kuvilla tapahdu ainakaan.
Mulle sopisi ihan hyvin että tupakan myynti ja valmistus kiellettäisiin, jos oikeasti halutaan vähentää polttamista. Tekopyhää orjuuttaa laillisesti ihmisiä ja kerätä verotuloja samalla kun muka tupakkaa vastustetaan...
Toisekseen, itse en käytä alkoholia ja tuntuu kovin epätasapuoliselta jos ei pulloissa ole vastaavia kuvia teksteineen. Alkoholi sitäpaitsi aiheuttaa varmasti enemmän ongelmia tässä yhteiskunnassa kuin tupakka.
Te tupakoimattomatkin, haluatteko pienten lastenne näkevän noita kuvia? Lähinnä se tässä tulee mieleen. - kuvassa
Siinä ekassa kuvassa (kurkkusyöpä) on äijällä tosi hienot amis viikset. Kannattaa varmaan laittaa jotakin ihomaalia siihen syövän päälle ettei se ihan noin hyökkää silmille. Sopiva kuva tupakkaaskiin mutta loukkaakohan tuo amiksen tunteita?
Ei mitään vaikutusta omaan polttoon ainaskaan...
nikotiini laastareiden hinnat alas niin vois harkita lopettamista.- Auttaa
Mitään.. Tosin askia voi olla aika nolo esitellä.. :D
- break-the-silence
Ulkomaillahan noita on ollut jo pitkään (esimerkiksi Kanadassa), mutta ei missään vaiheessa kaiketi noin rankkoja (kumotkaa väitteeni jos jossain todella on tuollaisia kuvia)?
Ihan hyvä juttu, mutta auttaako tuo todella? moni on varmasti lopettanut tupakoinnin sairauksien tai sairauden (esimerkiksi astman) pelossa, joten uskon tämän omalta osaltaan lisäävän joidenkin tupakoitsevien ihmisten motivaatiota lopettaa - juuri tuon sairauden pelossa. - OMA ASIA
Sitä mieltä olen ollut ja olen edelleen että jos tupakasta tahtoo oikeasti eroon on se kaikki kiinni vain tupakoijasta itsestään. Ja kaiken maaliman kauhukuvat eivät kaikkiin tehoa joihinkin kyllä voi,.... eiköhän tänäpäivänä jo suurin osa tupakoijista tiedä mitä aiheuttaa!!
Varotukset voivat vaikuttaa jo enemmän nuorisoon ja lapsiin joka on hyvä asia etteivät jo pikkukakaroina ala keuhkojansa tervaamaan!!!
Sitten ku ovat jo täysiikäisiä päättäkööt omasta kehostaan itse..
En pidä tupakointia minään mahottoman hyvänä tapana mutta onko tässä maalimassa enää mitään hyvää tapaa... parempi se on kuin tappaa itsensä viinaan, saatikka ajaa autoa kännissä.. kunhan katsoo missä polttaa ja milloin-
ps. itsekin suhuttelee mutta työtä tehdessä ei, suojelee lapsosia- jiejfpe
nimenomaan nuoria ja ala-ikäisiä nuo kauhukuvat houkuttelevat polttelemaan. lapsia ne ehkä pelottavat, mutta auta armias kun teini-ikään pääsevät niin on varmasti coolia aloittaa tupakointi kun on yksi miljoonasta mahdollisuus saada samanlainen kurkkusyöpä kun askin kuvassa.
- Nimetön
Ei yhtään mitään hyötyä. Kuvat pistävät vain vituttamaan. Kyllä saa olla aika kaapissa kasvanut jos ei nykypäivänä tiedosta tupakan vaaroista!
- elwiira
otsikolle "PASKAT"
OLEN SAMAA MIELTÄ,EI KAUHUKUVAT SOVI OLLENKAAN TUPAKKIASKEIHIN...OLEN TYYTYVÄINEN TÄMÄN HETKISIIN ASKEIHIN..EI SIT OLE MITÄÄN JÄRKEÄ MENNÄ MUUTTAMAAN NIITÄ.... - 37vuotta tupakkaa.....
Olen monen kanssa samaa mieltä että nykypäivän ihmiset ovat todella tietoisia tupakan vaaroista. Turhaa niistä on jauhaa ja pelotella ihmisiä tupakkaa on ja tulee olemaan aina -siitä ei päästä mihinkään EI sitä kuvilla tai kielloilla päästä eroon-haloo tämähän on aivan lapellista edes keskustella tällaisesta aiheesta! Itse olen polttanut 37vuotta kunnes todettiin keuhkoahtaumatauti-se siitä!
- Eiköhän
jokainen tupakkaa polttava ole tietoinen tupakan vaaroista ja haitoista. Kyllä ne vaarat muistaa aina , vaikkei niitä joka päivä muistutettaisi. Muutenkin kun jokaiselle ihmiselle ei tule tupakasta samoja oireita, niin yhtähyvin uusiin autoihin voisi ikkunoihin teipata kuvia auto-onnettomuuksista. Että näin VOI käydä.
- maalewi
Miksi tupakasta pitää aina vetää tällanen hirveä haloo? Miksei esim. kaljapulloihin voi sitten laittaa jotain maksakirroosista kärsivien ihmisten kuvia ja kännissä kaatuneiden ihmisten avomurtuman kuvia... Ja jos kerran tupakka on joidenkin mielestä noin kamalaa, niin miksei sen myyntiä lopeteta Suomessa kokonaan? Täysin typerää hommaa...
- liikalihavista!!!!
Tosi oksettavia kuvia.. mutta en usko että on vaikutusta..
ärsyttää kyllä tommonen.
Laitetaan sitten rasvaisiin sipsipusseisin ja karkkipusseihin tms epäterveellisiin ja lihottaviin elintarvikkeisiin myös kuvat liikalihavista ihmisistä ja teksi TOTTAKAI:
LIIKALIHAVUUS VOI TAPPAA! ja kuva vaikka vatsalaukun ohitusleikkauksesta tms.- kerää koko sarja
...loistavaa! uusi kiva keräilykohde!
- koozu
ainut mikä oli väärin ilmaistu asia, oli "Smoking CAN cause.." ei se ehkä aiheuta, vaan AIHEUTTAA hitaan ja tuskallisen kuoleman. kiva juttu. CAN pois, niin sitten hyvä ;D
- en polta, enkä juo...
Itse olen sen kannalla, että kaikki tupakit pitäisi pakata samanlaisiin laatikkoihin, joissa samanlaisella fontilla vain lukisi, minkä merkkistä tupakkia niissä on. Noin rankkoja kuvia en haluaisi. Nehän näkyy kaikille lapsillekin kassajonossa. Vois vaikka laittaa jotain yksinkertaisia symboleja jotka ei järkyttäisi pieniä lapsia.
Jos aski olisi tylsän valkoinen, jossa lukisi vaikka vihreä L&M ja varoitustarra päälle, ei tuntuisi varmastikkaan yhtä houkuttelevalta, kuin sellainen, missä komeilee tuotemerkki jne.
Ite ihailin pikku skidinä Camel- ja Marlboro askien ulkonäköä. Siksikin ns. geneeriset askit olisi hyviä. - touhua
Tosi asiassahan tuo on aika sairasta toimintaa viranomaisilta, että röökiaskin kanteen laitetaan "kauhukuvia", mitä tupakointi saa aikaseksi. Kun noita kuvaesimerkkejä katselee, niin eikö niiden pohjalta tupakointi pitäisi kriminalisoida? Tarkoitan siis suomeksi, että tuo on erittäin halpaotsaista toimintaa viranomaisilta...
Hieman voisi ajatella, että uusien autojen maalipintaa maalautettaisiin kuvia, mitä autot voivat tehdä liikenteessä liikkuville jalankulkijoille!
MIELESTÄNI TUO ON SAIRASTA! - ####
kaikille tupakkatuotteille ja välineille hintaa lisää. Kun tupakkiloota alkaa maksamaan 35€ loota ja viltteripussi saman, niin eiköhän ala karsimaan tupakointia. Ja hinta tietysti kerätään veromuodossa. Ei tekstit ja pellekuvat lootassa mitään vaikuta, - höpö höpö, ainam sama kun itikanpaska tyynessä valtameressä.
- OLENPOLTTANUT 3VUOTTA
No tuskin vähentäisi..ehkä jotenkin mutta en usko että suurin osa lopettaisi.!
- tarkoituskaan
että suurin osa lopettaa, vaan että tupakointi vähenee. Luuletko sitten tietäväsi laillisen keinon, että ihan suurin osa (eli enemmän kuin 50%) lopettaa?
Kylläpä olet polttanu kauan. Isiltäkö olet käyny varastamassa yhen tupakin päivässä?
- ......
Askeihin voisi kiinnittää tilalle tuollaisia tarroja:
http://www.roll-ups.co.uk/ishop/879/shopscr1918.html
Tai saman tien voisi tilata netistä tupakatkin, ei tarvitse maksaa veroja (jos tilaa eu:n sisältä), muutenkin verorahat pitäisi saada takaisin jos ei saa niitä tauteja mitä askin kyljessä luvataan. Tämä voisi ehkä vaikuttaa monien tupakkihimoon, mutta entä pienet lapset. Jos he näkevät tällaisia kuvia niin eikö se aiheuta traumoja?
- ei minua ainakaan hetkauta!!
mutta entäpäs lapset jotka näkevät noita raakoja ja pelottavia kuvia siellä kaupan hyllyssä!!!??ihan sama kuin kaupan seinät olisivat täynä kuvia murha paikoista,mädäntyneistä ruumiista yms yms!!!järki käteen ihmiset hyvät ei raaoilla kuvilla saada tupakointia lopetettua!!tosi alhainen keino!!!!
- että on vaikutusta
Eipä kovin moni tupakoitsija ole paljoa miettinyt ottaako savukkeen rasiasta jossa lukee että vahingoittaa omaa itteensä.. Miksipä he sitten vaikuttuisivat noista kuvistakaan. Eipä se ole kuin muutaman prosentin mahdollisuus saada joku keuhkosyöpä tai vastaava. Eipä äidit ja isit tupakointiaan lopeta siksikään, että joku sanoo että heidän lapsensakkin ovat vaarassa.
Eikö kaikista järkevin tapa olisi suorilta kieltää laissa tupakointi ja vetää kaikki tupakkatuotteet pois kaupoista pitkin maapalloa. Ja tupakan salakuljetukselle tulisi samat tuomiot kuin huumeille. - ..............................
Tuollahan noita kuvia Kanadasta: http://lurquer.com/cig/
- savuton jo useamman vuoden
Tämä on todella hieno juttu. Ainakin minuun nuo kuvat toimivat, luultavasti moneen muuhunkin. Erityisesti luulen niiden tehoavan nuoriin, jotka voivat aloittaa tupakoinnin vain siksi, että se on hienoa ja suosittua kaveriporukoiden kesken. Lisäksi tarkoin suunnitellut ja tunnetut tuotemerkit vetoavat nuoreen ihmiseen siten, että hän aloittaa tupakoinnin vaikka tupakka maistuukin paskalta. Nyt saattaa se ensimmäinen tupakka-aski jäädä ostamatta kun askeihin saadaan kuvat siitä, mihin tupakointi kuitenkin loppujen lopuksi johtaa. Tällainen kuva on varmasti paljon tehokkaampi kuin pelkkä varoitusteksti.
Näiden kuvien käyttöönoton jälkeen toivon seuraavan vaiheen todellakin olevan geneeriset tupakka-askit. Näiden askien päälle vain kuvat keuhkosyövistä ja muista kamaluuksista - sehän on sitä mitä oikeasti sieltä kaupan hyllyltä saat ostaessasi tupakkaa.
- vitut
Se on ikävää ku pikkulapset löytää tommosin kuvin varustettuja tupakkiaskeja tienvarsilta ja menettävät yöunensa..
- erkkiasaa
Kyllä tää holhousyhteiskunta on mennyt jo niin pitkälle. Varoitustarroja kaljapulloissa, varoituksia ja kuvia röökiaskeissa, hallituksen ja poliisin ylivaltaa... Nykyään elämä on vain sitä että eletään sääntöjen mukaan ja totellaan . Mistään ei saa nauttia. On oltava vain tehokas ja sellainen ihminen joka ei valita.
- ruokkiminen
kielletty, uiminen kielletty, kaupustelu kielletty, ei hitto kielletty niin paljon asioita ettei kaikkia muista, tämän jutun kopiointi kielletty.
- Nähty jo
Viime syksynä Torontossa noita kuvia löytyi tupakka-askeista. Ei loppunut, eikä edes vähentynyt röökaaminen.
- sergei-78
tuskin siitä on mitään vaikutusta laittaa jotain kuvia..tervatut keuhkot kestää
- nitkotin
joka pitäisi kieltää autolla ajaessa sillä sehän on vaarallisempaa kuin kännykkään puhuminen,harvoin känykkä savuaa ja haittaa ajamista kuten TUPAKKA.
- mielipide--1
Täysin älytön idea. Mitään muuta kansanryhmää kuin tupakoitsijat ei ole hyökätty näin kovasti vastaan. Laitetaan HK:n sinisen kylkeen kuva kuolevasta sydän potilaasta tai kärsivästä naudasta. Kuinka paljon muitakin syöpä haitallisia aineita onkaa ympäristössämmme mutta ei niitä vastaan näin näyttävästi hyökätä esim. asbesti, kaikki lisäaineet jotka heikentävät miesten spermanlaatua, kosmetiikka, turkikset jossa rääkätään luontokappaleita, liikenne ja sen päästöt moniko niihin kuolee, entä sernoobil paljonko on lisännyt syöpätapauksia jne.
- ajojahti...
typerää, sanon minä.
alkoholipulloihin myös kuvia väkivallan uhreista muistuttamaan rähinäviinasta, autoihin kuvia liikenneonnettomuuksien uhreista muistuttamaan ajotavasta, hampurilaiskääreisiin, makkarapaketteihin ja karkkipusseihin kuvia liikalihavista muistuttamaan tulevasta ulkomuodosta, limsapulloihin kuvia mädänneistä hampaista jne, jne, jne... eikä olisi pahitteeksi panna jokaiseen anniskeluravintolaan kuvia sukupuolitautien runtelemista sukupuolielimistä - ihan vaan muistuttamaan yhden illan keikkojen vaaroista.
täytynee siirtyä polttelemaan herrassavukkeita, elikkäs yksittäispakattuja sikareja! - erias
ehottomasti kannattaa!
- mäkelä52
mielestäni toi kuva idea on sairas...
tusksinpa ne varoitus-tektitkään ovat monia estäneet...
- imsonmies
Komia heltta kaverilla!
Kauan pitää poltella et saa samallaisen? - vaikutusta oo
huumausaineeksi jos julistetaan,nii sit on jo poliisillaki töitä
- härmästä vaa kirjottelin
juuuuuuuu t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- Arska von
Aikonaan kun poltti ja kun en enää poltakaan, niin aina rupes hirvittämään savuttelu kun näki jotain tuollaisia.
- plääh84
jos tommosia kuvia tulee askeihin,ni miksei samalla viina pulloihin ja muihin alkoholi juomiin....toi on jo kiristystä!!!!viinasta voi ihmiset seota,mut ei tupakasta!!!
- Nimetön
Tätä on nyt ihan selvästi ollu päättämässä semmoset tyypit joilla ei ole parempaakaan tekemistä..
Olen muutaman tyypin kanssa jutellu tästä ja ainoat joiden mielestä nuo kuvat toimivat, ovat savuttomia.. ei hetkauta minun polttamista mihinkään suuntaan.. yleensä sitä tutkailee askin sisältöä eikä ulkopuolta..
Tuota en kyll ymmärtäny ku puhuttiin et askissa ei lukis enää merkkiä... mahtaakohan tupakkayhtiöt suostua moiseen? brändi se on joka ihmistä puhuttelee... - eitodellakaannäin
Ei sitä kunnon tupakoija lopeta vaikka näkis oman kuvansa askin kannessa. Ajatellaan, että ei mulle noin käy ja sitten jatketaan tupruttelua.
- lopettanut
kuvilla olevan suurtakaan vaikutusta siihen polttaako vai ei. Eiköhän suurimalla osalla ihmisitä ole jo tiedossa tupakan terveys vaarat. Tupakan polton lopetukseen saattaisi enempi vaikuttaa se, että laskettaisiin reilusti näiden nikotiinikorvaustuotteiden hintoja joiden avulla pääsisi helpommin alkuun lopetuksessa.
- nyös lopettanut
Kauheat kuvat ei puheet tupakan himoon.Loppuu vasta kun kun järki ja tajunta kohtaa.
- Mun mielezt
No eiks ois niinku kötevämpää kieltää koko tupakan myynti ja ottaa elinkautiset rangaistukset voimaan tupakanmyyjille!
- Jallativei!!
Mahtava idea tuo. Kyllä minä uskon että kuvat ovat tehokkaampia kuin alati iäinen sepustus tupakoinnin vaarallisuudesta. Ihmisillä on kuvitelma että ei heille kuitenkaan mitään tapahdu. Kuva pistää ajattelemaan. Se Hypähtää silmille toisin kuin pieni präntti. KANNATAN!
- Sammoo Mielt.
KYLLÄ KAIKKI SÄTKÄ-VIINA JAKALJATEHTTAAT MAAN TASALLE KUNNON POMMILLA. JA PITÄISIKÖHÄN KUTSUA NE TALIBANIT ASIALLE TÄNNE???
- yks lopettanut
tupakan vieroitusoireisiin kuvien katselu, epäilen.
- ottaa
rahat jotka näillä kuvilla tullaan säästämään tulevaisuudessa On tietenki hieno homma, mut pikkupoika katainen kyllä ottaa nää rahat rikkaitten klubiin ja sitä kautta "itselle" eikä taida laittaa niitä minnekkään terveydenhoidon puolelle. mulkkuja kun on! Jostain sitä rahaa on vaan ryöstettävä lisää jatkuvalla syötöllä!
- nuori--
Mä uskon että nuorisoon noi kuvat ainaki vähän vaikuttaa. Itse järkytyin vaikka tiesin kyllä mitä tupakka aiheuttaa, mutta kuvat kerto kyllä enemmän!
- ice99
Kyllä meillä on idiootteja päättäjiä...kun röökiaskeihin tulivat nykyiset typerät tekstit niin kyselin monilta ihmisiltä heidän ostaessaan tupakkaa mitä mieltä he ovat moisista...jokainen heistä piti niitä todella naurettavina...ihminen polttaa koska hän haluaa näin tehdä,jos meidän pellepäättäjät oikeasti olisivat huolissaan kansalaistensa terveydestä niin he kriminalisoisivat koko tupakan,eli myynti,hallussapito ja maahantuonti laittomaksi!!!mutta ei tietenkään,jäisi saamatta monta veroeuroa...naurettavaa"jeesustelua"!!!
- tehonnut
muhun mitkään tekstit eikä terveysvalistukset, mutta se tehosi kun piti muutama vuosi sitten työpaikoilla siirtyä ulos nurkan taakse tupakoimaan. Lopetin polttamisen kokonaan. Ei ollut mikään nautinto kiskoa tupakkaa paukkupakkasissa tai vesisateessa hirveellä kiireellä.
- %%%
jeesustelua se on alkoholin kohdalla.
- Nimetön
Lisää tekopyhyyttä luvassa : Kumpi tappaa enemmän viina vai tupakka? Eikä se kieltäminen kannata vaikka oliskin vaarallinen aine kyseessä. Rikolliset vain rikastuis ja normaaleista ihmisistä tulisi rikollisia. On se jännä toisaalta että tupakki ei oo kielletty mutta vaaaraton/myrkytön marihuana on.
Marihuanasta ois hyötyä kipulääkkenäkin sun muuten. Päättäjät on ihan normi-ihmisiä, ei ne tiedä paskaaakaan mistään.
- Stormheart
Laitetaan samalla auton kojelautaan kuva jostain kolarin uhrista tai hampurilaiskääreeseen kuva 300 kiloisesta läskistä. Älytöntä holhousta. Keskittyisivät johonkin tärkeämpään esim. asunnottomuuteen tms.
- Nikotinisti
Paljon kauhukuvia tehokkaampi keino olisi tupakkaveron reilu korotus. Yhä suurempi lovi lompakossa saattaisi saada jotkut ainakin vähentämään, ellei jopa lopettamaan tupakoinnin. Todennäköisesti itse kuuluisin heihin.
- veron
korotuksesta kärsisivät köyhät. Ei se rikkailla missään tuntuisi.
Nyt pistetää röllö askii vaa raakasti homo porno kuvia niite syöpä kuvie tilalle ni eihä kukaa itteensä kunniottava ihminen sellasta voi ostaa :D
- Fetish
että minun mielestä nuo askit tulee olemaan todella kamalia joten minun röökin poltto taitaa tyssätä siihen.
ei tuon näköistä askia kyllä halua ottaa edes käteen.
vaihdan pikkusikareihin :)- ennemmin tai myöhemmin...
Itse lopetin tupakoinnin silloisen exäni ansiosta, osaltani olin jo lakkojakin pitänyt mutta nehän kaatuvat jos vaan vieressä on kaveri joka polttaa. Kaverini muuttivat minusta niin kauaksi ja sitten PÄÄTIN koittaa lopettamista. En kuitenkaan hävittänyt jäljellä olevia savukkeita ja sanoin silloiselle kumppanillenikin VASTA usean viikon lakon jälkeen. Suututtihan se ottaa vastaan vain tokaisu" No sehän hyvä!" Kun itse olin niin innoissani omasta pystymisestäni niinkin pitkään "lakkoon" =)
Mutta sanon vain että JOKAISELLA SE LOPPUU JOSKUS TULEE.
JOS EI LÄÄKÄRIN MÄÄRÄYKSESTÄ, VIIKATEMIES SAATTAA TULLA AIKAISEMMIN JA SITÄ ENNEN ONKIN SAATTANUT TULLA JOKIN PAHA JA INHOTTAVA TAUTI. (syöpä tms..)
Nautin elämästäni nyt TÄYSIN ja kannatan kuvia askeihin, myös pikkuaskeihin jottei jengi siirry ostamaan vain niitä!
- Pohjan-Akka
Luulen ymmärtäväni, akkamaisesta olotilastani huolimatta, niin paljon naisellista ajattelua, että ulkomuodon rupsahtaminen pikakelauksella on tytöille/nuorille naisille se suurin juttu.
Ennen - jälkeen kuvia vain esille. 4-5 -kymmenen pinnassa ihmisistä näkee naamasta, paitsi onko lakannut saamasta, myös sen kuinka on polttanut ja juonut.
Näin se homma vaan etenee...- tätä voisi korostaa
Työterveyshoitajalla juuri kävin.Sanoi,että sulla on niin sileä iho (45 v. vanha) että huomaa ettet ole käyttänyt mitään aineita.Enkä siis ole mikään kauneusvoiteiden suurkuluttaja,käytän niitä suht vähän.
- Dayradius
Vähenikö tupakoitsijoiden määrä silloin, kun tupakka-askeihin alettiin laittamaan varoituksia ja lyhyitä "kauhutarinoita" tupakan vaarallisuudesta... Tuskin.
Pikkupoikia ainakin viehättäisivät "siistit" kuvat keltaisista hampaista ja mustista keuhkoista askien kyljissä... Se saattaisi jopa lisätä heidän alttiuttaan tupakoinnille yhä entisestään.
Sitäpaitsi, tupakoitsijat Suomessa kyllä tietävät kaikki tupakan haitat, eivätkä tarvitse mtn kuvia havainnollistamaan sitä tosiasiaa, että se on myrkyllistä. Meneeköhän tämä nyt jo hiukan naurettavuuksiin... Nämä uudet tupakkalaitkin ja kaikki. Maailma taitaa hieman ylireagoida tähän tupakka-asiaan.
Eiväthän jotkin pienet kuvat tietenkään tupakka-askien kyljissä minun henkilökohtaista elämääni häiritsisi millään tavalla, mutta mitä järkeä siinä olisi...
Tulisiko maailma siitä jotenkin paremmaksi?- ylireagointia
Tupakkaa vain aletaan kohtelemaan kuten muita huumeita. Se ei anna samanlaista päihtymystä kuin monet huumeet, mutta se tottavie on koukuttavampi kuin suurin osa muista aineista. Ja yli 20% suomalaisesta aikuisväestöstäon nikotiNISTEJÄ!
- Tervakeuhko...
Siinäpähän painattavat kauhukuvia ihan rauhassa, itse saan tupakat rajan takaa -sos. ja terveysministeriö taitaa unohtaa että yksi 1,5 litran kokispullo sisätää 52 palaa sokeria ja sitä jos jotakin kannetaan kaupoista vähäiset hampaat irvessä! Unohtakaamme myös lisäaineet joita työnnämme kitusiimme likipitäin järkyttäviä määriä eikä puututa myöskään kamaraa sisältäviin makkarapötköihin -vain tupakka ja viina aiheuttavat "kaikki" sairautemme ...hallelujaa -eli eikun veroja korottamaan!!!
- ex tupakoitsuja
Kun lopettelin tupakointia nelisen vuotta sitten, niin askien varoitusteksteillä oli kyllä vaikutusta. Ei ehkä ratkaisevaa, mutta ne olivat tukena päätökselleni siinä vaiheessa, kun tupakointi muutenkin alkoi tympiä ja harmittaa. Ilman tekstejä lopettamispäätös olisi saattanut viipyä pidempään. Jos askeissa olisi ollut tuolloin kauhukuvia, olisi päätös todennäköisesti syntynyt vielä aikaisemmin.
Kannatan kauhukuvia. Kyllä niiden avulla varmasti ainakin parikymmentä ennenaikaista kuolemaa vuodessa vältetään. - Minä se vaan
vai tollasia mörköjä tällä kertaa...
Jokapaikka alkaakin jo olla täynnä hengenvaaraa nykyään ja koti on tilastojen valossa suorastaan äärimmäisen hengenvaarallinen paikka. Tämä aiheuttaa stressiä ja stressi lisää hengenvaaraa.
Saiskos kaljapulloihin jotain kivoja kuvia kanssa?
Vaikkapa joku omaan oksennukseen kuollut ja 2 viikkoa mädäntynyt ruumis?
Eiköhän homma ole niin, että kaikki tietää mitkä vaarat ovat...- epäilevän
tupakoinnin haittavaikutuksista. No tuleepahan askeista mielenkiintoisempia kuin ennen. Silloin kuin ne tekstivaroitukset tuli, keräilin askeja ja vertailin missä "iskevin" juttu. Lopetin kun, uusia tekstejä ei ilmaantunut. Tuskin rupeen keräämään ruumiiden kuvia, koska nekin taitavat olla jo 5 askin jälkeen nähty.
- ansu27
hei mun mielestä toi kauhukuvia tupakkiaskiin ois kyl hyvä juttu vois varmaan tehä tosi vaikutuksen moneen..itse olen tupakoitsia ja olen jo monta kertaa yrittäny lopettaa tupakin poltton mut aina epäonnistunu siinä..joten minä ainakin kannatan tuota juttua..ja voihan sitä kokeila ei se ota jos ei annakkaan..
- Sanon EI tupakalle.
Ehkä olisi parempi pistää kuvien tilalta askeihin lukema asikin tuotantoon mennessä jo vakavasti ja todistettavasti tupakan takia sairastuneiden määrästä tuotantopäivämäärän saattelemana... Lienee tupakan uhreistakin pidetään jotain lukua. Tuolloin joka kerta kun ostaa askin tulee varmasti katsottua tuo päiväys, ja paljonko on uusia uhreja tullut tietoon - jos on uudempi päiväys... Josko tuo sitten vaikuttais.
Kuvat askeissa on lievästi sanottuna huono idea - En haluaisi edes asioida tiskillä jossa tuollaisia kuvallisia askeja olisi pilaamassa esimerkiksi juuri ostamani karkkipussin sisällön maittavuuden. - vittu mitä holhousta taas
tuollaiset kuvat tietysti ällöttää ja saattaa aiheuttaa sen että joku jopa lopettaa polttamisen, mutta... jos ihminen haluaa tupakoida niin siitä vaan! ei se muille kuulu. miksi ihmisten pitäisi katella tuollaisia kuvia jos haluaa polttaa. kaikki tietää mitä tupakoinnista aiheutuu. kaikki myös maksaa tupakkaa ostaessaan roimasti veroja, jolla sitten mahdollisesti tulevaisuudessa saatu syöpä tms hoidetaan, ja usea lääkäri saa töitä. ei ole mitään syytä laittaa mitään kuvia askeihin. varoitustekstitkin saa minun puolestani laittaa pois.
- Minä se vaan
no voihan tuotakin kokeilla, mutta ainakin minuun vaikutus on tasan 0...
Ihan rahallisista syistä olen koittanut lopetella, mutta aina aloittanut uudelleen.
- Dingdingdong
Lähtökohtaisesti polttaminen on typerintä mitä ihminen voi tehdä. Minuun nämä kuvat tekivät kyllä vaikutuksen, oikein kavahdin kauhusta. Siispä jos polttaisin, nämä kuvat saisivat minut kyllä ajattelemaan.
- mikju
Ongelma on siinä että kukaan ei kuitenkaan usko tuollaisten sairauksien osuvan omalle kohdalleen, ja näin olen ihmiset jatkavat tupakointia. Kuvat saattavat toki järkyttää, mutta tuskimpa nämä kuvat tupakoitsijoita vähentää.
- nortel
Eli tämä koko homma on ihan perseestä.
Tästä voi todeta ettei ole vaarallisempaa,kuin
itse elämä!!Tuntuu että pitäisi syödä pelkästään
rehuja,joista niistäkin on todettu ruokamyrkytys-
tapauksia paljon.Joten jos haluat elää pitkään
niin jää vaatekaappiin nukkumaan,koska kaikki muu tappaa!(Liikenne,viina,tupakki,ruoka ja kaikki mikä liittyy elämisen nautintoihin).
- s<dg
En tiedä välillä tuntuu että niillä jotka ei polta on enmmän syöpää kun niillä jotka polttaa..
- lammasko
Mielenkiinnolla seuraan, miten yleisönosasto-kirjoitukset täyttyvät huolestuneiden vanhempien kirjoituksista, kuinka lapset saavat traumoja nähdessään sellaisia tupakka-askeja kaupan hyllyillä. Samaan tyyliin kuin vähän aikaa sitten kirjoiteltiin puhallettavasta lampaasta pornokaupan ikkunassa.
- suolenpätkistä
Pitäisi myös säätää laki, että kotitalouksissa veitsiä on säilytettävä veitsitelineessä, jossa on kuvia valuvista aivoista ja suolenpätkistä. Jos esim. poliisi löytää kotietsinnässä veitsitelineen josta nämä kuvat puuttuvat, seurauksena 6kk vankeutta.
- nortel
Puhut totta veliseni!!
Tässä maailmantilanteessa pitäisi kieltää kaikki,
joista saa nautintoa?Hulluksi menee!
- suomipoika_88
Itselleni ei niinkään ole väliä mitä askissa lukee. Kunhan vaan on oikean merkkistä :D
- Borneo
Shokeeraavat kuvat ovat tehokas keino opettamiseen, yleensähän kun asiat opitaan "kantapään kautta"
Esim. Britanniassa ja irlannissa on liikennevalistus samankaltaista... Yhden mainoksen muistan jossa joku ala-asteikäinen lapsi lähtee koulusta ja ylittää tien. Samaan aikaan joku tyyppi ajaa "revitellen tuning-autolla, bassot täysillä" hänen päälleen... Mainos loppuu hautajaisiin ja vankilan oven sulkeutumiseen ja tekstiin "Could you live with the shame"?
Eli pystyisitkö elämään häpeän kanssa...
Tehokas valistuskeino, luulisin...- Freedom Fighter
Ja seuraavaksi tupakkanatsit kieltävät irtokuoret, joilla graafiset varoitukset peitetään.
http://www.nzma.org.nz/journal/119-1243/2251/
- VAROITUS!
Onko helvetti todellinen? Missä helvetti sijaitsee? Onko helvetissä olevilla keho? Vaihtelevatko tuomiot helvetissä? Onko helvetissä lapsia? Demonien kidutustoiminta helvetissä? Joutuvatko "hyvätkin" helvettiin?
"Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen" Jesaja 24:22
Bill Wiese oli helvetissä vain 23 minuuttia. Jeesus evästi hänet takaisin maan elämään kehottaen kertomaan kaikille: "Minä tulen pian!" Kokemuksesta on kulunut seitsemän vuotta. Bill on intensiivisesti tutkinut Raamatun kaikki 150 sanankohtaa helvettielämästä. Raamattu vahvistaa hämmästyttävän matkakokemuksen koetut ja nähdyt ja kuullut asiat. "Lukijan kädessä on kirja, jonka kaltaista ei ole." - Hal Lindsey
http://www.spiritlessons.com/Documents/Bill_Wiese_23_Minutes_In_Hell/Finnish_Bill_Wiese_23_Minuuttia_helvetissa.htm - aikoinaan
lopettamiseeni. Olin ulkomailla,jossa törmäsin askeissa oleviin kuviin. Olivat vaikuttavia,etenkin kun hampaistani oli hyvää vauhtiua tulossa mustat ja jatkuva vihreä yskä vaivasi.
Lopetin viisi vuotta sitten.- lisäksi tup askin hintaan
niinpaljon lisää,että kattaa sen aiheuttamien sairauksien maksun
- tupakoimaton äiti
Täällä on monenlaista viestiä siitä,miten kukin ajattelee omalta kannaltaan.Useita ärsyttää tällainen viestintä.Miten te suhtaudutte omien lastenne polttamiseen?Onko kiva juttu jos hekin jatkavat perinnettä ja tupruttelevat niitä "kauhukuvakääryleitä"?Onko yhtä okei kuin oma polttaminen ja huolettaako ollenkaan lasten tuleva terveys vai luotatteko siihen että heillä on yhtä hyvä tuuri kuin vanhoilla sairastumattomilla sukulaisilla?Vai ostatteko ehkä lastenne tupakat,kun tällaiset tupakoimattomuusyritykset on ihan turhaa höpinää?En ole koskaan polttanut ja todella toivoisin ja kaikkeni yritän,että nämä nuorimmatkaan (murrosikäiset) lapseni eivät tätä tapaa opettelisi.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kai jokainen nyt tupakointiin liittyvät terveysriskit tietää ilman, että askissa on noinkin sairaita kuvia. Kyllä nykyiset varoitustekstit on niin isolla painettu ja hyvin esillä, että eiköhän se riitä.
Jos halutaan jotain näkyviä tuloksia tupakin myynnissä niin askin hinta tulisi nostaa siihen johonkin 10 euroon. Ja tupakoivana kun hintojen nousua on väkisinkin tullut seurattua niin jos yhtään samaan tahtiin hinnat nousee niin eiköhän tuo 10€ komeile röökiaskin kyljessä joskus viim. 2012.
Valistuksia lisää kouluihin ja siellä voi sitten näyttää näitä kuvia niin paljon kuin jaksaa. - fghfghfghfghfghfhfghfg
Nykuiset varoitustekstit on jo niin turhia.
"tupakoivat kuolevat nuorempina", "tupakointi on hengenvaarallista". Eiköhän kaikki tiedä että tulee sydän ja keuhkosairauksia ja kuolemia tupakin takia. Tämän tiedostettua on jokaisesta sitten loppu itsestä kiinni että haluaako röökiä vetää. - ONNISTUU..
Hyvä Saksa hyvä Eu Sieg Heil!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837