TREFFISIVUT

ystävän, läheisyyden kipeä

Oletteko hakeneet kumppania jostain treffi ym.sivuilta? niitäkin on paljon.
Tokihan sielläkin on niitä jotka ei ihan tosimielellä ole hakemassa kumppania.
Itse kirjauduin eräälle sivulle ja huomasin, että meitä yksinäisiä on tosi paljon.
mies puolisia on paljon jotka ei polta tai käytä alkoa, ei tykkää käydä paareissa ym.
itse olen tosi yksinäinen, muuta sosiaalista elämää ole kuin työ.Sairastan myös paniikkihäiriötä ja jännitän sosiaalisia tilanteita esim.kahvin juonti kylässä on tosi vaikeaa kun pelkää, että käsi rupeaa tärisemään, myös alahuuli rupeaa jotenkin nykimään kun jännitän toisten seurassa ja olen tosi varautunut kokoajan.
Syön lääkkeitä ja käyn puhumassa ongelmastani lääkärillä, olen kokoikäni ollut arka, ujo,yksinäinen koulukiusattu,tulen alkoholistiperheestä, köyhästä, jossa ei opetettu sosiaalista kontakteja ,pelkäsi mitä tapahtuu, kun isä on humalassa, hakkaako äitiä?
Nyt olen keväästä asti syönyt lääkkeitä ja on parempi mieli, eli tullut rohkeutta lisää,itse luottamusta ja enne kaikkea halua päästä eteenpäin vaikka vastoin käymisiä tulisikin.
Olen päättänyt pakko on yrittää löytää se oma kulta , jonka kainaloon käpertyä ja loppuisi tämä yksinäisyys.Tiedän että minullakin on vaikeaa alussa kumppanin tapaaminen, kun on ollut jo yli kymmenenvuotta yksin ja tämä paniikkihäiriö kruuna kaiken, MUTTA SE EI ESTÄ MINUA YRITTÄMÄSTÄ, EN ANNA PANIIKKIHÄIRIÖN HALLITA ELÄMÄÄNI, vaan täysillä päin uusia haasteita.MITÄÄN EI SAA ELLEI YRITÄ!
Jos tapaan näin kumppanini toki kerron heti alussa hänelle sairaudestani ja ellei hän hyväksy minua sellaisena kun olen HÄN EI OLLUT SITTEN TARKOITETTU MINULLE.
ensimmäisen paniikkikohtauksen sain noin kaksikymmentä vuotta sitten olen sen kanssa sinnitellyt nämä vuodet pakenemalla, välttelemällä, alkoholilla, mutta viime keväänä hain apua, olin niin kyllästynyt, turtunut tilanteeseeni.

18

3884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palsta.

      jossa voisi suoraan kertoa jos on jotain mikä saattaa haitata suhdetta. Tuolla suomi24 treffissä kukaan ei mainitse että sairastaisi masennusta tai muuta. Kumminkin se on kumppanille kerrottava jossain vaiheessa ja silloin pelottaa että toinen lähtee. Itseäni vaivaa lievä masennus ja pakkoajatukset. Lisäksi jännitän ihan sikana kun pitäisi olla lähellä naista. Yksi suhde on ollut ja se toimi koska nainen itsepäisesti vain piti kiinni minusta vaikka sanoin että en pysty seurustelemaan. Varsingin sängyssä meinasi mennä koko toiminta kyky kun jännitti niin paljon. Pitäisi siis edetä tosi hitaasti suhteessa että siitä tulisi jotain. Kyllä sitä näin 23 jo alkaisi kaipaamaan kumppania rinnalle muttakun aina pitäisi olla niin rohkea :( Mikä eteen!?

      • sun pitää tutustua johonkin kivaan nättiin tyttöön, joka kouluttaa sua oppimaan olemaan luonnollisesti naisen lähellä. ilman mitään kosketuksia tai fyysistä läheisyyttä. platoninen koulutussuhde =) eli tyyliin tapaatte toisen kotona, mieluummin sinun, ja sitten vaan sulta vaatteet pois ja naiselta vaatteet pois. saat katsella ja tuumailla ja kysellä, totut naisen vartaloon ja totut oleen naisen silmien alla ilman vaatteita..vois toimia =) taidan olla ihan pölhö kun ehdottelen tälläsiä..vai mitä?


    • etsinyt kumppania

      netistä mutta huonoin tuloksin. Yleensä minulle ei ole vastattu takaisin, syytä en tiedä.
      Täytyy olla aika hyvä itsetunto että jaksaisi yrittää aina uudelleen, kun alkaa tuntua että nytkään ei tule mitään vastausta. Olen rehellisesti kertonut omasta terveydentilastani ja mielestäni kuitenkin kannattaa olla rehellinen itselleen ja myös toiselle.
      En ole katkera naisille jotka eivät vastaa, jokaisella meistä on tietyt arvot ja kriteerit joiden perusteella etsimme kumppania.

      • ystävän, läheisyydenkipeä

        sillä sitten väliä mille sivulle laittaa ilmoituksen?
        ite laitoin www.be2.com.
        Onhan meitä ujoja, sosiaalisista tilanteita pelkääviä ja paniikkihäiriötä sairastavia vaikka kuinka, miksemme vain koita laittaa ilmoitus johonkin sivulle ja valita joku jolle sitten kertoa yksityiskohtaisesti itsestään, ellei kaverista enään kuulu, sitten vaan yrittämään uutta se on vähän niinkuin pakko KETÄÄN EI TULE SUA HAKEMAAN KOTOA!
        sama se minulla on jos se kaveri löytyisi pitäisi alku ottaa rauhallisesti, eli tutustua toisiin kaksistaan ekaksi kunnolla, ennenkuin muita tulee mukaan.


      • etsinyt kumppania
        ystävän, läheisyydenkipeä kirjoitti:

        sillä sitten väliä mille sivulle laittaa ilmoituksen?
        ite laitoin www.be2.com.
        Onhan meitä ujoja, sosiaalisista tilanteita pelkääviä ja paniikkihäiriötä sairastavia vaikka kuinka, miksemme vain koita laittaa ilmoitus johonkin sivulle ja valita joku jolle sitten kertoa yksityiskohtaisesti itsestään, ellei kaverista enään kuulu, sitten vaan yrittämään uutta se on vähän niinkuin pakko KETÄÄN EI TULE SUA HAKEMAAN KOTOA!
        sama se minulla on jos se kaveri löytyisi pitäisi alku ottaa rauhallisesti, eli tutustua toisiin kaksistaan ekaksi kunnolla, ennenkuin muita tulee mukaan.

        Minulla on ollut ilmoitus mach.com:issa ja juuri tuossa be2.com:ssa. Enää ei ole ilmoitusta kummassakaan.


      • oli.
        ystävän, läheisyydenkipeä kirjoitti:

        sillä sitten väliä mille sivulle laittaa ilmoituksen?
        ite laitoin www.be2.com.
        Onhan meitä ujoja, sosiaalisista tilanteita pelkääviä ja paniikkihäiriötä sairastavia vaikka kuinka, miksemme vain koita laittaa ilmoitus johonkin sivulle ja valita joku jolle sitten kertoa yksityiskohtaisesti itsestään, ellei kaverista enään kuulu, sitten vaan yrittämään uutta se on vähän niinkuin pakko KETÄÄN EI TULE SUA HAKEMAAN KOTOA!
        sama se minulla on jos se kaveri löytyisi pitäisi alku ottaa rauhallisesti, eli tutustua toisiin kaksistaan ekaksi kunnolla, ennenkuin muita tulee mukaan.

        kun rakastuin siskoni kaveriin ja hän tuli kyllä hakemaan kotoani minut. suhde kesti 3 vuotta. nykyjään asun yksin, eikä tulla enää hakemaan. =)


      • (m)
        ystävän, läheisyydenkipeä kirjoitti:

        sillä sitten väliä mille sivulle laittaa ilmoituksen?
        ite laitoin www.be2.com.
        Onhan meitä ujoja, sosiaalisista tilanteita pelkääviä ja paniikkihäiriötä sairastavia vaikka kuinka, miksemme vain koita laittaa ilmoitus johonkin sivulle ja valita joku jolle sitten kertoa yksityiskohtaisesti itsestään, ellei kaverista enään kuulu, sitten vaan yrittämään uutta se on vähän niinkuin pakko KETÄÄN EI TULE SUA HAKEMAAN KOTOA!
        sama se minulla on jos se kaveri löytyisi pitäisi alku ottaa rauhallisesti, eli tutustua toisiin kaksistaan ekaksi kunnolla, ennenkuin muita tulee mukaan.

        Jos saisin ylimääräisen vapaapäivän odottamatta, voisin...
           
        -tehdä kaikki paperihommat ja kotityöt, joita olen tähän asti lykännyt.

        -rentoutua, meditoida ja miettiä elämäni päämääriä.


        Ollessani mukana eloisassa keskustelussa...
           
        -nautin eri näkökulmien kiihkeästä läpikäymisestä.

        -haluan päästä yksimielisyyteen mahdollisimman pian.

        Aina käy niin, etten voi vastata näihin testeihin, koska kysymys ei sovi. Olen nimittäin ollut työtön aina, enkä koskaan keskustele eloisasti. Ja olen vasta 3/8 sivulla :D mitähän noihin sitten vastaa..


    • tyttö20+

      Paniikkihäiriöstä kertominen osoittaa rehellisyyttä eikä se mielestäni ole este tämän asian suhteen. Varmasti ymmärtäväisiä ja kärsivällisiä elämänkumppaneita löytyy. Toiselle pitäisi kenties sanoa, että "älä sä panikoi mun paniikkihäiriöstä". ;)

      En ole itse koskaan laittanut treffi-ilmoitusta mihinkään, pari kertaa olen käynyt katsomassa ilmoituksia. Minusta ei olisi varmaan edes laittamaan kuvaa sinne saati vastaamaan jonkun ilmoitukseen.

      En jotenkin oikein usko noihin ts. olen epäluuloinen nettisuhteista. Toki voihan sitä hakea seuraa samalta paikkakunnalta, mutta vaikka tietäisi, miltä toinen näyttää jne. voisi kynnys lähteä tutustumaan olla aika korkea.

      Sitäkin olen joskus miettinyt, että jos etsisi nettitreffeistä kumppania, niin kannattaisiko hakea luonteeltaan henkilöä, joka poikkeaa hieman omasta arasta luonteesta. Yhteneväisiä asioita toki on hyvä olla, mutta innostaisiko aktiivisempi luonne tällaista arkaa yksilöä? Vai saisivatko kaksi arkaa toisistaan uutta yhteistä voimaa? Miten sitten ei-arka henkilö kiinnostuu arasta henkilöstä? Arat ja ujotkin kuitenkin löytävät kumppaneita eikä vain toisistaan - ehkä se salaperäisyys ja herkkyys kiehtoo.

      Itsesuojeluvaistoni lienee korkea, ja taidan uskoa tavallaan siihen ensitapaamiseen, joka tapahtuu tuolla jossain sopimatta ja yllättäen. Tällaisessa tilanteessa pitäisi sitten olla vain omat avut edistämässä asiaa. En nimittäin uskalla tehdä aloitetta silloinkaan, kun näen jonkun tuntemattoman tai edes vähän tutumman henkilön usein samassa paikassa. Mulla on yksi henkilö edelleenkin mielessä, jota tosin en ole nyt nähnyt vähään aikaan, mutta hänen kanssaan tunsin jotain telepaattista yhteyttä (vaikkemme toisiamme oikein tunteneet emmekä puhuneet keskenämme) ja harmittaa todella paljon, että olen niin saamaton ja ujo. Jo henkilön näkeminen antaa uskomatonta voimaa, mutta masentavaa on se, kun ei itse pysty mihinkään - hyvä jos katsomaan silmiin tai hymyilemään.

      Kyllä sitä jotenkin haaveilee jo tässä iässä melkeinpä enemmän siitä omasta kullasta kuin vain hyvästä ystävästä. Aina tietenkin parempi jos molempia löytyy. Pään täyttäviä ajatuksia kun täytyisi saada tyhjennettyä jollekin väliajoin ja olisi mukava tehdä yhteisiä asioita jonkun kanssa.

      • mies26veee

        ..toimii kyllä kun et vaan oo liian vaativa etkä liian varovainen. Ei se rakkaus tuu sun elämään välttämättä yhtäkkiä yllättäen. Mä mietin ja ootin mutta vain rohkaisemalla mieleni sain asioita tapahtumaan. Ihan turhaa oottaa. Vaikka nykyään oon ihan sosiaalinenkin niin ei löydy seuraa helposti yrittämättä netin kautta etsiä. Jos ei ihan sinut ole itsensä kanssa. Kovia on koettu mutta usko vaan nettitreffeihin ja kokeile mutta ole tarkka. Sillä pärjää. Sitä paitsi mä tykkään rauhallisista ja ujoista tytöistä. Ei kai siinä mitään salaperäistä. Sopis vaan paremmin nykyään.


    • Kundi09

      kolme tyttöystävää tähän mennessä. Kyllä suomi24:n treffeissä voi suoraan yksinäisyydestä/muusta mainita. Eksä tekikin näin ja se oli yksi seikka, joka herätti mielenkiintoni.

      Tuossa ylempänä toivottiin treffipalstaa, missä voisi avoimemmin mainita suhdetta vaikeuttavista asioista. Tietääkseni ainakin Tukirenkaaseen tulee tässä lähiaikoina sellainen deitti.

    • DD.

      Yleensä noi treffiplastat on sellaisia, että parhaat viedään päältä. Tai siis parhaimman näköisiä kuolataan ja halutaan, ja muut jätetään oman onnensa nojaan. Naisilla on yleensä helpompaa löytää juttuja treffiplaveluiden välityksellä. Myyvä, kuvallinen ilmoitus ja silleen.

    • M28..

      siis kaukana minusta. lisäksi en osaa tehdä aloitteita. treffiprofiili kyllä löytyy.

    • ylittää tarjonnan

      Toisella palstalla oli juttua että "siviilipillun" saaminen romahtanut 2000-luvulla.

      Tuo ei nyt suoranaisesti liittynyt aiheeseen, mutta siihen kirjoittaneet vaan huomasivat että kysyntä oli niin kovaa että kaiken maailman "harakatkin" olivat nostaneet vaatimuksiaan...

      Tuo ei siis päde pelkästään xxx seuraan vaan myös aivan normaaliin seuraan (monesti nämä asiat ovat tietysti melkein sama asia).

      En suosittele mainitsemaan aluksi mitään ongelmistasi tai sitten kannattaa jo ilmoituksessa tuoda ne esiin (tämä saattaa kyllä lisätä sitä ettet saa yhtään vastausta jos saat sitten muutenkaan) tai jos olet nainen, niin todennäköisesti saat useitakin vastauksia.

      Paras tapa saada seuraa netistä on ilman muuta chatit, mutta niidenkin kautta seuran saaminen voi olla enemmän kuin työn takana ja riippuu paljolti siitä, että kohtaako samantasoiset ihmiset. Tosin chateissakin suosittelen varomaan ns. "vakiotyyppejä", jotka roikkuvat chatissa erittäin usein samoilla nimimerkeillä.

    • Tikru

      Suomeen on rantautunut speed dating, se vaikuttaa ainakin kohtuu turvalliselta tavalta, koska näkee ihmisen heti luonnossa, mutta ei tarvitse antaa yhteystietoja kuin niille jotka kiinnostavat ja nekin hoitaa jälkikäteen järjestävä organisaatio, Deittisirkus järjestää niitä https://www.facebook.com/Deittisirkus

    • tavis turha

      Aivan turhaa hakea mistää treffi sivuiltakun naiset ei vastaa mihinkään. pitää olla tosi komea ja varakas.Taviksen on turha yrittää kun naiset on niin pinnallisia.

    • Zebboy
    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe