Pahoinvointi

Keskiraskaudessa

Olen viikolla 22 raskaana. Minulla oli alkuraskaudessa (noin viikoilla 6-13) kamalaa pahoinvointia etenkin aamuisin ja iltapäivisin.

Mutta nyt pahoinvointi tuntuu tulleen takaisin... Aamuisin ei meinaa ruoka millään maistua ja päivisin on todella etova olo. Syön kyllä pieniä välipaloja pitkin päivää, mutta ei se tunnu auttavan. Lisäksi minua on alkanut inhottamaan samat ruoka-aineet kuin alkuraskaudessakin, eli mm. liian kuiva ruisleipä, valkosipuli (etenkin valkosipuli riisin seassa), kalkkunaleike...

Onko muille tullut pahoinvointia vielä näinkin myöhäisessä vaiheessa...?? Ja miten olette siitä päässeet eroon??

5

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

oletko kokeillut ottaa sängyn viereen jotain suolasta, että söisit ekaksi ennen kuin nouset ylös.. mulla ainakin se auttoi ja tietysti jos ei muistanyt syödä tiuhaan tahtiin niin sitten tuli TOSI huono olo ja sen jälkeen ei pystynyt syömään..

• ja sama meno jatkuu

Moikka!

Oksentelu ja pahoinvointi jatkuu edelleen, välissä oli hieman taukoa. Vähän syömällä ja paljon juomalla olo ei ehkä helpotu mutta tulee siedettäväksi.

kaikesta huolimatta mukavaa odotusta!

• Rv 16

Pahoinvointi loppui vklla 10 ja on alkanut taas uudelleen. Etoo ja lihatuotteet ällöttävät, erityisen paha on olla iltaisin. Olen yhdistänyt sen jotenkin vatsan kasvuun.

Pienten annosten syöminen useasti päivässä on helpottanut omaa oloani jonkin verran.

• kun on

muitakin!

Itselläni 33. viikko menossa. En enää oksentele, mutta välillä on niin paha olo, ettei jaksa kuin paikallaan maata. Onneksi on kesäloma ja äitiysloma alkaa kohta...

Olen huomannut, että fyysinen rasitus ja unenpuute pahentavat oloa. Ehtisitkö nukkumaan vaikka päiväunet? Voi auttaa.

Tosi paskaa tuo 9 kuukauden oksennustauti, mutta joskushan sekin loppuu. Toivottavasti sinulla on ihmisiä, joille voit aina välillä valittaa ilman syyllisyyttä. Ei tämä raskaus pelkää auvoa ole!

• ap.

Mielelläni nukkuisin päiväunet, mutta en ehdi...

Aamulla säntään töihin ennen kahdeksaa ja kotiin pääsen joskus viiden aikaan illalla. Sitten pitää tehdä ruokaa ja lenkkeillä. Sitten kello onkin jo 21 ja nukkumaan...

Mutta ei tuo yöuni tunnu kylläkään riittävän. Voisin nukkua päivälläkin tunnin-pari. Mutta ei auta, kun on pakko istua töissä...

Ja sitten on vielä tämä etova olo!! Hienoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe