sisäsiisteys:

heippa!

kyselisin muilta pentujen omistajilta seuraavaa:
TEKEEKÖ PENTUNNE MIHIN PISSIT?
meillä yleensä kohteena matot ja LASTEN SÄNGYT =(

vaikka pentua viedää koko ajan ulos ja kehutaan
ku tekee ulos niin voi aamusin sitä p...an ja k..en määrää...

joku sanoi että katsii ottaa peperit kokoaan pois
että oppii sisäsiistiksi!
meillä paperit yöllä/päivälläkin mutta tekee lasten sänkyy tai ihan muualle..
joskus paperillekin..

9

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän

      meillä ei harrastettu tuota paperille pissaamisen opettelemista. Sisällä kyllä teki asioita matoille pääasiassa. Mutta nyt 13 viikkoisena hyvin sisäsiisti.
      Onko pennulla yöksi rajattu alue? Meillä pentu sai yöllä olla vain keittiössä ja meidän makuuhuoneessa. Rajattiin silleen alue. Aika nopiasti lopetti kakkaamisen tälle alueelle. Jätetään se myös samalle alueelle, kun jää yksin kotiin. Ja kannattaa varmaan teidän harkita sitten sitä yöllä pissille ja kakalle viemistä. Meillä herättiin kuuden aikaan viemään pentu aamupisulle ainakin sen neljä viikkoa. Nyt voi viedä aamulla jopa vähän myöhemmin ulos kun osaa jo pidättää jonkin verran.

      Mutta sitten samaan asiaan liittyen olisi kysymys minullakin. Miten tuollaisen 13 viikkoisen pidätyskyky on kehittyny? Onko pennulle haitallista jos joutuu jo pidätellä? Eli kun ei enää viedä suunnilleen tunnin välein ulos käymäään?Mutta ei se näytä kaipaavan edes pissalle enää niin useasti..

      • kääpiökoirat

        eivät jaksa pidättää välttämättä koko pikää päivää yksin kotona. itse olen orietoitunut siihen, että jätän koiralle luvallisen pissa/kakkapaikan sisälle. Muuten vien aina pääsääntöisesti pihalle.Ikää 13 viikoa eikä sisäsiisti.


    • mutta toki

      tapahtuu vahinkoja, eli pissa tai kakka lattialle paperille tai harvemmin paljaalle lattialle. Pissaa öisin paperille ja kakkaa. Nyt on alkanut aamuuisin tekemään pihalle, paitsi, että aamulla tahtoisi heti sisälle, ei malttaisi tehdä ulos. Tänään pissasi, mutta kakka tuli lattialle.

    • Collieperheeltä

      Meillä tehnyt 99% kakoista ulos heti luovutusta seuraavalla viikolla. Pissan tekee joka kerta ulos ja "pidättää" yöt ja lyhyet työpäivät. En ole ikinä pitänyt mattoja pennun kanssa. Yksi hesarin kokoinen alue on pissapaikkana ja teki myös siihen ekan viikon jälkeen. Pennulle tärkein on RYTMI. Vielä oleellisempi, kuin pienelle vauvalle, jos haluaa nopeasti sisäsiistiksi. Meillä aina pennuilla pätenyt suunnilleen tuo pidätyskyky tunteina on ikä kuukausina.. Miinus yöt, nukkuu sikeästi, kun aktivoi oikein illalla. Aamulla sitten ulos.

      Jos koira kuseksii sänkyihin, niin opettakaa se herran tähden olemaan menemättä sinne.

      Mitä se koira syö?? Meillä saa kunnon ruokaa=yhtä monta kakkaa, kuin ateriaakin päivässä. Jos pieneltä pennulta tulee kaamea määrä paskaa, niin vika on tn.ruoassa ja välipaloissa. Kannattaa myös katsoa, ettei latki vettä huvikseen. :)

    • tikkurilan asemaa

      siis onko tämä se sama pentu, jonka ostit virolaisilta sieltä läheltä tikkurilan asemaa?? ensinnäkin, et voi olla varma pentusi iästä, joten voi olla luultua nuorempi, ja näin vielä kypsymätön siisteys-asian suhteen. toisekseen, tuo sänkyihin pissailu voi kertoa liian varhaisesta emästä vieroituksesta tai pentukopan epäsiisteydestä (tottunut pissin hajuun?). tässä pari syytä, voi olla tietty jotain muutakin... ensiapuna pidä koiraa silmällä, ja kiellä vääriin paikkoihin pissimisestä. pidä myös lastenhuoneiden ovet suljettuna, aina, kun voit. pentu asemalta... hmm, ostitko "sian säkissä"???

      • kyllä se nainen oli ihan täys suomalainen ja asui
        ihan vuokra asunnossa.
        lähellä tikkurilan asemaa!!
        sen omaKIN koira tullut hänen ystävältään
        VIROSTA!
        kuten nämä pennutkin.

        EI OLE MITÄÄN SIKAA SÄKISSÄ OSTETTU-


      • oikeasti
        marsupilami2007 kirjoitti:

        kyllä se nainen oli ihan täys suomalainen ja asui
        ihan vuokra asunnossa.
        lähellä tikkurilan asemaa!!
        sen omaKIN koira tullut hänen ystävältään
        VIROSTA!
        kuten nämä pennutkin.

        EI OLE MITÄÄN SIKAA SÄKISSÄ OSTETTU-

        olla noin hyväuskoisia hölmöjä olemassa... katso vaan peiliin jos et saa pentua edes sisäsiistiksi opetettua. 6 kuukauttako se nyt on? huohhuohhuoh...


      • jenni87
        oikeasti kirjoitti:

        olla noin hyväuskoisia hölmöjä olemassa... katso vaan peiliin jos et saa pentua edes sisäsiistiksi opetettua. 6 kuukauttako se nyt on? huohhuohhuoh...

        naurettavaa tuollainen käytös mikä joillakin on. voi sanoa että minulla on ihan suomesta ostettu puhdas rotuinen koira, joka saattaa tehdä kakat sohvalle tai pissit sängylle näin on käynyt muutamia kertoja.. ja meillä koira on nyt 5kk:den ikäinen eikä osaa nostaa vielä koipeaan eikä ole 100% sisäsiisti.. kaikki nämä ovat yksinyöllisiä asioita. enkä edes odota että koirani osaa ennen yhdeksättä kuukautta olla täysin sisäsiisti ja kyllä ne asiasiat ajan kanssa muuttuvat ja oppivat. ja niille nenäkäille joilla on jotain nokkansa koputamista koirastani. koira on eläinlääkärin tarkistama ja kaikki on hyvin ja koira kuuluu suomenkennel liitorekisteriin. ja lopuksi eiköhän se loppujen lopuksi ole sama mistä kukin sen koiransa ottaa kunhan se ei tue pentutehtailua ja on terve!!


      • jenni87
        jenni87 kirjoitti:

        naurettavaa tuollainen käytös mikä joillakin on. voi sanoa että minulla on ihan suomesta ostettu puhdas rotuinen koira, joka saattaa tehdä kakat sohvalle tai pissit sängylle näin on käynyt muutamia kertoja.. ja meillä koira on nyt 5kk:den ikäinen eikä osaa nostaa vielä koipeaan eikä ole 100% sisäsiisti.. kaikki nämä ovat yksinyöllisiä asioita. enkä edes odota että koirani osaa ennen yhdeksättä kuukautta olla täysin sisäsiisti ja kyllä ne asiasiat ajan kanssa muuttuvat ja oppivat. ja niille nenäkäille joilla on jotain nokkansa koputamista koirastani. koira on eläinlääkärin tarkistama ja kaikki on hyvin ja koira kuuluu suomenkennel liitorekisteriin. ja lopuksi eiköhän se loppujen lopuksi ole sama mistä kukin sen koiransa ottaa kunhan se ei tue pentutehtailua ja on terve!!

        onhan niitä olemmassa koirakarkotteitakin..
        äläkä vaan ota niitä papereita pois koska koira tunteen sen rangaistuksena, ja siten saattaa pissit tehdä milloin minnekkin. kärsivällisyyttä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe