Booking.com sivuilla on hyödyllisiä hotellivieraiden kommentteja. Harmikseni olen todennut että useat minun löytämistä suomalaisisita ovat antaneet vain arvosanan eikä selityksiä. Olisi kiva tietää tarkemmin miksi joku oli tyytyväinen / tyytymätön.
Miksi emme tekisi niin kuin muutkin eli kirjoittaisimme omalla kielellämme Parempi kirjoittaa suomeksi kuin vaieta englanniksi !
Ymmärrän kyllä kohtalaisesti muutamia eurooppalaisia kieliä ja luen kommentteja, (erityisesti tarkkojen ja nuukien saksalaisten) mutta kulttuuri vaikuttaa kommentteihin kuten vaikkapa että teetä juovat engelsmannit aina valittavat jos huoneesta ei löydy vesipannua. (Tämä ei esim. liene suuri ongelma meille ?)
nimim. "ei rähmällään Euroopassa"
Kirjoittaisitko hotellikommentit suomeksi !
2
606
Vastaukset
- kirjoitin
Majotuimme toukokuussa booking.com kautta varattuun hotelliin. Muutaman viikon kuluttua matkasta sain sähköpostiin kyselykaavakkeen, jossa kysyttiin mielipiteet hotellista. Vastasin kysymyksiin asiallisesti ja suomenkielellä. Tähän mennessä ei ole vielä kommentit tulleet näkyviin hotellin kohdalle!
Kaikkia kommentteja ei siis ilmeisestikään julkaista, ottavatkohan niitä edes huomioon keskiarvoa laskettaessa. Onhan se tietenkin sula mahdottomuus kaikkia arvosteluja laittaakaan näkyviin, mutta "tasa-arvon" vuoksi voisi suomenkielisiäkin julkaista.
Olemme kahden viikon päästä jälleen lähdössä reissuun ja hotsku on taas varattu bookingin kautta.
Antaas katsoa, tuleeko nyt kyselyä perään.- matkamies
Samaa olen itsekin miettinyt, josko "epämiellyttävät" tai harvinaisella kielellä kirjoitetut jätetään pois.
Itse kommenteista olen kyllä löytänyt hyvinkin kriittistä ja suorasanaista palautetta joten sensuurista ei ole aivan kysymys.
No, pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla itse, Rooman hotellivalinta on varmasti mielenkiintoinen tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152090- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj131148- 1031041
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki71913Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865