Veroja osataan kyllä kerätä, mutta kun jotain palveluita tarvitaan, niin johan maksaa. Lapsivesipunktiossa omavastuu jotain 700€, eli ihan perseestä. Mielestäni 40 iässä moinen tutkimus pitäisi olla ilmainen. Mitä se mahtaa maksaa yhteiskunnalle, kun joku synnyttää vammaisen lapsen.
Joutaisivat venäläiset jyräämään tämänkin jäälautan.
Lapsivesipunktio
10
1211
Vastaukset
- 700??
toihan on ihan järjetöntän!
mitä sitten jos jollain ei ole varaa tuollaiseen summaan?jääkö punktio tekemättä?
olen ollut siinä uskossa että tollaset jutut luonnostaan on ilmatteeksi! mut on se hyvä et maksetaan veroja,jotta kansanedustajat voi matkustaa taxeilla niin paljon ku lystää ja lomailla ku huvittaa!
eikö suomi ole ihana maa=)!!!- ------
Onkohan nyt oikeasta summasta kuitenkaan kyse.....?
- haitoista
Muistattehan jotka olette lapsivesipunktioon menossa myös kyseisen toimenpiteen haitat. Tottahan sitä haluaa tietää onko kaikki hyvin, mutta mitä jos kyseisellä toimenpiteellä aiheutat lapsellesi pysyvän vamman? Onko punktio aina todellakin tarpeellinen? Eiköhän niille makseta punktio, joille siitä on todellisuudessa hyötyä?
- mutta...
joillekkin se tieto lapsen mahdollisesta vammasta on "pakko".jotkut eivät mitenkään pysty esim hoitamaan vammaista lasta.en itsekään pystyisi elää siinä epätiedossa että onko kaikki hyvin vai ei.ja se riski prosentti on kuitenin niin pieni,tuskin sitä muuten tehtäis edes.mutta tästäkin montaa mielipidettä,eikä kukaan ole toiselle sanomaan että on väärin päättää joko niin tai näin.jokaisen oma asia kuitenkin!
- puolella
se on kyllä maksuton, no ehkä polimaksu menee, Ja se kuuluu jokaisen muistaakseni vaille 40kymppisten ja siitä ylöspäin oikeuksiin,kaikki eivät tietty halua mennä, kuten en minäkään. 39v.synnytin ja tarjottiin mahd.ko. toimenpiteeseen. Että misssä mukamas maksaa??
- oikeuksistasi....
Kyllä kaikki yli 38vuotiaat ovat oikeutettuja saamaan ilmaisen lapsivesipunktion. Ainakin minä sain.Ja vielä myöhemmin katsottiin keuhkojen kypsyys(lähellä h-hetkeä).Kumpikaan ei maksanut mitään.
- on jotain
hämminkiä niin pääsee ilmaiseksi punktioon ym tutkimuksiin. Voithan käydä äitipolilla tutkituttamassa niin kuin minä tein. Tai siis ihan akuuttina potilaana vaikka synnärille niin kuin minä. Menin ihan vaan päänsäryn takia sinne, niin ja hieman koholla oli verenpaine.
No sitten huomasivat ultrassa pieniä poikkeavuuksia niin ottivat lapsivesinäytteen.
Ja luojan kiitos että ottivat niin ei tullut ihan yllätyksenä vauvan sairaus.
Itse olen nuori nainen. Kyllä punktioon pääsee ilmaiseksi, jos on tarvetta. - Oulu P:stä
Todellakin, näissä näkyy olevan kunta/kaupunkikohtaisia eroja. Joissakin paikoissa maksetaan jopa niskapoimuseulonta ja lapsivesipunktio. Taidankin viedä verorahani toiseen paikkaan, jossa veronmaksajan etuja hoidetaan paremmin.
- Venäjälle...
...jos tämä upea SUOMI ei kelpaa!!!!
- tiitu.1
Mun äiti kävi just pari viikkoo sit lapsivesipunktios. Hänel on "riskiraskaus", ku ikää on 40vee, kaksoset tulos ja tää on seitsemäs raskaus hänel.
Hän joutu kustantaa itelleen matkan Turkuun ja takas Saloon plus poli-maksun 22€, eli kyl ihmettelen mist toi 700€ on revitty... :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995