Kuinka onnistun

valokuvassa?

Siinäpä se, eli te, jotka jotain tietäisitte asiasta tai jopa olette puoliammattilaisia valokuvamalleja, kertoisitteko niksejä tai vinkkejä joilla saisi itsestään edustavia valokuvia?
Minua kehutaan sopusuhtaiseksi ja kivannäköiseksi naiseksi, mutta inhoan valokuvien ottamista, koska jotenkin päädyn virnottamaan niissä kummallisen vaivaantuneen näköisenä ja huonoryhtisenä.. Peilin edessä osaan korjata ryhtiäni ja hymyillä niin, ettei näy montaa leukaa, mutta kamera edessä menen ihan lukkoon..Apua..

5

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkko

      Minun vinkkini olisi sellainen, että älä ajattele tulevaa valokuvaa, ja sitä miltä tulet siinä näyttämään, vaan ajattele vain kameraa. Suhtaudu siihen (kuvan tarkoituksesta riippuen) kuten:
      1. hyvännäköiseen mieheen, johon otat ensikontaktia - toimii kuvissa, joissa pitäisi näyttää viehättävältä, muttei avoimesti seksikkäältä
      2. poikaystävääsi (tms.) "viettelytilanteessa" - toimii kuviin, joissa on tarkoitus näyttää seksikkäältä
      3. kaveriisi, joka juuri kertoi hyvän vitsin - toimii kuvassa, jossa kuuluu näyttää iloiselta

      Voit keksiä muitakin esimerkkejä, ja kokeilla peilin edessä sopiiko peilissä näkyvä ilme tarkoitukseen. Kun kuvaushetki sitten tulee, ajattelet vain kameraa henkilönä, jonka yhdistät siihen ilmeeseen, jonka haluat naamallesi kyseiseen kuvaan.

      Lisäksi vinkkinä, että aina kun huomaat olevasi kameran tähtäimessä, korjaa ryhtisi; vedä olkapäitä taaksepäin ja nosta hieman leukaa. Lisäksi kannattaa kääntää kasvonsa niin, etteivät ne osoita kameraan suoraan edestä, vaan hieman sivuttain. Näin näyttää yleensä paremmalta. Voit myös ihan rohkeasti katsella jonnekin muualle, jos kuva ei ole luokkakuvatyyppinen ryhmäkuva, tai nimenomaan poseerauskuvaksi tarkoitettu.

      Ja vielä: hulluja virnistysilmeitä ei kannata pelätä. (Paitsi ehkä jossain sukukokous- tai hääkuvassa se ei ehkä ole paras vaihtoehto...:) Jos tuntuu, ettei hyvää ilmettä juuri kuvaushetkellä löydy, niin irvistä hassusti ihan tarkoituksella. On ainakin tahallaan hassu lopputulos :D

      • vinkeistä

        Hyviä vinkkejä. Noita lukiessa huomasin, että jossain elämän vaiheessa minulle on näemmä kehittynyt jonkinlainen kamerafobia - sillä eihän se kuvassa oleminen tosiaan ole mikään maailman vakavin asia..


      • edellinen
        vinkeistä kirjoitti:

        Hyviä vinkkejä. Noita lukiessa huomasin, että jossain elämän vaiheessa minulle on näemmä kehittynyt jonkinlainen kamerafobia - sillä eihän se kuvassa oleminen tosiaan ole mikään maailman vakavin asia..

        ...samantyyppinen ongelma, eli koin aina näyttäväni kamalalta valokuvissa. Sitten jossain vaiheessa (tarkalleen ottaen vaihto-opiskeluvuoden aikana, kun monet ihan jatkuvasti ikuistivat tilanteita kamerallaan :) opin vaan ottamaan rennommin, ja hyväksymään sen tosiasian, että joskus kuvissa näyttää hyvältä, joskus "ei-niin-hyvältä" :D

        Nykyään kameran edessä joskus pelleilen ja virnistelen, joskus pyrin näyttämään normaalimmalta. Nothing more I can do. Lopputulos on sitten se mikä on. Ei ne muutkaan aina niin täydellisiltä näytä niissä kuvissa, mutta jotenkin itseensä aina kiinnittää sen kaiken negatiivisen huomion...


      • huomannut
        edellinen kirjoitti:

        ...samantyyppinen ongelma, eli koin aina näyttäväni kamalalta valokuvissa. Sitten jossain vaiheessa (tarkalleen ottaen vaihto-opiskeluvuoden aikana, kun monet ihan jatkuvasti ikuistivat tilanteita kamerallaan :) opin vaan ottamaan rennommin, ja hyväksymään sen tosiasian, että joskus kuvissa näyttää hyvältä, joskus "ei-niin-hyvältä" :D

        Nykyään kameran edessä joskus pelleilen ja virnistelen, joskus pyrin näyttämään normaalimmalta. Nothing more I can do. Lopputulos on sitten se mikä on. Ei ne muutkaan aina niin täydellisiltä näytä niissä kuvissa, mutta jotenkin itseensä aina kiinnittää sen kaiken negatiivisen huomion...

        Eräs vanhempi tuttavani harrastaa valokuvaamista ja hän osaa ottaa ihmisistä kuvia, joissa kuvattavat todella näyttävät hyviltä ja luontevilta. Ehkä tällä herrasmiehellä itsellään on jonkinlaista luontaista kykyä painaa sitä laukaisinnappulaa oikealla hetkellä? Itseäni ärsyttää kaikista eniten se, että kuvia räpsitään ilman varoitusta, niin että kuvattavat ovat ehtineet muuta kuin päätä kääntää, tai juhlissa jotain ruokaa vielä pureskellaan kun jo joku ottaa kuvia. Lisäksi tympii se, että eikö siinä kuvaajana ollessa voisi hieman ohjeistaa kuvattavaa, jos näyttää siltä, että ei se osaa asettaa itseään nätisti?


      • edellinen
        huomannut kirjoitti:

        Eräs vanhempi tuttavani harrastaa valokuvaamista ja hän osaa ottaa ihmisistä kuvia, joissa kuvattavat todella näyttävät hyviltä ja luontevilta. Ehkä tällä herrasmiehellä itsellään on jonkinlaista luontaista kykyä painaa sitä laukaisinnappulaa oikealla hetkellä? Itseäni ärsyttää kaikista eniten se, että kuvia räpsitään ilman varoitusta, niin että kuvattavat ovat ehtineet muuta kuin päätä kääntää, tai juhlissa jotain ruokaa vielä pureskellaan kun jo joku ottaa kuvia. Lisäksi tympii se, että eikö siinä kuvaajana ollessa voisi hieman ohjeistaa kuvattavaa, jos näyttää siltä, että ei se osaa asettaa itseään nätisti?

        Ihan varmasti kuvien onnistumisessa on vaikutuksensa sillä kuka on kameran takana. Se onkin sitten jo monisyisempi kysymys, mitkä kaikki asiat siinä vaikuttavat. Onko se vain henkilön taito ottaa kuva oikealla hetkellä? Vai voisiko kyse olla myös siitä, että positiivinen henkilö kameran takana saa ihmiset jotenkin rennommiksi, ja ilmeet yms. myös sitä kautta onnistuvat paremmin? En sitten tiedä tuosta.

        Mielestäni siinä ei ole mitään hävettävää, jos näyttää joskus tyhmältä valokuvassa. Eiköhän myös jokainen joka niitä valokuvia ottaa halua halua saada aikaan mahdollisimman kivan näköisiä otoksia. Siitä taas olen hieman toista mieltä, että milloin valokuvia saa ottaa. Mielestäni kaikkien kuvien ei tarvitse olla ns. poseerauskuvia, vaan ihan puhtaat tilannekuvatkin (vaikka kaikki eivät kameran suuntaan katsoisikaan, tai vaikka ruokailu olisi kesken) ovat sallittuja. Jos kyseessä on poseerauskuva, niin toki kuvaajan antamat ohjeet olisivat aina paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe