armeijaan...

dainamai

Onko tietoa turkin armeijasta... lahinna kiinnostaa matkustaminen ulkomaille ennen armeijaa... saako lahtea maasta lomalle ihan noin vaan vai syynataankö tarkemmin kun ei ole viela armeijaa kaynyt? Milla syin pystyy valttamaan armeijan?

11

2983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anita

      Ennen armeijaa on tosi vaikea päästä lähtemään ulkomaille.. :( Esim. viisumia eivät kyllä kovin helpolla myönnä jos armeija ei ole käytynä. Kai ne pelkää, että karkaa maasta armeijaa pakoon. Oon kuullut että Turkin armeijan pystyy välttämään rahalla, olisiko se summa jotain 5000 euroa? En ole ihan varma, saa korjata jos joku tietää enemmän.. Jos asustaa ulkomailla, armeija on lyhyempi. Ja yliopiston käyneillä vain 6 kk. Mulla oma mies tällä hetkellä armeijassa turkissa, on ollut siellä nyt 5 kk ja kaikki on mennyt tosi hyvin ainakin tähän asti.

      • vaihtelee

        käsittääkseni.. Eräs kaverini (Alanyassa asuva)maksoi 10 000 euroa ja kävi kuukauden armeijaa. Sitten toinen joka asuu Suomessa maksoi sen 5000e ja kävi hänkin kuukauden palveluksessa.

        Vaikea on päästä maasta oikeen minnekään varsinkaan jos tarttee viisumin niin ennen palvelusta..


    • mixei

      Mix pitäs vältellä, eikös se ole kansalaisvelvollisuus. Minä ainakin kannustan puolisoani täyttämään maansa velvollisuudet.
      Äkkiä se menee.

      • ;)x

        pian menee 15 kk jos on täyden ajan ilman "maksuja". Itsellä paljon kavereita Turkissa, yksi juuri nyt armeijassa ja niiden intti painii hieman eri sarjassa kuin meillä. Ei sellaisia lomia ja kuri muutenkin kovempi. Velvollisuus tai ei mut kyllä ymmärrän niitä poikia jotka haluuaa sen välttää.


    • selittäjä_

      Viisumin saannillä ei mitään yhteyttä armeijan käynnin kansssa. Viisumia myöntää ulkomaan konsulaati.

      Pysty matkustamaan ulkomaille jos paperit ovat kunnossa(armeja järjestely pitäis olla kunnossa)

      Jos henkilö on asumassa ulkomaailla, silloin hänellä on oikeus suorittaa lyjyt aikainen palvelu-1kk ja 5000 E.

      Kun oli maanjärjestys katastrofi8v 2001?), silloin vaan hetkellisesti oli mahdollisuus suoritta maksullinen lyhyt aikainen käynti-mutta se oli vaan sen hetken järjestely oli.

      • dainamai

        on kovasti sinne menossa... itse varmaan ajattelen itsekkaasti kun 15 kk on niin pitka aika...nyyh...:)
        paaseehan se yhdelle lomalle... ajattelin vaan etta olisi hauskaa kayda suomessa ennen sita lomalla.. kun ma olen suunnitellut odottavani Turkissa.. Vaikka vahan kirveltaa... Silti uskon et kestan sen odottamisen taalla helpommin kun suomessa.. tasta on kovasti muodostumassa mun toinen kotimaa... helpompaa elella taalla kun suomessa, kunhan töita riittaa...


      • varovainen ole
        dainamai kirjoitti:

        on kovasti sinne menossa... itse varmaan ajattelen itsekkaasti kun 15 kk on niin pitka aika...nyyh...:)
        paaseehan se yhdelle lomalle... ajattelin vaan etta olisi hauskaa kayda suomessa ennen sita lomalla.. kun ma olen suunnitellut odottavani Turkissa.. Vaikka vahan kirveltaa... Silti uskon et kestan sen odottamisen taalla helpommin kun suomessa.. tasta on kovasti muodostumassa mun toinen kotimaa... helpompaa elella taalla kun suomessa, kunhan töita riittaa...

        tule äkkiä pois sieltä ennen ku huomaatkaan oot nyrkin ja hellan välissä.


      • joka aloitti ketjun
        varovainen ole kirjoitti:

        tule äkkiä pois sieltä ennen ku huomaatkaan oot nyrkin ja hellan välissä.

        taitaa äo-määrä hipoa maailmanennätystä, eli alle kymmentä. Pysy hyvä ihminen siellä äläkä missään nimessä touhua sitä "karvakättä" tänne, meidän elätettäväksi. Johan noita "karvakäsiä on täällä riesaksi asti.


      • tossakin
        joka aloitti ketjun kirjoitti:

        taitaa äo-määrä hipoa maailmanennätystä, eli alle kymmentä. Pysy hyvä ihminen siellä äläkä missään nimessä touhua sitä "karvakättä" tänne, meidän elätettäväksi. Johan noita "karvakäsiä on täällä riesaksi asti.

        esim. naapurikylän pizzeriassa, 5-7 kastikkeen maustajaa hommissa ja myynti varmasti 10 limppua/päivä, ja pizzamopona Lexus.


      • Mehmed turk
        tossakin kirjoitti:

        esim. naapurikylän pizzeriassa, 5-7 kastikkeen maustajaa hommissa ja myynti varmasti 10 limppua/päivä, ja pizzamopona Lexus.

        Voikohan ton palveluksen välttä jollain siviilipalveluksella? Vai tunnetaanko moista käsitystä siellä?


      • naurattaaa
        Mehmed turk kirjoitti:

        Voikohan ton palveluksen välttä jollain siviilipalveluksella? Vai tunnetaanko moista käsitystä siellä?

        mitäpä luulet?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe