Megane 1.6 16V, Ei käynnisty ajon jälkeen!

JVa

Mikä mahtaa olla vikana, kun ajon jälkeen (esim. kaupassa käynnin jälkeen) Renu ei käynnisty? Startti toimii, mutta ei vaan käynnisty. Odottelun jälkeen 10min-60 min saattaa käynnistyä.

10

7471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemu99999

Todennäköisesti joku neljästä sytytyspuolasta tiensä päässä. Noita saa esim. motonetistä n. 50 egee kpl. Voi olla toki anturivikakin, mutta puolat oireilevat juuri noin.

• Köpi69

Impulssianturin liittimessä. Puolavika ei todellakaan oireile noin. Jos kyseessä olisi puolavika niin auto kyllä lähtee käyntiin, mutta meno olisi nykivää kun yksi sylinteri on pois pelistä.

• vikaavikaa...
        Köpi69 kirjoitti:

Impulssianturin liittimessä. Puolavika ei todellakaan oireile noin. Jos kyseessä olisi puolavika niin auto kyllä lähtee käyntiin, mutta meno olisi nykivää kun yksi sylinteri on pois pelistä.

No entäs jos tyhjäkäynti on epätasaista? Kaasuttaessakin täristää.

• Re Nault

Mulla kans megane 1.6 16 V, -00. Nyt kolme viiko aikana kaks kertaa tehny ettei oo lähteny käyntii vaikka pyörittäny. Eka kerralla starttie välillä 5 tuntia ja auto helteessä. Lähti tosin eka vian jälkee seuraavana aamuna hyvin käyntii, mutta pajalla käytin koska selvä vika. Sen jälkee hyvin käyntii. Viikon ajan päivittäin hyvin käyntii jolloin ajoin pitempiä matkoja enne ku sammutin. Kunnes ajoin n. 3 km, sammutin auton ja n. 20 min päästä ei lähteny käyntii vaikka starttasi. Merkkiliikkeissä käytetty huolloissa, 2 eri renault liikettä. Eka kerralla vikakoodeissa vika löyty avainrenkaan liittimessä, puhistivat ja kiristivät sen. Toimi viikon ajan kunnes sama vika. Toisella kerralla ei löytyny vikakoodeista tietoa. Outoa hommaa ku merkkiliikkeissä ei tiedetä mikä vian aiheuttaa.. Impulssianturin liitintä epäiltiin mutta ku ei näkyny vikakoodeissa nii eihän sitä voinu fixata...kele rahaa paloi ja syy vielä selvittämättä. Muuten 3 vuotta auto toiminu ilman mitää ongelmaa

• Meg.1,6 vm00

Olen samaa mieltä Köpin kanssa. taitaa olla Impulssianturin liittimen kosketus häiriö.
        Korjaa itse, on kyllä ahtaassa paikassa, osta jotain vastavaa CRC:tä tai mikä on tarkoitettu parantamaan kosketus ongelmia. Vauhtipyötän yläpuolella on 2 kymppimillin mutteria ja sen vieressä on liitin, koita ottaa liitin varovaisesti irti, ja suihkuta kamaa. liitin takas. Itsellä ollut vastavaa ongelmaa. Ollut myös puola ongelmia. vuosi sitten meni 1 puola ja kyllä sen huomas ontuvana käyntinä. uusin kaikki puolat. Puolat menee 50 000-100 000km paikkeilla, kosteus myös vaikuttaa.
        Tää on helvetin hyvä palsta. Mutta välillä tänne eksyy dorkia pilkun viilaajia. Eihän sitä aina ton kirjotuksen kanssa skulaa. Pidetään palsta asiallisena.

• Faabio
        Meg.1,6 vm00 kirjoitti:

Olen samaa mieltä Köpin kanssa. taitaa olla Impulssianturin liittimen kosketus häiriö.
        Korjaa itse, on kyllä ahtaassa paikassa, osta jotain vastavaa CRC:tä tai mikä on tarkoitettu parantamaan kosketus ongelmia. Vauhtipyötän yläpuolella on 2 kymppimillin mutteria ja sen vieressä on liitin, koita ottaa liitin varovaisesti irti, ja suihkuta kamaa. liitin takas. Itsellä ollut vastavaa ongelmaa. Ollut myös puola ongelmia. vuosi sitten meni 1 puola ja kyllä sen huomas ontuvana käyntinä. uusin kaikki puolat. Puolat menee 50 000-100 000km paikkeilla, kosteus myös vaikuttaa.
        Tää on helvetin hyvä palsta. Mutta välillä tänne eksyy dorkia pilkun viilaajia. Eihän sitä aina ton kirjotuksen kanssa skulaa. Pidetään palsta asiallisena.

Terve. Tiedätkö mistä saattaa johtua vai enteileekäö jotain pahaa kun meillä starttaa auton kylmänä niin kone huoneesta kuuluu kauheaa meteliä kun joku raapisi pyöriessään ja kierrokset jää alle tonniin. Likkeelle lähtiessä jos pitää kaasua tasaisesti pohjassa niin kulkee vaivalloisesti kunnes ampasee itsensä eteen päin saaden jostain lisäenergiaa. Autolla on ajettu 75000 ja vuosihuoltoa ei vielä tulossa. Pitääkö lähteä kiireen vilkkaan korjaamolle.

• Re Nault

Jep, taas vika meganessa, ei käynnistyny. Impulssianturi irrotettu ja clean poweria suhuteltu. No ei auttanu vaa piti pari päivä päästä (viikoloppu ku oli) hinata wetterille. Nyt vihdoin uskoivat et vika siinä. Vaihettii liitin ja siihe liittyvä johdinsarja. Voi vaan todeta että eka kerran jo vika siinä mutta prkl ku eivät osaa tehä merkkihuollossa mitää jos ei vikakoodeissa infoa asiasta. Nyt uskoivat ku kerroin vaikka mitää ei sillonkaa vikakoodesissa näkyny. Taitaa olla useassa meganessa samanlaine syy jos auto oireilee ajottain käynnistyksessä.

• Jeba...

1. Lue ohjekirjasta mitä sanotaan lämpösellä kelillä (= ajon jälkeen helle) käynnistämisestä.

2. Jos manuaali ei valaise asiaa, niin koita käynnistää kaasu pohjassa, tiettyjen autojen käynnistämiseen "kuumana" tuo tepsii, ja lukee myös siinä ohjekirjassa...

• wga

Itsellä ihan sama ongelma 1.4 -00 meganessa. Nyt on 3 kertaa ilmennyt tuo, joista 2 kertaa lämpimänä ja 1 kerta kylmänä. Aina aiemmin on käynnistynyt alle sekunnin starttauksella. Noilla 3 kerralla jouduin jauhamaan startilla yhteensä ehkä 1-2 min. Startatessa moottori ei yhtään lupaillut käynnistymistä, kunnes lopulta lähti käyntiin ihan hienosti. Mitään käyntihäiriöitä en ole huomannut moottorin käydessä.

Eli tuo jonkinlainen kosketushäiriö tuntuisi uskottavalta, koska on tuollainen aika random vika.

• Anonyymi

Tervehdys Renault kollegat! Ensiksi kiitos hyvistä vinkeistä kaikille! Minulla oli sama vika Clio vm. 2000, 1.4 bentseeni autossa.
      Eli välillä käynnistyi, välillä ei. Siis startti pyöri kyllä pirteästi mutta ei käynnistynyt. Temppuili sekä kylmänä että kuumana. Vikana oli toisen virta avaimen viallinen ajonesto siru, eli se välillä otti ajoneston pois ja välillä ei.

Tämän huomaa siitä että kun laitat virran päälle, mittaristossa olevan pyöreän ajonestonvalon kuuluu sammua muutaman sekunnin pästä.Jos jää välkkymään niin taatusti ei käynnisty. Voi hörähtää sekunniksi käyntiin mutta päällä oleva ajonesto sammuttaa koneen heti.

Kun kokeilin ehjällä avaimella niin valo sammui ja kone käynnistyi välittömästi ja pystyin toistamaaan saman ilmiön useasti molemmilla avaimilla eli pitäisi olla aika aukottomasti todistettu.

Luulin ensin että riippuu ilman lämpötilasta kun kesällä toimi hyvin ja syksyn saapuessa alkoi temppuilemaan. Vaihdoin imuilman lämpötila anturinkin ja epäilin kampiakselin asentotunnistinta, puolaa (tässä vain yksi) ym ym. Onneksi anturi maksoi vain 11€ Motonetissa ja oli helppo vaihtaa joten ei ollut iso konkurssi. Olin vain tuurilla ottanut avain naulasta toisen avaimen käyttöön joka siis välillä temppuili. Täytyy tuohon käydä siru uusimassa.

Onnea taisteluun kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe