onko kellään kokemuksia. olen nyt viikolla 12 ja meidän työpaikalla irtisanotaan joten siirryn liiton päivärahoille.en tiedä pääsenkö mihinkään töihin mutta jos olen liiton päivärahoilla äitiyslomaan asti niin minkä mukaan tukeni menisivät.kuinka paljon saisin tukea? saisin n.700-800e/kk liitosta. kiitos avusta etukäteen.=)
kokemuksia
5
535
Vastaukset
- Tähti
En tiedä irtisanomistilanteesta firmassanne, mutta ota huomioon että raskaana olevia ei irtisanota kauhean helposti. Nimittäin on hyvin helppoa riitauttaa asia ja väittää irtisanomisen johtuvan raskaudesta. Oletko siis tehnyt selväksi pomolle että olet raskaana? Esim. serkkuni vaimo vältti lampputehtaalla irtisanomisen sillä, että ennen yt-neuvotteluja ilmoitti olevansa raskaana. Kummasti hän sai jatkaa, vaikka pari muuta samantasoista työntekijää joutui kilometritehtaalle. Kysymistäsi tukiasioista en tiedä, mutta ajattelin vilauttaa sulle tätäkin korttia.
- happy85
mutta raskauteni on vasta viikolla 12 niin en tiedä viittinkö sanoa kun jos kaikki ei menekkään hyvin. voinko esim. yt neuvotteluitten jälkeen mainia asiasta pomolle.ennen kun hän esim. ilmoittaisi minulle potkuista.
- mammaliini 12/07
happy85 kirjoitti:
mutta raskauteni on vasta viikolla 12 niin en tiedä viittinkö sanoa kun jos kaikki ei menekkään hyvin. voinko esim. yt neuvotteluitten jälkeen mainia asiasta pomolle.ennen kun hän esim. ilmoittaisi minulle potkuista.
Minun mielestä voisit pomollesi jo mainita raskaudesta. Olet ohittanut sen suuren keskenmenoriski-vaiheen. Eli et ole vasta rv12 ja onnea!
- Tähti
happy85 kirjoitti:
Kannattaa mainita raskaudesta ennen yt-neuvotteluja, en ne rupea valmiita päätöksiä muuutamaan, toteavat vaan että päätös tehtiin ENNEN kuin he tiesivät raskaudestasi.
Lisäksi rv 12 on riskirajan toisella puolella, eli keskenmenoriski häviävän pieni.
- ...............
Pienenee niin eivät vaikuta äitiysrahaan, koska se lasketaan edellisen verotuksen pohjalta. Eli n.2 vuoden takaisten tulojesí mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552547Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241051Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964