Ohimenevä "sokeus"

outoa

Toissapäivänä kävi tosi pelottava juttu. Olin puutarhassa ja vähän väliä tuntui ihme huimaamista. Sitten yhtäkkiä alkoi päätä "puristamaan" ja tuntui sellanen "kohina" pään sisällä. Samassa alkoi näkö mennä, en nähnyt enää mitään muuta kun jotain valoja vaan kummassakin silmässä. En siis erottanut mitään mitä ympärillä oli, sellasia valoja ja välkettä vaan näky silmissä. Sitten alkoi huimata ja kuulo heikkeni, kaikki kuului sillein usvaisesti ja "kaukaa", myös sydän hakkasi todella kovaa. Tuntui että pyörryn, piti pitää tuolista kiinni etten olis pudonnut maahan. Tätä "kohtausta" kesti arviolta muutaman minuutin (siis etten nähnyt mitään). Vähitellen näkö alkoi palata ja muutkin oireet lievittyä. Sen jälkeen huomasin että olen ihan hiestä märkä kasvoja myöten.

Oli todella pelottava kokemus, enkä osaa yhtään sanoa että mistä voisi johtua?! Olen muuten ihan terve, n. 25v. nainen, eikä tallaista aiemmin ole ollut. Osaako kukaan sanoa mistä moinen voisi johtua? Kamalaa jos olisi tullut vaikka liikenteen keskellä tuollainen!

3

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokerit ok?

ei kannata tällä palstalla kauan miettiä, varmuuden saat kunmenet lääkäriin

• Peppana

Mulla kävi ihan samalla tavalla kuukausi takaperin. olen 21, ja tämä Tapahtui bussipysäkillä, mun tapauksessa lähti taju. Myös järkyttävä hiki tuli, ihan valui, ja itseäni alkoi myös oksettamaan. Ajattelin että johtuu verenpaineesta, kun tämä kävi toisen kerran, menin lääkäriin, ottivat verenpaineet ja verikokeen, ei löytynyt mitään, joten passitettiin kotiin ja sanottiin, että "Jotkut nyt vaan pyörtyilee päivittäinkin"

• KH.

Ihminen pystyasentoisena olentona joutuu erityishaasteeseen pään riittävän verensaannin suhteen. Joskus säätely pettää ja pyörtyminen uhkaa. Kumartuminen, nenä polviin tai istahdus voivat auttaa.
      Olen kokenut täsmälleen samat oireet koululaisena kun koko koulu kokoontui saliin aamuhartauteen. Olin juossut koulumatkan ja muutos hiljaa seisomiseen salissa johti tällaiseen vintin pimenemiseen.Olin silloin liian arka istahtaakseni vaikka lattialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe