Turhat luulot!

hermiitti

Onko sinulla ollut joskus taipumusta luulla itseäsi paremmaksi ihmiseksi mitä todellisuudessa olet?

Minun käsitykseni mukaan vertaispalstoilla käy aika keskivertoa porukkaa, jolla saattaa olla hieman vääristynyt minäkuva. Usein olen huomannut, että vertaissivujen käyttäjillä on tarve päteä omilla saavutuksillaan tai kuvitelluilla ominaisuuksilla, kun emme pärjää oikeassa elämässä niin hyvin.

Toisaalta pitää muistaa sekin, että tarvitsemme kannustavaa palautetta oikeista mainetöistä. En todellakaan halua, että vertaispalstat ovat pelkkiä surkuttelukanavia.

Lopuksi sanon vielä, että jos joku haluaa tehdä vaikutuksen minuun, niin se ei tapahdu kerskailemalla.

8

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermiitti

Vastatkaa nyt tai muuten mulla on ikävä mieli. :(

• .............

Taidat nyt Hermit puhua itsestäsi. Oli aikas hyvä kuvaus.

• osunut, nimimerkki
        ............. kirjoitti:

Taidat nyt Hermit puhua itsestäsi. Oli aikas hyvä kuvaus.

........:D Tarkka oli kuvaus.

• """
        osunut, nimimerkki kirjoitti:

........:D Tarkka oli kuvaus.

mikä tahansa huomio on hermitille tervetullutta....

Tarkka kuvaus hänestä itsestään, valitettavasti.

• mielestä

Kerskailu oo hyvä asia.
        Jokainen oma ittensä ja sillä hyvä.

• näin joskus

Kyllä minulla on ollut aikoinaan aika vääristynyt kuva itsestäni ja kai sen ja realitteettien välinen suuri ristiriita on aiheuttanut minulle tämän masennuksen ja ahdistuksen. Nykyään en tiedä, mitä minun itsestäni pitäisi ajatella. On tämä ajattelu vähän vaikeaa muutenkin, jotenkin sekavaa. Alkaa minäkuva hajoamaan vähitellen. En enää oikein tiedä kuka olen ja mitä haluan. Tai tiedän toki nimeni, osoitteeni, syntymäaikani ja muut tuollaiset asiat, mutta mikä minussa on sitä ominta minää on hakusessa. Olenkohan tulossa hulluksi? Ainakin joskus tuntuu siltä, että kohta lähtee järki.

• Ymmärtää

Elämä vaan välillä on niin ärsyttävää ja ressaavaa, että kukapa ei tuntis tulevansa joskus hulluksi. Ja ihminen ei oo sitä enää tänään mitä se oli eilen, vaan ihminen muuttuu ja kehittyy, siksi on pöljää leimata ketään.
        Mikä on mennyttä, se voi olla mennyttä lopullisesti.

• hohhoijaaaaa

En tiedä muista, mutta sinun käsitys itsestäsi on jotain ihan yliluonnollista. Väität olevasi älykäs, suosittu, vertaistukija ym. Todellisuudessa nuo kaikki ovat ihan päinvastoin. En viitsi edes sanoa, minkälaisen kuvan annat itsestäsi, koska teksti olisi ihan painokelvotonta...

Lopeta nettikirjoittelu, viinankittaaminen, yhteiskunnan rahojen lypsäminen jne. Hanki elämä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      109
      7197
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      96
      5225
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3392
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1491
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1114
    Aihe