Taitamaton johto

no, menköön

Taitamaton johto suosii suosikkejaan ja laittaa työt tiettyjen henkilöiden harteille...he joutuvat venymään äärimmilleen....kun toiset taas ottaa rennosti...Mutta onhan vastalääke...menköön miten menee, jos johto ei ajattele opetuksen laatua, miksi minä ottaisin siitä stressiä.
Huh huh. Viisissäkymmenissä oleva akka pomona on vihonviimeinen.....

6

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetustyötä

liian vakavasti kannata ottaa. Minäkin olen jo 5 vuotta opettanut ja tiedän, että päivän tärkein tunti on ruokatunti.

• alle viisikymppinen mies

joka pitää omaa lähipiiriään ja antaa heidän tehdä mitä he haluavat - työt jäävät sitten muille ;-(

• ..............................

Vaikka sinun viisikymppinen naisesimiehesi olisi aivan mahdoton, niin ehkä ei kannattaisi yleistää, että kaikki samanikäiset ovat yhtä pahoja!

Itse olen ollut jo parikymmentä vuotta työelämässä ja nyt eteen tuli se vihoviimeinen pomo: nelikymppinen nainen. Sellaista mikrojohtamista, että oksat pois.

Mutta kyllä niitä huonoja miespomojakin on, eri ikäisiä. Mutta hyviäkin löytyy.

Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että johto on usein yllättävän taitamatonta.

• opetustyössä

Valitettavasti uralla eteneminen opetustyössä on melko rajattua. Varsinkin miehet kaipaavat usein sen seuraavan askelen ja mihinkäs sitä muuanne kuin rehtoriksi jos koulumaailmassa aikoo pysyä.

Kouluissa johtajiksi ei useinkaan valita niitä henkilöitä, joilla olisi parhaimmat johtajan taidot vaan ne, jotka ovat kyllästyneimpiä opettamiseen. Ja, tiedän, ei pitäisi yleistää, mutta kun niin monessa koulussa olen törmännyt tähän samaan. On hyviäkin johtajia, mutta kyllä tuolla saralla olisi vielä paljon tehtävää koulujen kehittämisessä.

• opetusorja
        opetustyössä kirjoitti:

Valitettavasti uralla eteneminen opetustyössä on melko rajattua. Varsinkin miehet kaipaavat usein sen seuraavan askelen ja mihinkäs sitä muuanne kuin rehtoriksi jos koulumaailmassa aikoo pysyä.

Kouluissa johtajiksi ei useinkaan valita niitä henkilöitä, joilla olisi parhaimmat johtajan taidot vaan ne, jotka ovat kyllästyneimpiä opettamiseen. Ja, tiedän, ei pitäisi yleistää, mutta kun niin monessa koulussa olen törmännyt tähän samaan. On hyviäkin johtajia, mutta kyllä tuolla saralla olisi vielä paljon tehtävää koulujen kehittämisessä.

Pomoina siis rexeinä on monesti aika huonon itsetunnon omaavia yksilöitä, jotka sitten kompensovat puutteitaan toisia pompottamalla.Tärkeintä on olla rexin kanssa aina samaa miéltä eikä pahoittaa hänen herkkää mieltään muusta ei väliä.

• kirjoittaa tuon!
        opetusorja kirjoitti:

Pomoina siis rexeinä on monesti aika huonon itsetunnon omaavia yksilöitä, jotka sitten kompensovat puutteitaan toisia pompottamalla.Tärkeintä on olla rexin kanssa aina samaa miéltä eikä pahoittaa hänen herkkää mieltään muusta ei väliä.

No, kyllä on sullakin samanlaisia kokemuksia rehtor(e)ista. Tuollaisen alaisuudessa minäkin työskentelen. Apua! Kaipaan aikuisen rehtorin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe