Käärmenkantajan

horoskooppi

miestä löytyy. Voisiko täällä olla meille omat sivut. Jollei voi, mistä löytyy.

11

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan mistä

      anteeksi virhe

    • anti-ophiuchus

      unohda koko käärmeenkantaja. siitä on täällä ollut puhetta. länsimaisessa astrologiassa ei noteerata tähdistöjä vaan
      tasauspisteet ja kääntöpiirit. voisit yhtä hyvin viettää kristittynä
      ramadania kuin sotkea tähdistöt läntisiin horoskooppeihin.
      hinduastrologeilta voit kysyä, he uskovat siihen että tähdistöt
      vaikuttava asioihimme

      • voitko vastata?

        Aiemmassa länsimaissa käytössä olleessa astrologiassa oli käytössä tähdistöihin liitetty kartta, joka kuitenkin huomiovirheen vuoksi edisti tai jätätti niin että reaalisesti tähdistöt olivat taivaalla lopulta "poissa paikaltaan" yhden merkin verran. Tähdistöt oli jaettu eläinradan mukaan tietylle jaolle. Nykyisin käytössä oleva tähdistöjaottelu ei perustu mihinkään mytologiaan vaan pelkästään tähdistöjen muodoille. Mytologiaa ovat enää tähdistöjen nimet. Jaottelu on täysin keinotekoinen, sillä tosiasiassa tähdistöihin kuuluvat tähdet voivat olla avaruuden syvyyksissä valtavan kaukana toisistaan eivätkä kuulu mihinkään paikalliseen "tähdistöön".

        Mutta pointtina on se, että tähdistöt todella vaikuttivat yhdessä planeettojen kanssa.

        Mikä on nykyisen huonejaon kautta tuleva voima?

        Mistä tulee se "voima" niihin huoneisiin, kun ei ole minkäänlaista kiintopistettä josta se voima kumpuaisi, kuten esimerkiksi planeetta tai tähdet.

        Kevättasauspistehän on pelkkä kuvitteellinen piste eikä se ole millään tavalla "kiinteä" taivaalla oleva piste, miltään muilta osin kuin siltä että silloin päivä ja yö ovat yhtä pitkiä. Tähdistöthän ovat joka yö näkyvissä, mutta sitä pistettä ei voi nähdä.

        Nykyisin käytössä oleva huonejako on myös täysin keinotekoinen ja sen ainoa funktio on estää se ettei tähtikuviot enää ajelehtisi pois paikoiltaan. Tähtikuvioiden voima (vaaka, neitsyt jousimies... jne) on siis otettu pois muutama sata vuotta sitten.

        Eli mistä nyt tulee se "voima" niihin huoneisiin?


      • anti-ophiuchus
        voitko vastata? kirjoitti:

        Aiemmassa länsimaissa käytössä olleessa astrologiassa oli käytössä tähdistöihin liitetty kartta, joka kuitenkin huomiovirheen vuoksi edisti tai jätätti niin että reaalisesti tähdistöt olivat taivaalla lopulta "poissa paikaltaan" yhden merkin verran. Tähdistöt oli jaettu eläinradan mukaan tietylle jaolle. Nykyisin käytössä oleva tähdistöjaottelu ei perustu mihinkään mytologiaan vaan pelkästään tähdistöjen muodoille. Mytologiaa ovat enää tähdistöjen nimet. Jaottelu on täysin keinotekoinen, sillä tosiasiassa tähdistöihin kuuluvat tähdet voivat olla avaruuden syvyyksissä valtavan kaukana toisistaan eivätkä kuulu mihinkään paikalliseen "tähdistöön".

        Mutta pointtina on se, että tähdistöt todella vaikuttivat yhdessä planeettojen kanssa.

        Mikä on nykyisen huonejaon kautta tuleva voima?

        Mistä tulee se "voima" niihin huoneisiin, kun ei ole minkäänlaista kiintopistettä josta se voima kumpuaisi, kuten esimerkiksi planeetta tai tähdet.

        Kevättasauspistehän on pelkkä kuvitteellinen piste eikä se ole millään tavalla "kiinteä" taivaalla oleva piste, miltään muilta osin kuin siltä että silloin päivä ja yö ovat yhtä pitkiä. Tähdistöthän ovat joka yö näkyvissä, mutta sitä pistettä ei voi nähdä.

        Nykyisin käytössä oleva huonejako on myös täysin keinotekoinen ja sen ainoa funktio on estää se ettei tähtikuviot enää ajelehtisi pois paikoiltaan. Tähtikuvioiden voima (vaaka, neitsyt jousimies... jne) on siis otettu pois muutama sata vuotta sitten.

        Eli mistä nyt tulee se "voima" niihin huoneisiin?

        Kevättasauspiste ei todellakaan ole "kuvitteellinen piste". Kun keväisin päivä ja yö ovat yhtä pitkät, useimmat luontokappaleet reagoivat siihen hyvin todellisesti. Esim. Norjan rannikolla lunnit (lintuja) saapuvat aina etelästä 14.4. Joka helkkarin kevät ne laskevat 24 vrk kevätpäiväntasauksesta ja laskevat saarelle pohjoisessa.
        Tähdistöt ovat humpuuki-puppu-skeidaa. Jos jotain "vaikutuksia" tulisi tähdistöistä, ne kohdistuisivat meihin kaikkiin samalla tavalla, eikä mitään vuodenaikavaihteluita olisi.


      • mietihän
        anti-ophiuchus kirjoitti:

        Kevättasauspiste ei todellakaan ole "kuvitteellinen piste". Kun keväisin päivä ja yö ovat yhtä pitkät, useimmat luontokappaleet reagoivat siihen hyvin todellisesti. Esim. Norjan rannikolla lunnit (lintuja) saapuvat aina etelästä 14.4. Joka helkkarin kevät ne laskevat 24 vrk kevätpäiväntasauksesta ja laskevat saarelle pohjoisessa.
        Tähdistöt ovat humpuuki-puppu-skeidaa. Jos jotain "vaikutuksia" tulisi tähdistöistä, ne kohdistuisivat meihin kaikkiin samalla tavalla, eikä mitään vuodenaikavaihteluita olisi.

        Jos sinun mielestäsi tähdistöt vaikuttaisivat meihin kaikkiin samalla tavalla, kun kerran palloilevat avaruudessa, niin miksi planeetat eivät vaikuta meihin kaikkiin samalla tavalla?

        Mikä ihme tekee planeetoista niin erikoisia että ne vaikuttavat eri tavalla ja voimakkuudella meihin?

        Tähdistöthän ovat, sinäkään et voi sitä kiistää, olleet kiinteä osa länsimaista astrologiaa ennenkuin sitä uudistettiin ja keksittiin tuo kevättasauspisteestä lähtevä huonejako. Sitä ennen huoneina toimivat nuo tähdistöt ja siitä ovat syntyneet "vaaka", "jousimies", "neitsyt" jne. horoskooppien nimet. Horoskooppien nimet eivät ole syntyneet planeetoista tai kevätasauspisteestä alkavasta huonejaosta. Ne ovat tulleet pelkästään niitä kuvaavista tähdistöistä. Tähdistöt oli ennen jaettu tasaisesti eläinradalle. Nykyinen astronominen jako on tietysti ihan erilainen, mutta ei mietitä nyt tätä nykyistä jakoa.

        Koska tähdistöistä on tullut tarpeetonta romua, pitäisikö länsimaisessa astrologiassa unohtaa kokonaan nuo tähdistöjen nimet, jos ne eivät nyt sitten kerran merkkaa yhtään mitään? Pitäisikö kaikilta ihmisiltä ottaa kokonaan horoskooppimerkit pois?

        Onko planeettojen vaikutuksen ainut syy muka se, että ne kiertävät Auringon ympäri Maapallon lailla ja vuoden vieriessä niiden paikka vaihtuu hieman nopeampaa verrattuna tähdistöihin ja toisiinsa. Vai onko syynä se, että maapallo pyörii oman akselinsa ympäri, jolloin maapallon pinnalla, eli pallukan kuoren eri osilla olevat ihmiset näkevät hieman eri suunnasta nuo kyseiset planeetat?

        Astrologit kuitenkin väittävät että etäisyydellä ei ole merkitystä vaikutusten voimakkuuksiin.

        Jos etäisyys ei sinun mielestäsi ole ongelma, niin silloinhan niiden keskinäiset kulmamuutokset eivät ole millään tavalla ongelma eivätkä kulmamuutoksien pidä aiheuttaa yhtään minkäänlaista muutosta "voimassa". Joko etäisyydellä On vaikutusta, tai sitten planeetat tarjoavat kaikkiin ihmisiin, huolimatta voiman suunnasta, samanvoimaisen vaikutuksen.

        Jos etäisyys vaikuttaa, vain ja vain silloin niiden kulmamuutoksilla olisi jotain merkitystä. Mehän emme suinkaan elä ja ole kaksiulotteisessa avaruudessa, vaan kolmiulotteisessa.

        Ja tuo kolmiulotteinen avaruus aiheuttaa lisää päänvaivaa astrologeille, kunhan vain joskus saamme kehitetyksi sellaisen avaruusaluksen jolla syntyy, elää ja kuolee ihmisiä. En nyt siihen vielä ota kantaa, mutta astrologian superhitaan kehityksen vuoksi, olisi astrologien jo todella korkea aika ottaa tuo ongelma käsittelyynsä ja alkaa keksimään selityksiä sille miksi heidän mielestään maailmankaikkeuden keskipiste on maapallo.


        Unohdit muuten vastata siihen että mikä on se huonejaosta tuleva voima? Huonejakohan tulee pelkästään maapallon keskipisteestä, jota päivitetään pelkästään Auringon avulla, eli määritetään se milloin päivä ja yö ovat yhtäpitkät eli se hetki kun huonejaon täytyy alkaa. Siihenhän ei vaikuta mikään ulkoapäin avaruudesta tuleva asia, vain ja ainoastaan maapallon sijainti radallaan Auringon ympäri. Aurinkokaan ei siihen sen enempää vaikuta, kunhan vain osoittaa niinkuin kellon viisari, että nyt aloitetaan taas alusta.

        Tämäkin tekee tuon sinun sanomasi, eli että "tähdistöthän kohdistuisivat meihin kaikkiin ihan samalla tavalla", hieman hämäräksi.

        Nimittäin, jälleen kerran, jos huonejaon peruste ja se voima, tulee maapallon keskipisteestä, niin senhän täytyy ehdottomasti vaikuttaa kaikkiin samalla tavalla ja voimalla, eikö? Me ihmisethän olemme suurinpiirtein samanlaisella etäisyydellä maapallon keskipisteestä ja kun se etäisyys ei astrologien mukaan ole ongelma, silloin maapallon voima on kaikille ihmisille sama riippumatta siitä missä pisteessä he kulloinkin tämän pallon pinnalla ovat.


        Lunneista en tiedä mitään muuta kuin että ne ovat lintuja ja pesivät eri paikoissa meren kallioilla. Yritin netistä kahlata läpi sitä tietoa että ne tosiaan tulisivat joka vuosi 14.4 tietylle norjan kalliolle ja alkaisivat pesinnän kun 24 päivää kevätpäiväntasauksesta on kulunut, mutta en sitä löytänyt. Jos viitsit etsiä linkin tai jonkun muun opuksen josta kyseinen tieto selviää, sivistäisin itseäni todella mieluusti tuolta osin.

        Toisaalta, en näe noissa lunneissa yhteyttä sille että kevättasauspiste olisi todellinen piste taivaalla. Mielenkiintoista on ainoastaan se, jos lunnit todella laskevat siitä hetkestä päiviä jolloin saa aloittaa pesinnän.

        Sekin myös menee hieman yli, kun sanot että tähdistöt aiheuttaisivat vuodenaikavaihtelun. Sillä minun käsitykseni mukaan, ainoa vuodenaikojen synnyttäjä ja vaikuttaja on Aurinko ja sen lähettämä valo ja säteily. Jos taas puhut "kevät-" ja "syksy"-ihmisistä, niin asiahan tuli jo selvitettyä, eli että joka tapauksessa ihmiset saavat saman voiman.


      • astrologia

        Kun todellisuus ei vastaa uskomusta, muutetaan uskomusta.
        Kun nykyinen eläinrata ei enää vastaa astrologien tarpeita, unohdetaan koko eläinrata ja sorvataan uskomukset uusiksi.


      • eikö enää löydy
        mietihän kirjoitti:

        Jos sinun mielestäsi tähdistöt vaikuttaisivat meihin kaikkiin samalla tavalla, kun kerran palloilevat avaruudessa, niin miksi planeetat eivät vaikuta meihin kaikkiin samalla tavalla?

        Mikä ihme tekee planeetoista niin erikoisia että ne vaikuttavat eri tavalla ja voimakkuudella meihin?

        Tähdistöthän ovat, sinäkään et voi sitä kiistää, olleet kiinteä osa länsimaista astrologiaa ennenkuin sitä uudistettiin ja keksittiin tuo kevättasauspisteestä lähtevä huonejako. Sitä ennen huoneina toimivat nuo tähdistöt ja siitä ovat syntyneet "vaaka", "jousimies", "neitsyt" jne. horoskooppien nimet. Horoskooppien nimet eivät ole syntyneet planeetoista tai kevätasauspisteestä alkavasta huonejaosta. Ne ovat tulleet pelkästään niitä kuvaavista tähdistöistä. Tähdistöt oli ennen jaettu tasaisesti eläinradalle. Nykyinen astronominen jako on tietysti ihan erilainen, mutta ei mietitä nyt tätä nykyistä jakoa.

        Koska tähdistöistä on tullut tarpeetonta romua, pitäisikö länsimaisessa astrologiassa unohtaa kokonaan nuo tähdistöjen nimet, jos ne eivät nyt sitten kerran merkkaa yhtään mitään? Pitäisikö kaikilta ihmisiltä ottaa kokonaan horoskooppimerkit pois?

        Onko planeettojen vaikutuksen ainut syy muka se, että ne kiertävät Auringon ympäri Maapallon lailla ja vuoden vieriessä niiden paikka vaihtuu hieman nopeampaa verrattuna tähdistöihin ja toisiinsa. Vai onko syynä se, että maapallo pyörii oman akselinsa ympäri, jolloin maapallon pinnalla, eli pallukan kuoren eri osilla olevat ihmiset näkevät hieman eri suunnasta nuo kyseiset planeetat?

        Astrologit kuitenkin väittävät että etäisyydellä ei ole merkitystä vaikutusten voimakkuuksiin.

        Jos etäisyys ei sinun mielestäsi ole ongelma, niin silloinhan niiden keskinäiset kulmamuutokset eivät ole millään tavalla ongelma eivätkä kulmamuutoksien pidä aiheuttaa yhtään minkäänlaista muutosta "voimassa". Joko etäisyydellä On vaikutusta, tai sitten planeetat tarjoavat kaikkiin ihmisiin, huolimatta voiman suunnasta, samanvoimaisen vaikutuksen.

        Jos etäisyys vaikuttaa, vain ja vain silloin niiden kulmamuutoksilla olisi jotain merkitystä. Mehän emme suinkaan elä ja ole kaksiulotteisessa avaruudessa, vaan kolmiulotteisessa.

        Ja tuo kolmiulotteinen avaruus aiheuttaa lisää päänvaivaa astrologeille, kunhan vain joskus saamme kehitetyksi sellaisen avaruusaluksen jolla syntyy, elää ja kuolee ihmisiä. En nyt siihen vielä ota kantaa, mutta astrologian superhitaan kehityksen vuoksi, olisi astrologien jo todella korkea aika ottaa tuo ongelma käsittelyynsä ja alkaa keksimään selityksiä sille miksi heidän mielestään maailmankaikkeuden keskipiste on maapallo.


        Unohdit muuten vastata siihen että mikä on se huonejaosta tuleva voima? Huonejakohan tulee pelkästään maapallon keskipisteestä, jota päivitetään pelkästään Auringon avulla, eli määritetään se milloin päivä ja yö ovat yhtäpitkät eli se hetki kun huonejaon täytyy alkaa. Siihenhän ei vaikuta mikään ulkoapäin avaruudesta tuleva asia, vain ja ainoastaan maapallon sijainti radallaan Auringon ympäri. Aurinkokaan ei siihen sen enempää vaikuta, kunhan vain osoittaa niinkuin kellon viisari, että nyt aloitetaan taas alusta.

        Tämäkin tekee tuon sinun sanomasi, eli että "tähdistöthän kohdistuisivat meihin kaikkiin ihan samalla tavalla", hieman hämäräksi.

        Nimittäin, jälleen kerran, jos huonejaon peruste ja se voima, tulee maapallon keskipisteestä, niin senhän täytyy ehdottomasti vaikuttaa kaikkiin samalla tavalla ja voimalla, eikö? Me ihmisethän olemme suurinpiirtein samanlaisella etäisyydellä maapallon keskipisteestä ja kun se etäisyys ei astrologien mukaan ole ongelma, silloin maapallon voima on kaikille ihmisille sama riippumatta siitä missä pisteessä he kulloinkin tämän pallon pinnalla ovat.


        Lunneista en tiedä mitään muuta kuin että ne ovat lintuja ja pesivät eri paikoissa meren kallioilla. Yritin netistä kahlata läpi sitä tietoa että ne tosiaan tulisivat joka vuosi 14.4 tietylle norjan kalliolle ja alkaisivat pesinnän kun 24 päivää kevätpäiväntasauksesta on kulunut, mutta en sitä löytänyt. Jos viitsit etsiä linkin tai jonkun muun opuksen josta kyseinen tieto selviää, sivistäisin itseäni todella mieluusti tuolta osin.

        Toisaalta, en näe noissa lunneissa yhteyttä sille että kevättasauspiste olisi todellinen piste taivaalla. Mielenkiintoista on ainoastaan se, jos lunnit todella laskevat siitä hetkestä päiviä jolloin saa aloittaa pesinnän.

        Sekin myös menee hieman yli, kun sanot että tähdistöt aiheuttaisivat vuodenaikavaihtelun. Sillä minun käsitykseni mukaan, ainoa vuodenaikojen synnyttäjä ja vaikuttaja on Aurinko ja sen lähettämä valo ja säteily. Jos taas puhut "kevät-" ja "syksy"-ihmisistä, niin asiahan tuli jo selvitettyä, eli että joka tapauksessa ihmiset saavat saman voiman.

        kerrottavaa kun noin hiljenit?

        On se nyt jo samperi kun mennään perimmäisten kysymysten äärelle ihan missä tahansa pseudotieteessä, niin pseudotieteilijät pakenevat piiloon.


    • Merppa 67

      Muakin kiinostaisi kyseisen merkin ominaisuudet. Olen jousimies merkiltäni, mutta en ollenkaan tyypillinen jousimies.Eli ei ole vapaudenkaipuuta, eikä valloitamisenhalua. Syntymäpäiväni osuu käärmeenkantajan kohdalle.

      • meidät

        on hylätty, siis käärmeenkantajat, miksei kaksoset, jousimiehet tms. Arabit löysivät aikoin11n 13 tähtimerkkiä. Meidän silloinen katolinen maailmamme ei hyväksynyt numeroa 13, koska kalenterin tuli olla täydellinen.
        käärmeenkantaja ei ole mikään uusi horoskooppimerkki vaan ikivanha. Koska saamme olla käärmeenkantjia, koska skorpioneja emme ole emmekä jousimiehiksi tule.


    • cyberanimus
      • käärmeet myös

        Miksei käärmeenkantajille ole olemassa edes viihteellistä viikkohoroskooppia. Vai eiks kukaan ole hoksannu, että se vois olla jopa myyntivaltti. Sekä netissä että lehdissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      124
      1270
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe