Seuraan jonkin verran tätä palstaa siksi että olen lähtöisin Ilomantsista. Edelleenkin olen sitä mieltä että kukin taaplatkoon tyylillään, mutta ehkä Lippos-fobian saaneen kannattaisi vaihtaa levyä.Mielipide on tullut selväksi,nyt kääntyy jankutuksen puolelle. Mutta jos päästä ei muuta löydy, niin minkäs sille voi.
Joku tietysti ajattelee että mitäs se syrjämäisille kuuluu.Olen kyllä kuullut sen muutaman kerran. Se riittää että olen ollut vuosikymmeniä muualla ja pakosta kielenkäyttökin on muuttunut enkä yritä muuta pelleillä."Outko niin herraantuna jotta et osoo enee puhuu",on joku pudotellut maan pinnalle. No ei se haittaa, hyvin kestän nämä kälämyilijät ja eipä niitä tuttuja monta ole koko pitäjässä. Yhtä vähän on oikein mukavia ihmisiäkin. Toki muutama. Aika tekee tehtävänsä varsinkin muuttopitäjässä, jossa väki on minun aikanani puolittunut ja¨sitten vielä ne "lopulliset" muutot.
Hyvää kesän jatkoa! Joskus tulee taas pistäydyttyä.
Levyn vaihto
Riusa
1
403
Vastaukset
- keträ
Riusasta olen kuullut puhuttavan - lieneekö jokin kuivatuspaikka tai orsi? Toinen mahdollisuus mielessäni käy että kyseessä on jokin puintiväline. Riusoilla..., puhuttiin monikossa - eka vaihtoehto kenties on lähinnä oikeaa. Tietäneenkö joku mikä on keträ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764