Nukkis?

Koirakäsi

Olin naimisissä menestyneen orkesterinjohtajan kanssa. Vaatteista päätellen kyseessä oli iso jazz-orkesteri. Mies oli keski-ikäinen ja hänellä oli vatsaakin jonkin verran. Orkesteri oli lähdössä tavanomaiselle kiertueelle ja vallitsi iso hälinä. Sanoimme rutiininomaisesti, melkein välinpitämättömästi jäähyväiset, mikä kuitenkin suretti tai ihmetytti minua. Myöhemmin juuri ennen lähtöä uni-aviomeheni kulki perässäni ja huomasi minut. Sanoimme uudelleen jäähyväiset ja tällä kertaa puhuimme lämpimästi ja aidosti toisillemme. Meillä oli unessa kaksi alaikäistä lasta, vaikkakaan ei paikalla ja heidän hoidostaan oli myös puhe. Hassua että mies puhui heistä nimellä "kids", aivankuin olisimme olleet Amerikassa.
Uni oli kuin jonkun toisen elämästä, eroaa täysin omastani. Mieskin on hoikka, toisella alalla, lasten lukumäärä ja ikäkään ei pidä paikkaansa. Ainoa mikä pitää paikkansa on jonkinlainen jäähyväisten tunne, vaikka en ole matkalle lähdössä, mutta mielialani on sellainen.

2

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nukkis

Unessa onkin jostain luopumisen tunnetta. Orkesterinjohtaja mies pistää miettimään, että kenen tahtipuikon mukaan elät. Elätkö enemmän miehesi kautta kuin omaa elämääsi. Meidän tulisi olla itse oman elämämme puikoissa.Ehkä olet huomannut tämän rutiininomaisuuden suhteessanne ja kapinoit sitä vastaan kuin pienet kakarat, kids, ja sehän onkin hyvä, olet löytämässä aidointa itseäsi, sisäistä lastasi. Kun annat puheenvuoron sisimmällesi eli sille mitä ITSE todella haluat, kaatuvat rutiinit ja saapuu lämpö ja aito kohtaaminen välillenne. Unimies näyttää parisuhteesi tilan suhteessa mieheesi, se on sinun sisällä olevan kokemuksen siitä, uni ei näytäkään suoraan vaan peitellysti ja symbolisesti.

• Koirakädeltä

On aina niin mielenkiintoista lukea mitä näet unissani. Olet paljossa oikeassa. Tajusin kuitenkin että unen mies ei ole minun mieheni vaan sellaista mitä olisin elämältä toivonut ja samalla mihin olen pettynyt elämässä, kaikki samassa olennossa. Minulla on muuttumisprosessikin menossa, olosuhteiden pakosta ja toivottavasti löydän aidon itseni. Kiitti jälleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      333
      6297
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3766
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      933
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      850
    5. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      800
    6. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    7. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      769
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      743
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      48
      732
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      661
    Aihe