GETZ:n kestävyys

Harkitsen GETZ:ä

Moro!

Pitäisi ostaa vähän bensaa vievä ja muuten suhteellisilla käyttökustannuksilla oleva pikku henkilöauto vähän käytettynä (ajettu max. 65000 km).

Kilometrejä tulee aikas paljon vuodessa mittariin (sellaiset n. 30-35 tkm). Muutaman vuoden olisi tarkoitus nyt hankittavalla menopelillä mahdollisesti ajella, joten kilometrejä voisi mittarissa olla seuraavan autokaupan ajankohtaiseksi tullessa jopa jotain 150-200 tkm.

Nyt käytössä Fiat Punto, jossa mm. kannentiivisteen jouduin vaihtamaan ennen 100.000 km:ää ja muutenkin jotenkin en luota, että kestäisi montaa vuotta enää hyvänä. Aiemmin oli Citroen Saxo, jolla ajelin ilman suurempia ongelmia vielä kun mittarissa oli jotain 190 tkm.

Mitenhän on mallin yleinen kestävyys? Kokemuksia ja ajettuja kilometrimääriä kaipailisin. Miltä muuten on menopeli tuntunut?

Kiitos kaikille vastaajille.

33

8938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

Olen ajanut omalla 1,1L-koneisella neljä vuotta ja noin 50.000km ilman ainuttakaan teknistä vikaa. Normaalit määräaikaishuollot 15.000km välein eivät nekään ole kalliita vaan luokkaa noin 100 euroa per huolto.
      Uskon vakavissani, että ensimmäisen 200.000km aikana ei mitään oleellista korjattavaa ilmene ja voihan siinä mennä vielä yksi satatuhatta lisääkin. Tuon jälkeen voi ehkä aavistella laturin tai vesipumpun suunnalta jotakin.
      Laadukas peli se on, pakko myöntää.

• EiMillään

Juurikaan kannata kehua. Jarrut reistaavat, viime talvena ölyt koneesta pihalle, polttoainesuodattimen jalka rikki ja siispä polttoainetta vuoti konehuoneeseen reilusti, tuoksu mahtava. Takaluukku renklaa, antennijohto oli poikki, kulutus reilu (5,5 l/100km) ja maantieajossa ei kehumista. En oiken ymmärrä millä perusteilla testivoittaja? Ja kyseessähän on 1.5 grdi diesel vm.04

• tota sun

Enpähän usko tota sun vikataulukkoa.
        Provo tuntuu olevan.

• ole Getziä

Sulla ei ole mitään Getziä.Provon tuntee siittä
        että se liiottelee viat äärimmäisyyksiin asti.
        Näitä tarinan keksijöitä näyttää riittävän.

• EiMillään

Siis mikään pakko ei ole uskoa kertomaani mutta totta joka sana. Mittarissa nyt 45000 ja takuu loppui pari viikkoa sitten. Ilmeisesti minulle sattunut se ainut viallinen yksilö kun kaikilla toisilla tuntuu toimivan loistvasti, mielenkiintoista??

• auto nyt kunnossa?
        EiMillään kirjoitti:

Siis mikään pakko ei ole uskoa kertomaani mutta totta joka sana. Mittarissa nyt 45000 ja takuu loppui pari viikkoa sitten. Ilmeisesti minulle sattunut se ainut viallinen yksilö kun kaikilla toisilla tuntuu toimivan loistvasti, mielenkiintoista??

Etkö kuitenkin ole saanut kaikki korjattua takuun
        piikkiin? Onko auto nyt kunnossa?
        Erittäin harvinainen tapaus.

• EiMillään
        auto nyt kunnossa? kirjoitti:

Etkö kuitenkin ole saanut kaikki korjattua takuun
        piikkiin? Onko auto nyt kunnossa?
        Erittäin harvinainen tapaus.

Huollon jälkeen olen ajanut 1000 kilsaa joten vielä on toiminut. Mutta luottamus laatuun on mennyt täysin, ja niinhän se on että nämä on aina harvinaisia tapauksia... Ja ylimääräiset huollossa käynnit syövät miestä. Mutta onneksi nykyään on valinnan varaa joten eiköhän tuokin mene kiertoon ja jokin toinen tilalle, tietenkin voi sattua taasen se harvinainen maanantai kappale...

• ikinä
        EiMillään kirjoitti:

Huollon jälkeen olen ajanut 1000 kilsaa joten vielä on toiminut. Mutta luottamus laatuun on mennyt täysin, ja niinhän se on että nämä on aina harvinaisia tapauksia... Ja ylimääräiset huollossa käynnit syövät miestä. Mutta onneksi nykyään on valinnan varaa joten eiköhän tuokin mene kiertoon ja jokin toinen tilalle, tietenkin voi sattua taasen se harvinainen maanantai kappale...

Huh,huh.En ole ikinä kuullut Hyundain kohdalla
        vastaavaa tarinaa.Kyllä Hyundain laatu on
        jokatapauksessa ykkösluokkaa.
        http://www.hyundai.fi/julkaisu_avaa_hyundai.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzUzL2h1aXBwdXR1bG9rc2V0X2FzaWFrYXN0eXl0eXZhaXN5eXN0dXRraW11a3Npc3NhXygyNjcyMDA3KS5odG0&tyyppi=SK&jul_id=13615&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Hyundaille huipputulokset asiakastyytyv%E4isyystutkimuksissa (26.7.2007)

• lökghkljgj
        EiMillään kirjoitti:

LOLZZA!

Semmoista se on kun yrittää provoilla autosta jota ei omista ja josta ei mitään tiedä...

Mistähän mahtaa löytyä Getz 1.5 Crdi jossa takuu
        on jo loppu?

Niillä on viiden (5) vuoden takuu, joten Getsisi olisi siis vuosimallia 2002. Muuten hyvä mutta silloin ei vielä Getziä dieselinä mistään sanut.

Hait varmaan omasi Koreasta, kävit ostamassa tehtaan prototyypin?

Meidän ei ole prototyyppi, vaan parivuotias sarjatuotantoauto jolla on ajettu vähän yli 60tkm.

Ei ole vielä tässä taloudessa ollut yhtä viatonta autoa, ei sitten pienintäkään vikaa.

Vain määräaikaishuoltoja ja pari ajovalopolttimon vaihtoa. Ja polttimon vaihtokin
        onnistuisi kutakuinkin keneltä vaan tien päälläkin, päinvastoin kuin monissa muissa nykyautoissa.

Jos dieseli-Getsillä saa maantiellä kulumaan 5,5 litraa sadalla, niin ajellaan muuten aika roiseja ylinopeuksia. Edes jotenkuten rajoitusten mukaan ajaen KESKIkulutus on lähempänä neljää litraa sadalle, ja satasen teitä
        ajellessa voi matkakulutus helposti tippua selvästi alle neljän.

• EiMillään
        lökghkljgj kirjoitti:

LOLZZA!

Semmoista se on kun yrittää provoilla autosta jota ei omista ja josta ei mitään tiedä...

Mistähän mahtaa löytyä Getz 1.5 Crdi jossa takuu
        on jo loppu?

Niillä on viiden (5) vuoden takuu, joten Getsisi olisi siis vuosimallia 2002. Muuten hyvä mutta silloin ei vielä Getziä dieselinä mistään sanut.

Hait varmaan omasi Koreasta, kävit ostamassa tehtaan prototyypin?

Meidän ei ole prototyyppi, vaan parivuotias sarjatuotantoauto jolla on ajettu vähän yli 60tkm.

Ei ole vielä tässä taloudessa ollut yhtä viatonta autoa, ei sitten pienintäkään vikaa.

Vain määräaikaishuoltoja ja pari ajovalopolttimon vaihtoa. Ja polttimon vaihtokin
        onnistuisi kutakuinkin keneltä vaan tien päälläkin, päinvastoin kuin monissa muissa nykyautoissa.

Jos dieseli-Getsillä saa maantiellä kulumaan 5,5 litraa sadalla, niin ajellaan muuten aika roiseja ylinopeuksia. Edes jotenkuten rajoitusten mukaan ajaen KESKIkulutus on lähempänä neljää litraa sadalle, ja satasen teitä
        ajellessa voi matkakulutus helposti tippua selvästi alle neljän.

Joopa joo.. tietänetkö että 5 vuoden takuu ei ole ollut aina vaan vm-04 on vain 3 vuoden takuu. Ja kulutusta olen ihmetellyt myös huollolle. Ikinä en ole saanut alle 5 litran maantieajossa nopeusrajoitusten mukaan! Ei kuulemma ole mitää vikaa vaan ihan normaalia??!! En ymmärrä miten pääsee alle 4 litran..??

• moottori -06
        EiMillään kirjoitti:

Joopa joo.. tietänetkö että 5 vuoden takuu ei ole ollut aina vaan vm-04 on vain 3 vuoden takuu. Ja kulutusta olen ihmetellyt myös huollolle. Ikinä en ole saanut alle 5 litran maantieajossa nopeusrajoitusten mukaan! Ei kuulemma ole mitää vikaa vaan ihan normaalia??!! En ymmärrä miten pääsee alle 4 litran..??

4 cylinteriä.Commonrail tekniikka. Tehokaampi.Parempi vääntö. Pienempi kulutus.

• outoa ...

Polttoaineen suodattimen jalka rikki?? Minun Getz vm. 2004 polttoaineen suodatin on takaistuimen alla olevan huoltoluukun takana. Miten se voi rikkoutua ja vielä niin, että polttoainetta vuotaisi koenhuoneeseen????

• iekko

26000 ajettu ei ole mitään vikaa ollut,niinkuin ei noihin kilometreihin pitäisikään.

• luuttunen

ole ollut 25000 mittarissa.

• HYMYSSÄ SUIN AJELEN VAIN

Olen ajanut,,,1,3 gls.........70000km Ei mitän vikaa.missän huollot tehnyt vain en kyllä merkkiliikkessä))...toiminut moittetomasti..pakkasta viime talvena 27c,,,,,no ihan laakista käymän..ja ihan hyvä ajaaa...NO joskus sattuu joka autolle Maanantaikappale vikoja)),,,,,,,Mutta suosittelen Monella kaverillani on muu merkki mutta vikaaa JOKA päivä...ja n yt ovat hekin tutustunet hyndaihin....MÄ AJELEN hymyssä SUIN VAN

• on eniten myyty

Hyundai Getz on Euroopan eniten myyty
      pikkuauto.Kertoo jotain suosiosta.

• Getz on

Getz on moninkertainen testivoittaja.

• Suosittelen

Kakkosautona musta 1,1 Getz ja pian 10000 km. Loistokärry... ei tykki mutta tyylikas pikkupirssi. Vaihdossa meni vanha Seat Cordoba. Pikkurahalla sai ilmastoinnin ja 5v takuuta! Mitään ylimääräistä ei kannata laittaa... pelkkä auto. Lämmittimen ja toiset renkaat ja aluvanteet saa naurettavan halvalla muualta ja mp3 soittimen. Ei kannata liikkeestä !

• Getz auto

Jos tarvitset auton jota ei tarvitse korjailla,
      osta Getz.Jää rahaa muuhunkin kuin auton korjauksiin.
      Luotettava ja hyvä ajaa.

• positiivista

Tullut pelkkää positiivista palautetta, yhdyn kyllä täysin niihin, mutta kritiikkiä antaisin ainakin tämän 1.1 mallin ominaisuuksista parista seikasta.
      - Liian herkkä kaasupoljin
      - kaasupoljin ei tule hyvin isojalkaisen päkiän alle, vaan jää liian alas, joten senkään puolesta ei saa hirveän hyvää tuntoa herkästä kaasupolkimesta. Tästä seuraa, että liikkeellelähdöt saattavat ainakin aluksi näyttää vähän amatöörimäiseltä.Mutta kaikkeen kyllä tottuu ja plussan puolelle kokemukset autosta jää melko vahvasti.
      Hintalaatusuhteen ymmärtävän ehdoton valinta.

• piilokas

ilahduin pikkuautoksi hyvistä (jämäkästä)ohjauksesta jolla ei mutkissakaan ole ihmeissään ja auto kulkee suoralla tiellä suoraan ilman paimentamista,se kun ei ole kaikissa pikkuautoissa itsestään selvyys.Sitten äänen sävykin ovst melko miellyttäviä mitä ajaessa tulee eniten renkaista.Eli loistava auto hinta/laatu suhteeltaan. 1.1 ei ole tykki mutta pärjäilee ohituksissakin 1.4 on jo sitten ärhäkkä menijä.

• koko 1,1 ja 1,4
        piilokas kirjoitti:

ilahduin pikkuautoksi hyvistä (jämäkästä)ohjauksesta jolla ei mutkissakaan ole ihmeissään ja auto kulkee suoralla tiellä suoraan ilman paimentamista,se kun ei ole kaikissa pikkuautoissa itsestään selvyys.Sitten äänen sävykin ovst melko miellyttäviä mitä ajaessa tulee eniten renkaista.Eli loistava auto hinta/laatu suhteeltaan. 1.1 ei ole tykki mutta pärjäilee ohituksissakin 1.4 on jo sitten ärhäkkä menijä.

hyundain omistaminen vaatii erillaista asennetta ettei sorru kaikkiin arvostelijoihin.(laskee kateellisten sanomiset korvasta läpi)

• positiivista
        piilokas kirjoitti:

Mekin menimme vain aluksi katsomaan Getziä, lähinnä ton alle 11 hinnan sekä 5 vuoden takuun takia. Yllätys tosiaan oli suuri etenkin ton sisämelun ja korin hiljaisuuden suhteen. Oletin tosiaan, että auto ei varmaankaan olisi ihan ton meidän peugeot 206:n veroinen, mutta todella getz löi ällikällä tolla äänieristyksellä ja korin hiljaisuudella verrattuna 206:een. Lisäksi maantieajossa Getz on isomman tuntuinen ja vakaampi kulkija. Mutta tosiaan kaasupolkimesta ja myös istuimista pisteet kuitenkin pösölle.
        Niin ja tosiaan ei se jäänyt vain getzin katsomiseksi, vaan kaupathan siitä lopulta tehtiin...

• kulkee
    • gin&tonic

Ei mulla mitään Hyundaita vastaan ole, kylläkai nuo korealaiset jotain osaa tehdä, vaikka Kia taitaa kyllä olla aika halpisvalmistaja, ainakin citymaastureiden osalta.

No joo, yksi Getzi tuolla parkkipaikalla näkyy olevan. Ruma se on mutta jos hinta ja peruskärry riittää niin osta pois. Getzin laatua täällä on kehuttu kyllä, että kai se pienien autojen luokassa sinne parhaaseen ryhmään pääsee. Honda Jazz on ehkä luotettavin auto noissa pienissä, ja monipuolisin. Mutta se maksaakin automaatilla uutena jo yli 20k€.

• no jo on perkele

Hyandai i 20on kestotestissä takana,talvi lue kylmä ja kesä lue kuuma ei ongelmia
      mittarissa 10.000 naapurilla vanhempi malli lukema 78000 ei ongelmia 5v takuu
      ja hinta saneli kaiken ..........................

• Kulkee yhä

Laitan kokemuksen tuomaa tietoa: Bensa Getz 1.6 ajettu 226 000 ja voin suositella autoa muillekin. Vuosimalli on 2003. Ennakkoluulot merkistä on tiukassa. Näilläkin palstoilla on yritetty vääntää merkkiin vikaa esim takajarrulevyistä, vaikka ne ovat rumpujarrut!. Katsastusleima on viikon vanha, ei huomautuksia, eikä ruostekaan vielä vaivaa. Kiveniskeymiä löytyy keulapellistä noilla kilsoilla muistakin merkeistä.

• getz zisti

Mun Getz vm -08 ja ostin uutena.
      On ollut ongelmia vähän:
      -takalasin pyyhin happani
      -ilmastoinnin aineita katosi mutta 69 egellä lisättiin 500g ja taas pelittää

On ollut iloa paljon:
      -katsastus juuri ok ilman merkintöjä
      -kulkee ja kuluttaa vähän
      -toimii
      -tuntuu isommalta sisällä ja hyvä kaikin puolin
      -1,1L tietty aikas tehoton kuormalla tai maantiellä mutta sen kun tietää ja ajelee muiden mukana niin hyvin pärjää.
      Suosittelen!

• minä 6671

Minulla oli 1.1 perusmalli. Toimi kuin juna, ajoin vuodessa 30000 km. Myin pois kun 120000 km tuli täyteen. Jousitusmukavuutta kaipasin ja tosiaan se kaasupolkimen herkkyys on huono asia (siihen kyllä tottuu). Paras auto ikinä omistamistani, voittaa Fiat Punton mennen tullen.

Suosittelen. Olisin ostanut samanlaisen vähän ajetun, mutta kun vaihdoin nelivetoon.

• AR

Getz 1.4 -07. 75tkm. Ei yhtään vikaa vielä. Lasinpyyhkimet ja 4 valopoltinta olen joutunut vaihtamaan. Vähävikaisin auto mikä minulla on ikinä ollut.

• syksy76

Getz 1.1 vm 2008 (45000km ajettu ja kaikki takuuhuollot tehty)
      Eka katsastus hylätty, koska raidetangonpää meni vaihtoon.
      Tänä vuonna kotimatkalla katkes yks kaks kampiakseli ja vesipumppukin sai sit siipeensä samalla. Sytytyskin meni pois säädöistä.
      Auto oli 2kk korjaamolla.
      Tais olla maanantai kappale :(
      Takuu kyllä korvasi kaiken.
      Toista korealaista en enää ikinä osta.
      Nyt odotan että mitähän seuraavaksi ilmaantuu...

• 100A

"kotimatkalla katkes yks kaks kampiakseli"

Suora kysymys: Miten huomasit kyseisen vian?

• Anonyymi

moi mikävikana ei lähde käyntiin mutta hinataessa käynistyy ei pysy tyhjäkaynissä ? vaihdoin bensapumpun ,sulakeen ja releen! tartta hyvin (1,1 2008)kiitos tiedosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4403
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3035
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2928
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2723
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2661
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2625
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2299
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2055
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      4
      1764
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    Aihe