Miten on, voiko yksi perillinen ottaa käyttöönsä vainajalle kuuluneen auton sillä verukkeella, että hän on ottanut hoteisiinsa myös lesken - sekin ilman muiden perillisten ja lesken edunvalvojan suostumusta? Hän nyt sitten kuskaa vainajan autolla vainajan omaisuutta asuinpaikkakunnalleen, ja leski on 'panttivankina' ja pelinappulana - eläkerahat pitäisi saada käyttöönsä myös.
Auton omistus pysyy kuulemma, anastajan mukaan, kuolinpesän hallussa, joten kuolinpesä maksaa rekisterimaksut. Hän velottaa kai sitten myös huolto- ja korjauskulut meiltä muilta.
Voisiko joku antaa neuvon, mitä tekisimme. Edunvalvoja sanoo, että "so so, ei pitäisi tehdä noin", mutta ei osaa puuttua asiaan. Poliisilleko pitäisi tehdä rikosilmoitus? Älkää ehdottako neuvottelua ko. henkilön kanssa. Hän on sellaiseen kykenemätön.
Olisiko paras myydä auto ulkopuoliselle, ja antaa heidän ottaa se sitten luvattomalta käyttäjältä haltuunsa?
Kuolinpesän auton käyttö
10
11450
Vastaukset
- saavansa
ilmaisen auton - ja saakin, jos ette tee mitään. Jos pesää ei jaeta lesken vielä eläessä, hän ajaa autoa ilmaiseksi, ja palauttaa sitten paskaksi ajettuna kuolinpesälle.
Pyytäkää kirjallinen arvio outon arvosta vainajan kuolinhetkellä, ja katsokaa se ennakkoperinnöksi sille, joka sen on ottanut omin luvin käyttöönsä. - omaisuuteen
ei saa kajota ilman kanssaosakkaiden lupaa. Jos niin tekee, syyllistyy kavallukseen.
- saagasta
yhtenään? Vai onko näitä hulluja muitakin? Ettekö saa yhtä höperöä kuriin? Anna osoite, niin tullaan auttamaan:)
- erpotieport
Samaa minäkin mietin. Saman suvun tarinaa (ilmeisestikin) tulee useammassa viestissä. On se kumma, kun ei yhtä ihmistä saada/haluta saada kuriin. Hop hop, toimeksi vain!
- 'korkeimman haltuun'
erpotieport kirjoitti:
Samaa minäkin mietin. Saman suvun tarinaa (ilmeisestikin) tulee useammassa viestissä. On se kumma, kun ei yhtä ihmistä saada/haluta saada kuriin. Hop hop, toimeksi vain!
ja kun ryökäle sitten lähti saaliineen kohti nykyistä asuinpaikkakuntaansa, auto särkyi puolitiehen.. Joutui vuokraamaan auton lopuksi matkaa. Ei siis kaiken kaikkiaan edes mikään tuliterä kaara. Tuli loppujen lopuksi kalliiksi anastajalle, ja meille riittää hupia.
Ei, kyllä täällä näkyy muitakin outoja olevan, ei vain meidän suku. Mutta me olemme kyllä sieltä typerimmästä päästä. Mutta tämä on vain minun oma arvioni - saatan olla väärässäkin.
- . .
onko tuollaiseen aihetta,
onko uusi ja yli 50 000 euron hintainen,
älkää alkako riitelemään,
kuten niin moni muu.- Piruuttaan
halusi sen, ja me emme olisi antaneet, koska hän ei edes sitä ansaitse. Vainajalla taisi olla rajan takaa sormensa pelissä ja irrotti jonkun johdon tai laittoi jonkun pultin ristiin, jotta auto jumiutui. Pitäähän riitapukarin saada ansionsa mukaan.
Olet niin oikeassa - riita on typerää. Tuonkin vanhan kotteron kohtalo olisi niin helposti ratkaistu muutamalla sävyisällä lauseella. Joillakin on outo asenne, että elämä on jatkuvaa sissisotaa. Heidän kanssaan on epämiellyttävä elää.
- Anonyymi
sprölölölööö XD
- Anonyymi
Perilliset omistavat jäämistöomaisuuden yhdessä jakamattomana kokonaisuutena. Siksi kuka tahansa kuolinpesän osakkaista SAA KÄYTTÄÄ jäämistöön kuuluvaa omaisuutta. Auton käyttö yhden osakkaan toimesta on siis LAILLISTA.
Käyttökulut autoa käyttävä osakas joutuu maksamaan, mutta muut omaisuuden säilyttämiseksi ja ylläpitämiseksi syntyvät kulut kuuluvat kuolinpesän maksettavaksi.
On huomattava, että KAIKILLA osakkailla on yhtäläinen oikeus käyttää jäämistöön kuuluvaa omaisuutta. Auton käyttämistä EI siksi SAA ESTÄÄ. Jos autoa tarvitsevat monet osakkaista, heidän on sovittava käyttövuoroista.
Jos ei ole tyytyväinen asiantilaan, osakkaalla on oikeus vaatia perinnönjakoa.- Anonyymi
Sisäinen tilintarkastus.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233