Onko kukaan tullut raskaaksi adenomyoosista huolimatta?
Adenomyoosia kun ei voida poistaa kohdusta ollenkaan, kun se kasvaa lihaksen sisällä.
Aika huono juttu. Kannattaako mitkään hoidot, jos alkiolla ei mahiksia kiinnittyä sairaaseen kohtuun?
adenomyoosi
2
1293
Vastaukset
- gyne
Adenomyoosin ja lapsettomuuden yhteydestä on ristiriitaisia käsityksiä. Tiedetään, että adenomyoosi haittaa alkion kiinnittymistä kohdun limakalvoon. Joitain hoitokokeiluja on tehty adenomyoosipotilaiden hedelmällisyyden parantamiseksi. Useimmiten on käytetty gonadotropiinien vapauttajahormonin agonistia esim. Zoladexia, jonka tiedetään myös pienentävän myoomien kokoa ja hillitsevän endometrioosia. Yleensä tällaista oman hormonitoiminnan pysäyttävää hoitoa ei käytetä enempää kuin 6 kk yhtäjaksoisesti.
- ei voi tulla raskaaksi
kun on Zoladex-kuurilla, joten lapsettomuushoidosta ei sinänsä ole kysymys..?
Ja kierron normalisoituminen vie vielä tälläisten hoitojen jälkeen oman aikansa ja aikaa kuluu... Itse en lähtisi näin koviin hoitoihin, monenlaisia endohoitoja ollut, enemmän niistä ollut haittaa kuin hyötyä. Kaikista pahin oli Enanton depot, hyvänä kakkosena tuli Danocrine. Kaikkea paskaa sitä ihmisille lääkkeenä annetaankin... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894