kuinka vaarallista raskaana ollessa on kissan pissan haju?????
Odottelen vauvaa yksin kissani kanssa siis, joka on todella vaikea tapaus. hiekan pitäisi olla kokoajan täysin puhdasta tai se pissaa tai kakkaa muualle. tänäänkin taas matolle. Hajusta tuli pää tosi kipeeksi ja rupesi oksettamaan.. kuinkakohan vaarallista se onkaan mulle/lapselle ja mitä se sit aiheuttaa?? pitäisiköhän luopua kissaasta? onko muilla kokemuksia vauvasta ja kissasta kotona? miten on mennyt?
kissan pissa
8
3019
Vastaukset
- jouluodottelija
kannattaa googlettaa sanat "kissa ja raskaus" tai toksoplasmoosi. Ja toi toksoplasmoosi lienee sekin ongelmana vain silloin, jos kissa on ns. ulkokissa eli ei pelkkä sisäkatti.
Mitä hajuun tulee, niin tokkopa mikään tuoksu itsessään voi ketään vahingoittaa, mitä nyt aiheuttaa noita mainitsemiasi oireita. Toisaalta ei-raskaanakin olevan henkilö voi oirehtia voimakkaista hajuista samalla tavalla eli ei kait siinä sen kummempia. - .....
joista kaks oli alunperin ulkokissoja,kun asuttiin sillon omakotitalossa,toinen sai pennutkin,just kun odotin edellistä lastani,ja mähän se siivosin pentujen jätökset,jne...siihen asti kun ne oli luovutusiässä.
silloin,samoin nyt kävin verikokeissa,sen tokmospl.takia,ettei vaan ole sitä saanut,kun en vielä tiennyt odottavani,kun pennut syntyi,ja paljain käsin tuli siivottua ulosteet ja muut,mutta verikoe oli o.k,nyt ja silloin.
nytkin mä pääasiassa siivoon kissojen ulosteet,tyttö hoitaa ruokinnan ja muun hoidon...kissat mun tytölle 11v. niin tärkeitä,etten raskisi hävittää,ja kyllä itsellekkin,ainoastaan,jos joku meistä kuudesta,tai kohta syntyvä vaavi tulisi allergiseksi,mutta pissan haju ei ole vaarallista,ulosteet vaan sillon,jos ulkokissa saanut linnusta,hiirestä tai vastaavasta tokmospl.ja se tarttunut kissaan,ja sä voit sitten saada sen kissan hiekan vaihdon yhteydessä,jos paljain käsin otat ulosteet pois,etkä pese huolellisesti käsiä...se tokmospl.sikiölle vaarallinen...meillä kissojen ja vauvan kanssa meni hyvin,poika jo neljä vuotta,ja välillä kissoja kiusaa...jostain olen lukenut,että jos raskaana tai pieni lapsi,ja kotieläimiä,niin ei välttämättä tule niin helposti allergiseksi,kun jo pienestä tottunut eläinpölyyn,kasvattaa vastustuskykyä...- lisäys
toksoplasmoosi,niin hankala sana,että aina muistan väärin...
- vaarallista
pissan haju. Ei siinä mitään myrkkykaasuja ole. Ihan yhtä vaaratonta kuin ihmisen pissan hajukin. Ja käy testauttamassa toksoplasmoosi itsestäsi heti niin ei tarvi stressata kissan läsnäoloa raskauden aikana.
Olethan käyttäny kissasi lääkärissä? Vääriin paikkoihin pissalu ei välttämättä oo merkki liian likaisesta laatikosta kuitenkaan vaikka se hiekanvaihto hetkellisesti toimisikin. Pissailu ja kakkailu on yleensä merkki tulehduksista tai vaikeasta stressistä ja sen aiheuttamasta protestoinnista. - ja raskaus
Meillä vanhin kissa on pissaillu sänkyyn ja jopa mun nukkuessa mun päälle... Tiä sitten johtuuko raskaudesta tai mistä. Tuskinpa se haju hallaa tekee, vaikka yököttävältä haiseekin.
Millaista hiekkaa käytät? Mustista&Mirristä saa ainakin todella hyvää hiekkaa nimeltä Extreme Classic (16e/säkki, mikä vastaa 45kg perushiekkaa). Paakkuuntuu todella hyvin, eikä siivotessa paakku hajoa, on kun kivi. Meillä kolmella kissalla säkki kestää suunnilleen kuukauden.
Hiekkaa siivotessa ja ulosteita käsiteltäessä voit käyttää vaikka kumihanskoja ja sen jälkeen (tietenkin) pestä kädet kunnolla. Millainen hiekkalaatikko kissalla on käytössä? Useinhan kissa tykkää käydä "piilossa" tarpeillaan, eli katollinen laatikko (missä kuitenkin ilma kiertää) on hyvä. Ootko koittanu kahta laatikkoa?
Pinnasänkyyn kannattaa vaikka aluksi hommata kissaverkko/jokin suoja päälle, ettei kissa pääse sinne tekemään mitään. Mekin joudutaan ovi pitämään makkarissa päivisin kiinni, ettei kissa sinne mee ja mitään tee.
Ollaan kissa käytetty eläinlääkärillä, pissat tutkittu yms mutta mitään tulehdusta tai mitään ei ole, eli on vaan joku merkkaamisen tarve/mielenosoitus. - poistaa ongelman
meillä kans katti alkoi kuseksii ympäriinsä, mutta kun sai muuttolaatikon hiekkalaatikoks niin johan muuttui systeemi. Eipä enää enää kuse muualle.
tehoiskohan tää meillä.. korkeuden puolesta ainakin siihen kun pissii välillä seisten.. Oon ostanut isompaa ja pienempää ja eriväristä laatikkoo, mut mikään ei tunnu olevan hyvä.
Tuskin vaarallista, mutta erittäin epämiellyttävää. Meillä tuo kissi pissas ihan joka jumalan paikkaan ennen ku leikattiin (tyttö kissa) kahvinkeittimeenki se lorotteli!!!
Mulla on käytössä toi tollanen käsidesiaine jolla aina "pesen" kädet kun putsaan kissan pottaa.
Mulla on tuo kissa kyllä siitä hassu, että se hermostuu kun sitä pottaa putsataan?!?!? Sitten se kakkaa lattialle, tai pissaa sillein seisten että pissat suihkuu muualle.
Ekan lapsen aikaan kotona oli viel 2 kissaa, hyvin meni, toinen kissoista toki nukkuin vauvan sängyssä, mutta jalkopäässä, ja siellähän on tilaa vaikka kuinka.
Iloista odotusta =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078