Budapestista Wieniin

Matkamies

Terve kaikille!
Ollaan menossa Budapestiin ja ajateltiin poiketa päiväksi Wieniin.
Onko kellään tietoa kuinka kauan junamatka kestää ja mitäköhän maksaa?
Kokemuksia kyseisestä matkasta ja mitä kannattaa ottaa huomioon.
Onko passintarkistusta?

Toinen vaihtoehto päivän retkeksi on tuo Bratislava mutta siihen saatiin aikaisemmasta viestistä tarpeeksi infoa.

4

3676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.elvira.hu sivulta saat Unkarin junien aikataulut:
      semmoista löysin, suorat junat Wieniin, joka on unkariksi Bécs muuten:
      1.Budapest-Keleti pu.
      lähtö:05:55 saapu 08:57 kesto 3:02 - -
      2 Budapest-Keleti pu.
      lähtö 07:10 saapuu 10:09 kesto 2:59 - [R]
      3 Budapest-Keleti pu.
      lähtö 09:10 12:09 saapuu kesto 2:59 - [R]
      4 Budapest-Keleti pu.
      lähtö11:10 saapuu 14:09 kesto 2:59 - [R]

• hamupipöke

Matka kestää kolmisen tuntia ja junia menee useita päivässä. Aamulla voi mennä ja iltasella tulla takaisin. En muista mitä maksoi, mutta yleensä Unkarin puolen osuus on vähemmän kuin Suomessa ja Itävallan hintataso on aika sama kuin meillä. Tuskin menet konkurssiin kolmen tunnin junamatkasta.

Wienin keskustassa on suunnilleen saman hintaista (tai ehkä vähän kalliimpaa) kuin Helsingin ydinkeskustassa.

Olen katsonut Wienin asemalla paluuaikataulut, ovat hyvin seinällä. Asemalla on myös kaupungin turisti-info, josta saa karttoja ja muuta tarpeellista.

Ydinkeskustaan on n. kilometrin kävelymatka Mariahilfestrassea (ostoskatu) pitkin. Sivukaduilla on kivoja ravintoloita, joissa wieninleike on suuri. Nähtävyyksistä tärkeimpiä linnan alue keskustassa, Hundertwasser haus, loistava nykytaiteen museo ja Sacherin kahvila, muitakin kivoja kahviloita tietysti on.

Kyllä siinä rajalla on passintarkistus, koska eihän passittomuus koske kuin Schengen-aluetta. Vaikka Unkari kuuluukin EU:hun niin ei se ole Schengen-maa. Passi pitää olla mukana kun menee Unkariin tai poistuu Unkarista. Passintarkastajat tulevat sisälle junaan ennen rajaa ja hyppäävät pois rajan jälkeen. Junassa kävi sekä Unkarin että Itävallan tarkastajat.

• junamatkaa

teimme päivän reissun wieniin budapestistä junalla jokunen vuosi sitten ja voin suositella. hintaa en muista, mutta opiskelija-alennukset saimme pyytämättä kun kai näytimme tarpeeksi opiskelijoilta:) ostimme liput suoraan wieniin, ei siis erikseen rajalle ja sitten itävallassa toiset. tuntuivat tottuneen myymään turisteille lippuja kyseiselle reitille, eli toimistossa homma sujui leikiten. junamatka meni kivasti, nättejä kyliä/pikkukaupunkeja ja peltoa välillä. rajalla oli passintarkastus. ole tarkkana, miltä asemalta junasi lähtee: me ostimme esimerkiksi liput eri asemalta kuin mistä juna lopulta lähti. menomatkalla istuimme "normaalissa" junanvaunussa, paluumatkalla saimme oman 6h osaston. hyvää matkaa!

• Matkamies

Tuli tehtyä junalla matka Budapestistä Wieniin.
      Hinta meno-paluu kahdelta henkilöltä oli n.14700ft eli n.60e.
      Liput sai Budapestin juna-asemalta (Keleti) kansainväliseltä lippuluukulta.Sieltä sai myös aikataulut paluulle.Paluu oli myös samalta asemalta (West) mihin saavuimme Wieniin.
      Matka kesti 3h. ja junassa kävi passintarkastajat muutaman kerran katsomassa passit.
      Vaunut olivat siistit varsinkin menomatkalla.
      Wienin juna-asemalta sai ostettua lippuja kaupungin kiertoajelulle.Hinta oli 35e/henkilö ja kesti 3h.Suisittelen tuota jos ei ole aikaa kuin päivä.Opas kierrätti kuninkaanlinnassakin n.45min.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3179
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3067
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2922
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2601
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2122
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1677
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    8. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1637
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1635
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59