Jo parikymmentä vuotta heinäallergiasta kärsineenä olen harkinnut maidon jättämistä pois ruokavalikoimistani tai ainakin meinaan rajusti vähentää sen juomista. Luin joku vuosi sitten artikkelin jossa henkilö oli lopettanut maidon juonnin ja seuraavana kesänä ei ollut enää heinäallergiaa. Itsekin silloin vähensin sen juontia (keväällä) ja seuraava kesä mielestäni oli helpompi allergian suhteen. Mutta sitten alkoi taas maito maistua entiseen malliin eli runsaasti...ja allergia on ollut voimakasta kesäkuun lopusta elokuun alkupäiviin saakka, räkä vuotaa ja nenä on tukossa.
Onko kellään kokemuksia / tietoa maidon yhteyttä heinäallergiaan...en usko että lukemani juttu oli mitään pilaakaan...
Maitoko syynä heinä-allergiaan?
3
617
Vastaukset
- se ole..
Eiköhän tuokin liene noita uskomuslääketieteen juttuja. Siitepölyallergioiden voimakkuus vaihtelee yleensä vuosittain riippuen aivan siitä, miten paljon niitä siitepölyjä kunakin vuonna ilmassa lentelee. Tänä vuonna ei ole kellään ollut paljon ongelmia, kun on jatkuvasti satanut.
Itselläni on allergiat vähentyneet jostain syystä, vaikka en ole yhtään maidonjuontia rajoittanut. Turhaan sinäkin sitä pois jätät. Maito on hyvä perusruoka-aine.- Maito maistuu
vaikka on satanut, niin ei ole omaa oloani ainakaan helpottanut.
- caroliiina
Voi hyvinkin johtua maidon käytöstä allergian voimakkuus!! Ei kukaan voi, ei lääkäritkään tietää tarkkaan mikä ihmisen monimutkaisessa ja yksilöllisessä elimistössä aiheuttaa mitäkin.
Omalla kohdallani olen lopettanut maidon käytön, ja tästä on ollut pelkkää iloa. Iho on parantunut ja vatsan toiminta. Maito on tosiaan ruoka, minusta ei todellakaan mikään hyvä sellainen. Kalsiumit ja muut rasvaliukoiset vitamiinit saa terveellisemmin kiinteästä ravinnosta(joka työllistää aineenvaihduntaa) ja kasviksista ym.
Maitorasvat ovat haitallisempia kuin eläinrasvat. En oikeasti ymmärrä suomalaista kansanterveyttä, joka ylistää maidon käyttöä. Maito ei ole terveellistä missään muodossa, mikäli on vaihtoehtoista ravintoa saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483682Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163585Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983361Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793174Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362969Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582458- 502255
- 972132
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141989Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181979