Reseptejä

hiivasta kärsiville

Hei!

Kaikkialla puhutaan siitä mitä EI saa syödä kun on hiivasyndrooma. Mistä saisi vinkkejä/reseptejä siitä mitä SAA syödä? Minulla loppuu kohta mielikuvitus...mita aamupalaksi? Lounas? Päivällinen? Eväät reissuun ja tilanteisiin jolloin ei pääse itse kokkamaan?

Auttakaa...

7

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepsiskus

Laita tuorepuuroa aamiaiseksi ja vaikka muutenkin. Hyvää ja terveellistä eikä hiiva pullista mahaa.

• puuropää

.................WOW.................

• massukka
        puuropää kirjoitti:

.................WOW.................

Mulla on ollut vähän samat huolet. pikkuhiljaa olen etsinyt reseptejä netistä ja/tai muokannut niitä mieleisekseni. Hyvä leivänkorvike on mielestäni tattaririeska. (Itse en ollut tattaria aiemmin edes maistanut, mutta ei muuta kuin kauppaan)

eli 3dl tattarihiutaleita, 30g voita, suolaa vajaa teelusikka ja ohjeen mukaan kermaviilipurkki. Sekoita nämä ja laita uuni 250 asteeseen. Sitten taputtelet pyöreäksi littanaksi leivinpaperin päälle ja pizzapyörällä leikkaat jo ennen uuniin menoa kuten pizzan. Sit vartti uunis ja syömään! Niin ja päälle esim. voita, edam-juustoa ja erityisen hyvä on puristettu valkosipuli jos tykkää, ja se häätää hiivaakin! Itse olen tuota ohjetta muokannut ja tehnyt hiukan erilailla, mut tuo alkuperäinen.

Niin ja sitten toinen juttu mitä teen on, keitän porkkanoita ja paistan pannulla kaupan pakastealtaasta ostettua poronkäristystä. Se on kans hyvä!

Eilen söin semmosta keittoa, missä oli pussi keittovihanneksia (palsternakka, purjo, lanttu yms.) ja sitten finduksen kalakuutioita (lohta, seitiä, turskaa) pakastealtaasta löytyi tuokin. Kallista oli, mut riittää useampaan kertaan. Ne siis veteen, jonka maustoin suolalla. Perunaa en laittanut ollenkaan. Ihan hyvää tuli :)

Tuossa siis muutama yksinkertainen vinkki. Kuka tykkää mistakin. Itse en olisi vuosi sitten edes tälläisia alkanut kokeilemaan, mutta nyt ihan tykkäsin noista keittovihanneksistakin. Kai se on niin et kun tietää syövänsä terveellisesti niin ruokakin maistuu paremmalta.

Nii vielä se et luomu porkkanamehua on kans tullu juotua, tekee limakalvoille hyvää! Itsellä kyllä vaati maku totuttelua, mut vähän kerrallaan aina ensin.

Juuri äsken söin muuten täysjyväriisiä... Mutta nyt pitää mennä, tämä viesti alkaa paisua :)

• reseptejä/vinkkejä

Jouko Pursiaisen kirjasta "Hiivasyndrooma ja luonnonmukaisen hoidon opas" löytyy reseptejä ja vinkkejä hiivasyndrooman ruokavaliota varten. Myös Paula Heinosen kirjasta "Hiivaongelmat: suoliston merkitys terveydelle" löytyy gluteenittomia, maidottomia ja laktoosittomia reseptejä. Kyseiset kirjat lainasin kirjastosta. Toivottavasti saat niistä hyviä vinkkejä!

• ja lisää :)

Kiitos resepteistä! Kokeilen niitä heti viikonloppuna. Siihen asti kiireessä hedelmillä ja puurolla pärjättävä. :)

Siksi kyselin, kun alan olla jo aika tikkulaiha-kunnossa, ja en haluaisi että paino putoaa enempää, mutta hiivaongelmista haluan eroon.

Lisää ruokavinkkejä otetaan vastaan! :P

• Ei kuolla nälkään

Olen noudattanut hiivadieettiä parisen kuukautta ja koska liikun tosi paljon, tarvitsen nopeita ja helppoja välipaloja ja eväitä, joita voi kuljettaa myös mukana. Ratkaisuksi olen keksinyt viilin, siemenet ja pähkinät. Eli minulla on kulunut hirvittävän paljon viiliä, johon sekoitan siemeniä (auringonkukan, seesamin, kurpitsan...) Ja cashew pähkinöitä voi pitää koko ajan mukana jos nälkä yllättää. Ne täyttää hyvin ja antaa energiaa. Ja ovat superterveellisiä :) Tosin kalliiksi meinaa tulla...

Lounaalla ja päivällisellä olen suosinut soijatuotteita kuten soijarouhetta ja soijapapuja. Niitä kasvisten kanssa hyvin maustettuina, herkkua on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2731
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2441
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2359
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe