Kertokaa kokemuksianne pieneläinhoitajat? Missä on seinäjokea lähin oleva koulutus? Minkälaista palkkaa ja minkälaista työ on käytännössä? Mulla on työpaikka, mutta haluaisin toteuttaa haaveeni pieneläinhoitajan ammatista, eläinrakas kun oon varpaita myöten. Vaatii vaan uskallusta irtisanoa ittensä ja lähteä opiskeleen näinkin "vanhana" kun 26-vuotiaana, lapsia en onneksi vielä oo ja miehellä on työpaikka...et sen suhteen se olis mahdollista...
pieneläinhoitajaksi!?
5
1578
Vastaukset
- myymyy
Itsellänikin on haaveena pieneläinhoitajan ammatti, kouluja on Suomessa vähän mutta oppisopimuksellakin voi alaan valmistua. Helsingissä ja Iisalmessa taitaa olla ainoat koulut, luulisin. Itse haluaisin tietää millaiset on pääsykokeet Iisalmessa?
- ....
On pääsykokeissa kirjallinen, haastattelu ja ryhmäkeskustelu jos ihan peruskoulutukseen hakee, eli eläintenhoitajaksi sieltä valmistuu, voi suuntautua pieneläimiin. Itse aloitan ensi viikolla opiskelemaan siellä yo-pohjaisessa koulutuksessa.
Pieneläinhoitajaksi valmistuu aikuiskoulutuksen puolelta (valmis töihin eläinklinikoille) ja sinne täytyy olla tuo pohjakoulutus tai sitten työkokemusta alalta, vaikka ei sekään pääsyä takaa koska on aikamoinen tunku tuonne koulutukseen.. Toivottavasti tästä jotain apua oli.
- myös vaihtoehto
Kuulin huhuja, että Saarijärvellä Tarvaalassa (POKE) alkais myös pieneläinhoitajakoulutus. Ei viel tänä syksynä, mut ehkä jo tammikuussa -08.
- kolutusta
ihanassa pienessä oppilaitoksessa, asuminen ja ruokakin ilmaista! Tosin tää ei taida olla sitä seutua, jonne olisit valmis siirtymään unelma-ammattisi perässä???
- ollenkaan..
"vanha" uusille urille.Minä olen 10v vanhempi ja perheellinenkin ja lähdin toteuttamaan iteäni täysin uudelle alalle haaveideni perään.Myös eläinopintoihin.Ei ole helppoa repiä itseä irti vanhasta ja aloittaa ns uudelleen mutta "rohkea rokan syö..." myös oppisopimuksella voi kouluttautua pieneläin hoitajaksi.Otappa asiasta selvää.
Tsemppiä sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165040Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241474- 141272
- 181198
- 271178
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221107