onko kokemuksia?

Raskaana(6+1)

Onko teillä kokemuksia yksinhuoltajuudesta? Olen yksin lapsen kanssa joten mietin että miten tulen pärjäämään rahallisesti sekä muuten. Miten te muut olette selvinneet?Ja onko kenelläkään tietoa isyystestistä.. milloin sen voi ottaa ja paljonko se maksaa ja kauako menee että tulos tulee?Kiitos vastanneille!:)

3

867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yopapu66

Hei,

olen itse yksin raskaana RV 31.
      Isyystestin voi tehdä milloin vaan , lapsen synnyttyä.
      Eka mahis on n 2-4 vkoa lapsen syntymän jälkeen kun lastenvalvojalta tulee kirje isyyden tunnustamisesta. sen suerauksena kerrot/et kerro isän (tai usemapien) kanditattien nimet. Nämä heput kuskataan vaikka väkisin dna/verikokeisiin.
      Ja sitten oikeuden kautta vahvistetaan.
      Sitä en tiedä kauanko moinen touhu kestää ...

Mikäli tässä vaiheessa et halua isyyttä selvittää, voit/myös mies voi/lapsi voi asiaan palata . Anytime. Lastenvalvojan kautta.
      Kun lapsi on 15v - hän etenee eri kautta ja nostaa isyyskanteen.

Dna - verikoetestejä (lapselta muuten joillain paikkakunnilla otetaan suun sisäpinnalta dna) tehdään kai yksityisestikin . tämä ei kai johda sinällään isyyden vahvistamiseen ja tulee maksamaan sulle/miehelle/lapselle satoja euroja per hlö.

terkuin,

yo

• ent. yh

Nuorena tytön hupakkona kun jäin ensimmäistä lastani odottamaan, lapsen isä sanoi et heissuli vei kun tyttö syntyi. Hyvin pärjäsin, oikeastaan paremmiin yksin kun yhdessä! Aikaa meni ja mies tuli katumapäälle, palaili takaisin. Syntyi toinen tyttö ja pari vuotta siitä minä sanoin lasten kanssa heipat. Yh:na elelin 4-5 vuotta, nauttien vain lapsista ja yksin olosta. Kyllä sitä pärjää ja onhan kaverit, isovanhemmat ym. mukana hommassa. Rahojen riittäminenhän riippuu jokaisessta itsestään. Elatusavun saat kunnalta joka tapauksessa oli isä tunnustanut tai ei. Tällä hetkellä 7v takana uuden miehen kanssa ja yksi yhteinen lapsi. Vanhempia lapsiani pitää kuin ominaan. Heidän isä pitää yhteyttä kun muistaa..

• yh isä

Itselläni on n 6 vuoden kokemus kahden lapsen
      kanssa yh isänä.Parasta on ollut saada seurata kahden pienen ihmisen kehittymistä ja olla mukana
      siinä.Lapsen rakkauden kokeminen,saaminen, on miehelle ja isälle ainutlaatuinen kokemus.Päivää-
      kään en vaihtaisi pois.Pahinta on ollut äitien
      petomainen asenne yh isää kohtaan.Se On ollut
      julma kokemus.Se että isien ja äitien chatissa
      esimerkiksi sai homottelut,haistattelut,ei ollut kovin mieltä lämmittävää.Lapsilisät menevät
      suoraan syöpää sairastavien lasten säätiölle,joten
      elätän lapseni aivan itse,ilman mitään
      tukia.Nähtävästi tällainen kunnon isä onkin
      haistattelut ansainnut.Ainakin äitien mielestä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe