Ensi viikolla pitäis lähteä junalla reissuun vauvan kanssa, ja rupesi mietityttämään miten käytännössä oikein sujuu...
Ajattelin kantoliinan ottaa avuksi, kun vaunut pitää kuitenkin jättää toiseen paikkaan. Luin vr:n sivuilta, että lastenvaunut pitää jättää konduktöörin vaunuun mutta mistä sellaisen vaunun löytää? Hoksaako konnarit itse tulla auttamaan vai pitääkö niitä metsästää avuksi? Samoilla sivuilla oli myös maininta tavarankuljetusmaksuista pyörien yms. kohdalla. Pitääköhän lastenvaunuista maksaa erikseen joku maksu?
Tyttö on nyt 4kk ja tunnin matka olis edessä. Olisi kiva kuulla miten teillä on matkat sujuneet. Etukäteen aina mietityttää että miten kaikki sitten sujuu, varsinkin kun yksin olen vauvan kanssa liikenteessä. Taajamajunalla mennään.
junaan rattaiden kanssa
4
334
Vastaukset
- on sellainen,
että siinä vaunut on ihan siinä eteisessä, ei kait niissä mitään konduktöörivaunua ole, pikajunissa vain on sellaiset.
- vinkkiä sinulle..
..tilaa liput soittamalla etukäteen tai käy asemalla hekemassa. Sano että olet vauvan kanssa liikenteessä ja rattaita tarvitset martkan aikana. Junassa on niitä suurempia tiloja joissa paikat varattu, eli inva paikkoja jotka täytetään mikäli invoja ei ole niin lapsiperheillä, etenkin vauvallisilla:)
Itse matkustanut paljon junassa ja joka kerta vapaata ollut ja kätevää kun saa vauvan nukkumaan junassakin. Kyllä ne ase,an tyypit ymmärtää hyvin..
ja leppoista matkaa, äläkä panikoim kaikki matkustajat, ainakin suurin osa ymmärtää jos pikku itkua tulee ja muuta kränää..no panic ja eikun reissuun!!
Samoin vinkki mikäli junassa lasten vaunu, älä koskaan ota sieltä paikkoja vauvan kanssa vaan viereisestä koska kauhea metakka, saa vaavil olla melkoset unenlahjat:) ka viereisissä vaunuissa yleensä myös lapsiperheitä jotka taas ymmärtävät mitä on olla vauvan kanssa liikenteessä..- vielä edelliseen..
konnarit auttaa, mutta yleensä joku muu matkustaja kerkiää ensin, ei tarvitse metsästellä koska ennen junan lähtöä he tarkistaa laiturin enivei ja jos vielä siellä pojotat tulevat varmasti apuun:)
Lisämaksua rattaista ei ole..
..Ja tunti junassa on tosi lyhyt aika, itse reissaan jopa 8h..hyvin se menee:))))
- matkustellaan
Juuri viime viikolla matkustin ic, pika ja taajama junilla. Ic paras koska tilaa on ja yksin pääsee liikkumaan vauvan kanssa. Pikajunissa on tuo konnari vaunu, junassa jolla menin se oli aika etupäässä junaa. En tiennyt että sinne pitää jättää mutta konnarit kertoivat ja laittoivat vaunut junaan, heitä oli 3 töissä ja yksi heistä oli mielestäni valmiina siinä konnari vaunussa.
Taajamajunassa ei ole mitään palveluita. Eli sinne täytyy itse nostaa vaunut jne. toki konnarit ja muut matkustaja auttavat jos sattuvat huomaamaan jne. mutta eikai siihenkään aina voi luottaa.
Eli jos yksin matkustat suosittelen kantoliina, tai tosi kevyitä ja pieniä vaunuja. Koska niitä joutuu nosteleen eikä oikeen oo tilaa junassa niitä säilyttää.
Meillä matkat meni kaikinpuolin hyvin ja juna henkilökunta oli todella ystävällisiä ja auttavaisia! Mukavaa matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2592389Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."702378- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411401Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999