Olen sairastanut masennuksen, sen jälkeen tilalle tuli ahdistus, johon liittyy pelkoja, jännittyneisyyttä ja hermostuneisuutta, sietämätöntä oloa. Olen melkein koko ajan huolissani jostakin tahtomattani. Muuten tuntuisi, että elämässä on monet asiat hyvin ja haluaisin nauttia elämästäni. Tuntuu kuitenkin siltä kuin tämä ahdistusmöykky estäisi sen. Nukahtamisvaikeuksia on välillä kasa muita fyysisiä oireita joille ei tunnu löytyvän mitään fyysistä sairautta... Rintatuntemuksia, sydämentykytystä, pahoinvointia, vatsakipuja, huimausta, väsymystä... tuntuu kuin koko kroppa olisi aivan solmussa! Mielestäni puhumattakaan.
Asiaa ei auta se, että aina fyysisen oireen huomatessani alan pelkäämään. Jatkuva päänsärky on mielestäni tietenkin oire aivokasvaimesta... Tajuan pelkojeni epärealistisuuden, en vain silti saa itseäni ottamaan rennommin. Välillä vaivun synkkyyteen, depressionkaltaisiin tiloihin, jolloin saatan jopa ajatella ja käyttäytyä itsetuhoisesti. Tälläiset oireet saan tosin helpommin kuriin, eikä masennus tunnu enää pääsevän niin helposti niskan päälle. Suurin huolenaiheeni on tuo ahdistus ja kaikki paska, jota se päälleni lastaa.
Omien huolieni lisäksi otan myös läheisteni huolet omikseni. Olen hyvin herkkä ja emotionaalinen ihminen, ja kun syömishäiriötä sairastava ystävättereni yritti itsemurhaa, kasvoi murhetaakkani vielä raskaammaksi.
Käyn psykologilla, lähete myös psykiatrille. Läääkityksestä on jonkin verran keskusteltu.
Mietinkin, että miten teillä ovat lääkitykset ahdistuksen kanssa auttaneet? Sivuoireita? Kuinka kauan lääkitys on jatkunut?
Olen hieman epäluuloinen lääkkeiden suhteen. Pelkään lääkekierrettä... Toisaalta haluaisin kovasti elää ilman tätä kaikkea, vapautua...
Tiedän, ettei lääkkeet ole mikään ihmeparantaja, mutta käsitykseni mukaan pelkkä terapia on todella pitkä prosessi?
Olen vasta 17-vuotias tyttönen, ei elämäni kuuluisi olla huolta ja murhetta täynnä.
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.
Ahdistukseen lääkitys?
Kettukarkki
1
426
Vastaukset
- on tosi.
Eräs amerikkalainen nainen soitti autonvalmistajan puhelinpalveluun aivan hysteerisenä, hän istui autossa sisällä, ovi oli lukittu ja avain lukossa ulkopuolella.
Tuo tilanne sopii mielestäni hyvin vertauskuvaksi näille vaivoille, lukon saa auki sisäpuolelta kunhan löytää kahvan.
Luepa läpi allaolevat keskustelut.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000405&posting=22000000028119650
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000405&posting=22000000028203276
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455210Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1271671Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151589Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511560- 141275
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60857