Mikä olisi sellainen keskimääräinen käyttöikä vaihdelaatikolle? 200 000 km vai jotain muuta? Muiden palstojen kautta selvisi, että käytössä olevassa autossani on (nissan almeran 1,5 vm 2002) tyyppivika. Eli laakerit pitäisi vaihtaa. Nyt ajettu 130 000. Onko toivoa saada myyjäliike tai joku muu osallistumaan kustannuksiin. Ostettu 2,5 vuotta sitten. Korjaamolla (ei merkki) sanoivat, että vaihdelaatikon pitäisi kestää 300 000 km. Aikaisempi auto oli myös nissan ja 220 000 ajettu eikä tälläistä vikaa siinä ollut. Merkkiliikkeen mielestä kyseessä ei tietenkään ole tyyppivika...
vaihdelaatikon käyttöikä
7
3501
Vastaukset
- vaihdelaatikolle
Kyllä tavallisessa normaaliajossa olevassa käyttöautossa vaihdelaatikon pitäisi kestää auton ikä. Tämä on tietty hieman kehäpäätelmä koska vaihdelaatikon remontti maksaa niin paljon että sen hajottua auton käyttöikäkin päättyy yleensä siihen.
Tästä syystä en antaisi mitään tiettyä kilometrimäärää koska auton suunniteltu käyttöikä vaihtelee tietty aika paljon sen mukaan onko kyseessä 1,0-litrainen pikkuauto vai iso edustusluokan kiesi turbodieselillä mutta missään tapauksessa laatikon ei pitäisi hajota auton normaalin käyttöiän aikana jos vain öljyt on lisätty/vaihdettu ajallaan.
Suomessa tämä "normaali käyttöikä" on sattuneesta syystä aika paljon pidempi kuin sivistysvaltioissa. Pienellä bensakoneella varustetulle Almeralle tuo 300 000km kuulostaa ihan oikealta lukemalta siinä mielessä että auton pitäisi noilla kilometreillä olla joka tapauksessa paalauskunnossa joten laatikko on taatusti täysin palvellut jos sinne saakka kestää.
Valitettavasti vanhempien nissanien laatikot eivät ole kovinkaan kestävässä maineessa. Tunnen itsekin pari sukulaista joilta lootasta meni laakereita reilun 150tkm ajon jälkeen. - vika
saitko myyjäliikkeestä autoosi ikuisen takuun ilman km rajoitusta vai miksi luulet että remontin maksaisi.käy kysymässä ja kerro mitä vastasivat.varmaan se joku muu on helpompi saada maksumieheksi.kerrothan kuka se muu on koska minullakin on 700000km ajettu mersedes joka savuttaa,en malttaisi maksaa koneremonttia omasta pussista.
- useimmat ei
Useimmat tuonikäiset mersut eivät enää savuta, joten ole iloinen että savuttaa.
- kestää jos
vaihtaa sinne öljyt vaikkapa kerran vuodessa!Määrä on tosi vähäinen.
- olla myös
väärässä, mutta usein koko laatikon vaihto voi olla edullisempaa, kuin korjaus. Katso esim www.avk.fi vaihtolootaa ja vaihdata muualla kuin merkkiliikkeessä.
- Nissankuski
Mulla hajosi vaihdelaatikko 2002 Almerasta. Olen juuri ihmettelemässä että onko kyseessä tyyppivika, vai ei... Se itseasiassa päästi öljyt pihalle ja paloi kiinni kun olin saanut auton pysäytettyä tienvarteen oudon ajettavuuden takia.
Vaihdelaatikko tuntuu jokatapauksessa olevan mallin kohdalle heikkous, tähän väitökseen olen törmännyt muutamassa paikassa.- Nissan kuski
Niin... Mullakin oli juuri 130 tkm täyttymässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1744857Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063979Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363579- 513380
- 563359
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest362818Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232286
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211919Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788