Äipälle ohjeita

ruoan laittoon !

Saisinko NOPEITA, HELPPOJA ja TARPEEKSI MONIPUOLISIA (että tulee sitten riittävästi kasviksia ja juurkeksia yms) RUOKAOHJEITA reilut yksivuotialle.
Tähän asti syöty vain kaupan pilttejä ja kaupan puuroja, kun tuntuu, että niin ollut helpompaa kaikin puolin, mutta nyt kai "täytyy" alkaa laittaa kunnon safkaa, JOS sitten osaan? :(((((
KIITOKSIA KOVASTI!

5

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tellu80

-on nopeita ja jos tosi nopeasti haluaa niin sitten ostaa vamiita keittojuureksia pakastealtaasta.
      -Toinen nopea on kinkkukiusaus/lohikiusaus/jauhelihakiusaus peruna-sipuliekoitukseen. Kinkkusuikaaleetkin saa valmiiksi pilkottuna jos niikseen haluaa. Sekaan voi aina pilkkoa porkkanaa tai muuta kasvista.
      -jauheliha-porkkanakastike. Eli siis tavallinen kastike johon on raastettu porkkanaa sekaan.
      -perunamuussi-jauhelihalaatikko

Tuossa nyt joitakin ehdotuksia...meidän pojan herkkuja ja nopeita tehdä.

• Jooseppi3

Mekin siirryttiin purkeista kotiruokaan ja yllätyksenä tuli että palaset ei kelpaa kotiruuassa, joten olen valmistanut helposti muussattavia ruokia.
      Listalla on makkarakeitto, jauhelihakeitto, seisoppa, lohikeitto, kesäkeitto ja kalapuikkoja joskus.

• nuppuliina

mä oon tehny muussia moneks päiväks ja siihen eri kastikkeita.
        esim.jauheliha tai kanakastike.kastikkeisiin laitan kaks prk ruokacremeä ja vähän mausteita.ehkä jotain pakastevihanneksia.(kasvisuikaleitaherne-maissi-paprika ym)
        tulee nopeesti.kanat oon survimella laittanut pienemmäks.
        tai sitten ihan keittoja.liha tai vaikka kasvis keittoa.ne on helppoja. ja jos haluaa nopeesti tehdä jauheliha keiton niin jauhelihaa ei tarvitse paistaa.sen voi keittää.ei ole herkun näköistä,mutta toimii.tai lihaperunasoselaatikkoa.muussin joukkoon paistetut jauhelihat.voi laittaa vielä uuniin tai olla laittamatta.
        ja kaurapuuroa,jos syötte aamuisin.tee kerralla isompi satsi.sitä voi antaa parikin päivää.aamulla ja illalla.helppo vaan lämmittää mikrossa.

• sapuskaa
        nuppuliina kirjoitti:

mä oon tehny muussia moneks päiväks ja siihen eri kastikkeita.
        esim.jauheliha tai kanakastike.kastikkeisiin laitan kaks prk ruokacremeä ja vähän mausteita.ehkä jotain pakastevihanneksia.(kasvisuikaleitaherne-maissi-paprika ym)
        tulee nopeesti.kanat oon survimella laittanut pienemmäks.
        tai sitten ihan keittoja.liha tai vaikka kasvis keittoa.ne on helppoja. ja jos haluaa nopeesti tehdä jauheliha keiton niin jauhelihaa ei tarvitse paistaa.sen voi keittää.ei ole herkun näköistä,mutta toimii.tai lihaperunasoselaatikkoa.muussin joukkoon paistetut jauhelihat.voi laittaa vielä uuniin tai olla laittamatta.
        ja kaurapuuroa,jos syötte aamuisin.tee kerralla isompi satsi.sitä voi antaa parikin päivää.aamulla ja illalla.helppo vaan lämmittää mikrossa.

pakasteena saatavat keitot,pinaatti ja kasvissose keitto,kelpaa meidän tytölle mainiosti,leipää seurana.
        ei sitä kovin usein viitsi antaa,mutta täysin kelvollista ruokaa.
        myös broileri kiusaus,ruskista broileri suikaleet,tarvittarssa mausta,perunasipuli sekoitus mukaan ja kerma päälle ja uuniin...ja eikun syömään.
        pakaste altasta saa kasviksia,porkkanaa ja parsakaalia,keittää pehmeäksi ja hieman jotain terveellisempää rasvaa mukaan,makua antamaan,tarvitseehan lapset yllättävän päljon myös rasvaa,
        tässä pari vinkkiä,aina ei aikaa edes valmistaa ruokaa jos on liikekannalla ja nälkä huutaa jo syömään kun kotiin pääsee.
        alussa meidän tyttö vierasti isompia palasia,mutta hyvin siihen tottui,antaa välillä perunan kokonaisena käteen niin johan maistuu...jos ei välitä liiaksi hyvistä ruoka tavoista.

• rubiini76

Keitetyt perunat ovat oiva pohja ruoalle kuin ruoalle,sekä keitetty porkkana ja kukkakaali.Kasvikset on helppo keittää kaikki yhdessä ja säilyvät mainiosti jääkaapissa pari päivää,joukkoon voi lisätä esim.öljyssä paistettua seitä,jauhelihakastiketta,keitettyä munaa tai nakkia.myös keitot ovat helppoja ja edullisia valmistaa sekä kaupan herne ja pinaattikeitot maistuvat ainakin meillä mainiosti.Ohjeet löytyy vaikka netistä ja mielikuvitustakin voi käyttää kunhan säästää rasvan käytössä ja suolan jättää pois.Aamulla kaurapuuro mikrossa valmistuu hetkessä joukkoon vaan piltin soseita tai tuoreita marjoja,ja vitamiinit ja kuidut ovat taattu.
      Banskua,omppoa,päärynää välipalalla ja rasvattomia jugurtteja mukaan.Ananaspalat toimivat karkin korvikkeina tai esim.paussi keksi sopii joskus makupalaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe