Repovedelle melomaan

tobe

Hei

Ajatuksena olisi lähteä 6-vuotiaan tytön ja toisen isä poika-setin kanssa melomaan Repovedelle viikonlopuksi, siis kahdella kahden hengen kajakilla. Suunnitelma olisi saapua perjantaina, yöpyä jossain sopivassa majatalossa, meloa lauantai, yöpyä maastossa ja meloa sunnuntaina takaisin. Tai vaihtoehtoisesti voisi yrittää lähteä jo perjantaina malomaan ja viettää kaksi yötä maastossa.

Olisiko jollain suositella sopivaa reittiä ja kanoottivuokraamoa, jossa olisi myös yöpymismahdollisuus? Myöskään ei ole kokemuksia siitä, kauanko tuon ikäinen lapsi jaksaa ensikertalaisena kajakin pohjalla istua (tai maata). Onko kokemuksia?

2

1280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansallispuisto

Tulin juuri Repovedeltä kolmen päivän ja kahden yön retkeltä. Mukana oli retkeilijöiden oma 2 hengen inkkari ja kajakki. Majoituimme teltoissa Kuutinlahden niemekkeessä, tosi upeassa paikassa.
      Etäisyydet ovat melko lyhyitä, yhden päivän käytimme kävelyyn alueella, loput meloimme välillä pysähdellen tulipaikoilla.
      Muita melojia oli liikkeellä www.kuutinkolo.com vuokratulla asiallisen näköisellä kalustolla. Samasta osoitteesta saa myös majoitusta, kuten myös Orilammen Majalta.

• Meloin 90-luvulla (nykyisin 17v) poikani kanssa kaksikolla jonkin verran, ja kyllä silloisella 5-7v ikäisellä olo kajakissa meni useimmiten ensimmäisen tunnin jälkeen nukkumiseksi: leppoinen keinutus ja raitis ulkoilma antaa hyvät unet.

Etappien pituuksilla ei ollut väliä, kaikki sujuivat, eteenkin jos käsillä oli juomaa ja evästä ja välillä, parin tunnin välein, pääsi maihin pissalle. Mielestäni kaksikkokajakki sopii perheretkeilyyn erinomaisesti. Lisäksi leikki-ikäiset sopeutuvat useimmiten telttailuun paremmin kuin (väkisin mukaan raahatut) hemmotellut teini-ikäiset tai keski-ikäiset. Nuoret aikuisethan eivät retkeilyä harrastakaan kuin täysin motivoituneena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe