Hei voisiko joku kertoa millainen oli tietojenkäsittelyn "oikea" koe. Eli mitä /minkälaisia kysymyksiä se sisälsi jne. Hain täydennyshaussa yllämainittuun. Ja tarvitsisin vähän tietää, mitä pitää tietää. Kiitos =)
Tietojenkäsittelyn ko.
11
990
Vastaukset
- shuhhuhuu
Kevään haussa se oli tällainen:
Ensin annettiin muutaman sivun pituinen eräästä lehdestä otettu artikkeli aineistoksi, taisi olla jotoain 20 min aikaa lukea sitä. Kerättiin aineisto pois ja annettiin varsinainen koe jossa 3 osiota. Yhdessä kymmenkunta monivalintakysymystä/väittämää tuosta aineistosta. Toisessa osiossa "motiovaatiota" mittaava osa joihin oli vastaus tilaa maksimissaan puolisivua ja kolmannessa osiossa "yläaste" matikkatehtäviä, joihin oli vastaukset monivalintana valmiina. Sellaisia päättelytehtäviä. Laskinta ei tarvi eikä saa olla.- pääsykoe
Mulla oli samaisessa kokeessa aikaa lukea sitä artikkelia 40 minuuttia, motivaatiotestissä piti rastittaa osuvin väittämä ja matikantehtävissä ei ollut monivalintaa vaan ihan itse piti päätellä tai laskea vastaukset.
- shuhhuhuu
pääsykoe kirjoitti:
Mulla oli samaisessa kokeessa aikaa lukea sitä artikkelia 40 minuuttia, motivaatiotestissä piti rastittaa osuvin väittämä ja matikantehtävissä ei ollut monivalintaa vaan ihan itse piti päätellä tai laskea vastaukset.
Tuon lukuajan tosin muistin väärin.
Muut kohdat on tarkasti muistissa, koska tein tuon kokeen tosiaan viime kesäkuussa. Ja sehän on valtakunnallinen.
- minäkin...
Hei,
kysyisin että mihin ammattikorkeaan hait tietojenkäsittelyn ko:hon?
Ja pääsykokeista, että missä amk:ssa olette suorittaneet pääsykokeet? Voitteko laittaa laskuista jotain esimerkkejä?
Itse hain Vaasaan täydennyshaulla ja halu opiskelemaan olisi kova...- shuhhuhuu
Itse tein sen Oulun Ammattikorkeassa, kuten yllä jo koetta kuvailin. Koe on valtakunnallinen joten joka paikassa se lienee samanlainen.
- Q..
Hain Laureaan leppävaaraan. Olin tänään kyseisessä kokeessa ja en todellakaan tiedä miten se meni =) laskut meni ihan tunteella ainut mistä voi mahdollisesti tulla jotain pisteitä oli motivaatio osassa sekä annettuun materiaaliin pohjautuvat kysymykset ( sai tehdä muistiin panoja tekstistä ja aikaa oli 40min., jonka jälkee materiaali teksti kerättiin pois). Oon niin superhuono tossa matematiikassa, että jos nyt pääsen kouluun niin lottovoittoa ei kannata lähitulevaisuudessa odotella. =) mutta onnea kaikille arvonnassa mukana oleville.
- minäkin...
Q.. kirjoitti:
Hain Laureaan leppävaaraan. Olin tänään kyseisessä kokeessa ja en todellakaan tiedä miten se meni =) laskut meni ihan tunteella ainut mistä voi mahdollisesti tulla jotain pisteitä oli motivaatio osassa sekä annettuun materiaaliin pohjautuvat kysymykset ( sai tehdä muistiin panoja tekstistä ja aikaa oli 40min., jonka jälkee materiaali teksti kerättiin pois). Oon niin superhuono tossa matematiikassa, että jos nyt pääsen kouluun niin lottovoittoa ei kannata lähitulevaisuudessa odotella. =) mutta onnea kaikille arvonnassa mukana oleville.
hassua että teillä oli oikeen koe... itse hain vaasaan ja siellä oli vaan haastattelu, tai ainakin luulen niin :D... kysyin kyllä haastattelijoilta että oliko se siinä ja he vastasivat että "juu, olihan se, toivottavasti nähdään..."
jäi silti jotenkin tyhjä olo, kun oli odottanut jotain koetta... toivottavasti en lähtenyt liian aikaisin pois... - nupsu.
Q.. kirjoitti:
toivotaan että pääset! mie pääsin kirkkaasti laureaan leppävaaraan enkä vielä tiä sielt ketään.. jänskättää kauhiasti.
- minäkin...
nupsu. kirjoitti:
toivotaan että pääset! mie pääsin kirkkaasti laureaan leppävaaraan enkä vielä tiä sielt ketään.. jänskättää kauhiasti.
Pääsin opiskelemman :)!!! Nyt vaan kelalle lappua että rahaa kiitos :)!!
- Cx7
minäkin... kirjoitti:
Pääsin opiskelemman :)!!! Nyt vaan kelalle lappua että rahaa kiitos :)!!
Saitko jo tiedon siitä miten täydennyshaussa kävi vai olitko hakenus ns. "oikeasti" opiskelemaan jo keväällä ko. linjaa? Hitto jos ne ilmottaa etten päässyt...... =( onnea teille
- minäkin...
Cx7 kirjoitti:
Saitko jo tiedon siitä miten täydennyshaussa kävi vai olitko hakenus ns. "oikeasti" opiskelemaan jo keväällä ko. linjaa? Hitto jos ne ilmottaa etten päässyt...... =( onnea teille
Itse hain vaasan ammattikorkeaan ja siellä haastatteluissa ne sanovat että voivat laittaa viestiä jo tiistaina, mutta kun sitä ei kuulunut niin laitoin sinne sähköpostia. Sieltä tuli sitten tieto että pääsin...
Onko muissa louluissa sitten pitänyt odottaa perjantaihin?
Itse olisin hajonnut jos niin kaun olisi pitänyt odottaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p555685Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "742834Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella192058No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401905Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611819- 181781
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5153881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy821145Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah66965