Onko sinulla kokemuksia Citroën Xsara Picasson vaihdelaatikosta? Kerro kokemuksia, kestääkö vai prakaako jo ennen 100.000 km! Myös muut Xsara Picasson viat kiinostavat!
Citroën Xsara Picasso vaihdelaatikko -kerro kokemuksiasi!
35
26263
Vastaukset
- Miljoonia ajanut
.. Picassosta mutta muutamalla muulla PSA-autolla olen ajanut 1,5 miljoonaa kilometriä ja vaihteistot on pelanneet oikein hyvin. Satatuhatta on sisäänajo. Yksi juttu on syytä kuitenkin muistaa. Jos aikoo ajaa autolla pidempään, on vaihteiston öljyt vaihdettava ainakin sadantuhannen välein ja PSA-autoissa on käytettävä 75W80 öljyä, mieluiten Totalia niin eipä ole vaihteistomurheita.
- Picasso-02
Mitkä viat? liki 80000km vain radio kummitellut muutaman kerran ei ole vahvistin osa mennyt päälle.Virtojen katkaisu auttanut asiaan,toimii taas.Talvella muutamia kertoja vuosien mittaan jokin lukko jäässä lyö kaikki muutkin auki samalla.Mekaaninen lukitusnappi puuttuu vain sähköinen toiminta.Auto lämpiään siinä se "korjaus",lukot toimii taas.
Jos autoon tulee vaihdelaatikko/kytkin vikoja syy on aina yleensä KÄYTTÄJÄSSÄ.
Ranskalainen laatua!- pablo p
Hei, itsellä lähes 130 000 km ajettu -02 mallinen 1.6:n bensakone. Kaksi vikaa ollut tähän mennessä. Toinen on aika yleinen Picassolle eli viertalukon pohja suli ja avain jäi jumiin. Kaikki lukot vaihdettiin (halvempi kuin pelkän virtalukon vaihto ja sarjoittaminen), taisi maksaa n. 200 euroa. Toinen on kosteudesta johtuva radion temppuilu, joka hoitui CRC:llä. Picasso taitaa olla vähävikaisin Citikka ja oli uusimman saksalaisen vikatilaston vähävikaisin tila-auto. Vaihteissa tai kytkimessä ei havaittavissa mitään ongelmaa. Jarrupalat kuluvat nopeasti ja helposti alkaa kitinä kuulua. Kaupungissa kömpelö pyöriteltävä, kääntöympyrä tosi iso. Tilavahan auto on ja muutoin mukava, vakiona automaattinen ilmastointi, jotä tällä viikolla on osannut arvostaa. Harkitsen tosin tällä hetkellä isompaa tila-autoa (Grand Voyager tai vastaanvankokoista) kun on viisihenkinen perhe ja lisäksi kaksi koiraa. Tosin Picassollakin mökkireissut onnistuu kun laittaa lisäksi boksin katolle. Picasso on vähäruokainen, keskikulutus aina 6 - 6.5 litran välillä vaihtelevassa ajossa (riippumatta kuormasta tai keskinopeudesta kesä/talvi).
- Kim Il Sung
pablo p kirjoitti:
Hei, itsellä lähes 130 000 km ajettu -02 mallinen 1.6:n bensakone. Kaksi vikaa ollut tähän mennessä. Toinen on aika yleinen Picassolle eli viertalukon pohja suli ja avain jäi jumiin. Kaikki lukot vaihdettiin (halvempi kuin pelkän virtalukon vaihto ja sarjoittaminen), taisi maksaa n. 200 euroa. Toinen on kosteudesta johtuva radion temppuilu, joka hoitui CRC:llä. Picasso taitaa olla vähävikaisin Citikka ja oli uusimman saksalaisen vikatilaston vähävikaisin tila-auto. Vaihteissa tai kytkimessä ei havaittavissa mitään ongelmaa. Jarrupalat kuluvat nopeasti ja helposti alkaa kitinä kuulua. Kaupungissa kömpelö pyöriteltävä, kääntöympyrä tosi iso. Tilavahan auto on ja muutoin mukava, vakiona automaattinen ilmastointi, jotä tällä viikolla on osannut arvostaa. Harkitsen tosin tällä hetkellä isompaa tila-autoa (Grand Voyager tai vastaanvankokoista) kun on viisihenkinen perhe ja lisäksi kaksi koiraa. Tosin Picassollakin mökkireissut onnistuu kun laittaa lisäksi boksin katolle. Picasso on vähäruokainen, keskikulutus aina 6 - 6.5 litran välillä vaihtelevassa ajossa (riippumatta kuormasta tai keskinopeudesta kesä/talvi).
Nyt on Xsara Picassosta kiinnostava tarjous, 17990€. Minkälainen auto se on ? Vastatkaa , joilla merkistä oikeasti kokemusta. Kävin koeajolla. Tuntui aika kivalta peliltä. Miten auto kestää ? Mitä hyvää, entä huonoa ? Minkälainen kulutus ?
Terv Nimim. Tietoa janoava. - Jamppa74
pablo p kirjoitti:
Hei, itsellä lähes 130 000 km ajettu -02 mallinen 1.6:n bensakone. Kaksi vikaa ollut tähän mennessä. Toinen on aika yleinen Picassolle eli viertalukon pohja suli ja avain jäi jumiin. Kaikki lukot vaihdettiin (halvempi kuin pelkän virtalukon vaihto ja sarjoittaminen), taisi maksaa n. 200 euroa. Toinen on kosteudesta johtuva radion temppuilu, joka hoitui CRC:llä. Picasso taitaa olla vähävikaisin Citikka ja oli uusimman saksalaisen vikatilaston vähävikaisin tila-auto. Vaihteissa tai kytkimessä ei havaittavissa mitään ongelmaa. Jarrupalat kuluvat nopeasti ja helposti alkaa kitinä kuulua. Kaupungissa kömpelö pyöriteltävä, kääntöympyrä tosi iso. Tilavahan auto on ja muutoin mukava, vakiona automaattinen ilmastointi, jotä tällä viikolla on osannut arvostaa. Harkitsen tosin tällä hetkellä isompaa tila-autoa (Grand Voyager tai vastaanvankokoista) kun on viisihenkinen perhe ja lisäksi kaksi koiraa. Tosin Picassollakin mökkireissut onnistuu kun laittaa lisäksi boksin katolle. Picasso on vähäruokainen, keskikulutus aina 6 - 6.5 litran välillä vaihtelevassa ajossa (riippumatta kuormasta tai keskinopeudesta kesä/talvi).
Juuri kun helteet alkoi niin lakkasi puhallin toimimasta samoin valot.Vikana virtalukon pohja.Ei kuulemma kestä kovaa rasitusta.Vaihtoivat virtalukon pohjan ja lisäsivät jonkin releen ja johtosarjan.Ei kuulemma enään pitäs virtalukon pohjan sulaa.Nyt toimii kuin unelma.Autolla ajettu 138tkm eli on tyyppivika.2001 vm-malleissa vielä vanhaa tyyppiä jossa ei tarvi koodata eikä uutta avainta.
- kokeilla uusi
pablo p kirjoitti:
Hei, itsellä lähes 130 000 km ajettu -02 mallinen 1.6:n bensakone. Kaksi vikaa ollut tähän mennessä. Toinen on aika yleinen Picassolle eli viertalukon pohja suli ja avain jäi jumiin. Kaikki lukot vaihdettiin (halvempi kuin pelkän virtalukon vaihto ja sarjoittaminen), taisi maksaa n. 200 euroa. Toinen on kosteudesta johtuva radion temppuilu, joka hoitui CRC:llä. Picasso taitaa olla vähävikaisin Citikka ja oli uusimman saksalaisen vikatilaston vähävikaisin tila-auto. Vaihteissa tai kytkimessä ei havaittavissa mitään ongelmaa. Jarrupalat kuluvat nopeasti ja helposti alkaa kitinä kuulua. Kaupungissa kömpelö pyöriteltävä, kääntöympyrä tosi iso. Tilavahan auto on ja muutoin mukava, vakiona automaattinen ilmastointi, jotä tällä viikolla on osannut arvostaa. Harkitsen tosin tällä hetkellä isompaa tila-autoa (Grand Voyager tai vastaanvankokoista) kun on viisihenkinen perhe ja lisäksi kaksi koiraa. Tosin Picassollakin mökkireissut onnistuu kun laittaa lisäksi boksin katolle. Picasso on vähäruokainen, keskikulutus aina 6 - 6.5 litran välillä vaihtelevassa ajossa (riippumatta kuormasta tai keskinopeudesta kesä/talvi).
Berlingo tai Grand C4 Picasso...
- Picasso 04
Olen pyörinyt aika paljon sitikoiden parissa, en kä ole vaihdelaatikon vioista kuullut. Mutta, tehtaalla manuaalilaatikkoon laitettu Totalin öljy kangistuu jo -10C:ssa, joten omaani vaihdatin Mobilin täyssynteettisen laatikkoöljyn kun auto oli kulkenut 4000km. Kangistumisen huomasi siitä että ykkönen ei halunnut oikein silmästä pois vaan piti kylmänä lempeästi pakottaa. Laatikosta tuli paljon liukkaampi, oikein hyvä. 2,0 HDi:ni on kulkenut nyt 140.000km, eikä huolettomampaa autoa ole omistamani 15 japanilaisen, saksalaisen, ruotsalaisen ja toisen Ranskan merkin joukossa ollut. Takuuna etupyörän laakeri 25.000 kohdalla, 20€ koiranluu 120.000 kohdalla ja nyt moottorin 10€ lämpötila-anturi kun alkoi hälyttelemään punaista puolilämpimällä koneella. En ole unohdellut vikoja vaan niitä ei ole vaan ollut enempää. Tämä kokemus on ollut kaikilla omistajilla jotka kohdalleni ovat sattuneet. Etupyörien ohjauskulmia voi avata hieman, ei vaikuta renkaiden kulumiseen mutta istahtaa tiehen huomattavasti paremmin. Koko auto ja varsinkin perä rauhoittuu löysällä pinnalla kaarteissa, varsinkin liukkaalla ja kulkee kuin juna maantiellä. Varsinkin kitkoilla ajaessasi ehdottomasti tarpeen. Säätötarve tehtaan asetuksista noin 0,4-0,5 mutterin kierrosta per puoli. Jos ajat eniten kaupungissa, kokeile haluatko muuttaa tehtaan säätöä koska auto reagoi hieman hitaammin jos muutat.
Ostaessani tämän kävin koeajamassa mm. Fordin C-Maxin, VW Touranin ja pari muuta enkä silloin ymmärtänyt miksi minun pitäisi laittaa 8-10.000€ enemmän pöytään saadakseni saman varustelun mutta vähemmän mukavuutta. Näiden 3,5 vuoden jälkeen en ymmärrä sitä vieläkään, mutta olen pitänyt hauskaa tuolla rahalla. Mukavin, hiljaisin, suurempi sisältä kuin päältä ja ei ainakaan vikaherkin. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta on se ainakin persoonallinen.- Doc thorn beige
kerta käydä kun tulee kakka puhetta jo suusta,autosi on fiasko ja piste
- pitkälle pääsee
tarkoitettu provo mielessä, nimimerkistä päätellen, jos ei niin kyllä näissä laatikot on kestäny, itselläni 500000km jäleen jouduttiin vaihtamaan 2 synkroni rengasta, eikä ole muuta ollut.
- Citroen xsara Picasson auto...
80000km ajettu itsellä ja 5500 maksava automaatin vaihto edessä. Vika alkoi jo vuoden vanhana. Käytimme Vehon huollossa kymmenkuntakertaa, kun se automaattilaatikko alkoi vaihtamaan vahvan nykäisyn kera ja näytölle tuli herja 'Automatic failure'. Veho ei laatikosta mitään vikaa takuu aikana löytänyt. Joka kerta vain iskivät tietokoneen piuhat kiinni ja nollasivat virheherjan pois. Ihmettelin asiaa, että miten voi olla että auto vaihtaa välillä niin rajusti nykäisten, että niskanikamat niksahtelevat ja heidänkin laitteensa huollossa näyttää sen saman herjan 'Automatic failure', niin silti automaatti on heidän mielestä kunnossa??
No nyt takuu on ohi ja vikahan löytyy heti. Laatikko pitää kuulemma vaihtaa uuteen. Vehon Jälkimarkkinointipäällikkön mukaan ei Citroen eikä tehdas osallistu kuluihin, vaikka vika on ilmiselvästi ollut laatikossa aina (takuun aikana autoa käytettiin huollossa virheherjan takia kymmenisen kertaa)
Joten kysymykseesi vastatakseni. Ei kestä. Virallisesti laatikko hajoaa n. 80 000 km, Mutta käytännössä Citroen xsara picasson automaattilaatikko hajoaa jo noin 30 000 km.- Kale
Picasson automaatista. Itselläni on esiintynyt
sama ongelma silloi tällöin, ehkä n.5 kertaa
viime vuonna. Vaihteisto jysähtää, eikä vaihda
vaihdetta. Pysähdyksen ja moottorin sammutuksen
ja uudellen käynnistyksen jälkeen ongelma häipyy.
Kysyin Rekaran työnjohtajalta miten asiaan pitäisi
suhtautua, jolloin hän vastasi ettei mitenkään.
Kysymys on ennemminkin ominaisuudeta kuin viasta.
Picasson sähköisessä vaihteensiirrossa saataa
joku venttiili jumittaa, mikä ei ole vaarallista,
vaan häipyy uudeelleen käynnistettäessä. - "vika" olisi
tullut öljyn vaihdolla kuntoon pitää öljyt vaihtaa 60tkm välein... Mutta veho ei tee sitä koska on perempi vaihtaa 6000euron laatikko kuin 80euron öljyt, bisnes is bisnes....
- ex-asentaja
Kale kirjoitti:
Picasson automaatista. Itselläni on esiintynyt
sama ongelma silloi tällöin, ehkä n.5 kertaa
viime vuonna. Vaihteisto jysähtää, eikä vaihda
vaihdetta. Pysähdyksen ja moottorin sammutuksen
ja uudellen käynnistyksen jälkeen ongelma häipyy.
Kysyin Rekaran työnjohtajalta miten asiaan pitäisi
suhtautua, jolloin hän vastasi ettei mitenkään.
Kysymys on ennemminkin ominaisuudeta kuin viasta.
Picasson sähköisessä vaihteensiirrossa saataa
joku venttiili jumittaa, mikä ei ole vaarallista,
vaan häipyy uudeelleen käynnistettäessä.Olette käyttäneet väärissä paikoissa autojanne.
Veholla ne ennenkään ole tienneet mitään muuta kuin lyöneet laskuja kouraan.
Älkää viekö veholle jos ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa ja ylimääräistä rahaa jonka ne heti nussii pois "ex- veholainen"
Jos takuu aikana moista ilmenee niin onhan se perhanan vehon harteilla selvittää asia, voin kertoa että tuo on normaalia vehon toimintaa että ei tehdä autolle mitään eikä myöskään panosteta aikaa tutkimiseen, saati sitten asiakaan hyvään palveluun johon tuokin juttu kuuluu.
Suomen maassa on paljon parempiakin mestoja käyttää citikat huollossa !
Tuo rekaran työnjohtajakin on näemmä typääntynyt työhönsä kun noin vastailee.
Jos noin jumittelee, eikö sitten öljyjen ja suodattimen vaihto laatikkoon auta yhtään?
Jos vaihdettu, niin mielestäni tuo ilmiselvästi kuuluu takuu korjauksen piiriin jos on näyttää toteen että ongelma on ollut takuun aikanakin. - Yksi vaan
Kale kirjoitti:
Picasson automaatista. Itselläni on esiintynyt
sama ongelma silloi tällöin, ehkä n.5 kertaa
viime vuonna. Vaihteisto jysähtää, eikä vaihda
vaihdetta. Pysähdyksen ja moottorin sammutuksen
ja uudellen käynnistyksen jälkeen ongelma häipyy.
Kysyin Rekaran työnjohtajalta miten asiaan pitäisi
suhtautua, jolloin hän vastasi ettei mitenkään.
Kysymys on ennemminkin ominaisuudeta kuin viasta.
Picasson sähköisessä vaihteensiirrossa saataa
joku venttiili jumittaa, mikä ei ole vaarallista,
vaan häipyy uudeelleen käynnistettäessä.öljyn vaihto tekemättä 60tkm välein kuten huoltokirja kertoo.
- picasso 1.8 130tkm -03
On ajettu 130tkm harmitta. Hyvä auto ja seuraavakin on picasso. Täytyy vaihtaa ennenkuin valmistuksen aikovat lopettaa n.2010 aikoihin.
- picasso
Automaattilaatikko kestänyt hyvin 120 t km -03 Picassossa. Muita pikkuvikoja kyllä on ollut, lähinnä kuluvia osia, kuten etuakseliston tukivarret vaihdettu. Uusin vika tuli eilen, kun tuulilasille ei tule vettä. Vesi tulee takalaisille myös silloin, kun "vetää viikesetä" ja vesi pitäisi tulla etulasille. Takalasille tulee vettä myös silloin kun pitääkin (eli kiertämällä viiksestä) Mistä aloitan vian etsinnän?
- Tomex2
picasso kirjoitti:
Automaattilaatikko kestänyt hyvin 120 t km -03 Picassossa. Muita pikkuvikoja kyllä on ollut, lähinnä kuluvia osia, kuten etuakseliston tukivarret vaihdettu. Uusin vika tuli eilen, kun tuulilasille ei tule vettä. Vesi tulee takalaisille myös silloin, kun "vetää viikesetä" ja vesi pitäisi tulla etulasille. Takalasille tulee vettä myös silloin kun pitääkin (eli kiertämällä viiksestä) Mistä aloitan vian etsinnän?
Autolehtien mukaan ZF:n vaihdelaatikko on picassossa, kun muissa ciutikoissa on ollut citikan omaa automaattipommia. ZF on ainakin hyvämaineinen.
- rivereep
Tomex2 kirjoitti:
Autolehtien mukaan ZF:n vaihdelaatikko on picassossa, kun muissa ciutikoissa on ollut citikan omaa automaattipommia. ZF on ainakin hyvämaineinen.
Ostin viikko sitten -01, 150tkm. 1,8 koneella.
Eilen yhtäkkiä kytkin katosi, eli tuli ihan veltoksi. viiden minuutin päästä se oli taas kuin uusi. onks hajua mistä johtuu?? onks siinä neste vai vaijeri kytkin?? - uuden pissapojan
picasso kirjoitti:
Automaattilaatikko kestänyt hyvin 120 t km -03 Picassossa. Muita pikkuvikoja kyllä on ollut, lähinnä kuluvia osia, kuten etuakseliston tukivarret vaihdettu. Uusin vika tuli eilen, kun tuulilasille ei tule vettä. Vesi tulee takalaisille myös silloin, kun "vetää viikesetä" ja vesi pitäisi tulla etulasille. Takalasille tulee vettä myös silloin kun pitääkin (eli kiertämällä viiksestä) Mistä aloitan vian etsinnän?
moottoorin ja et laita hiekkaa sinne säiliöön samalla kun lisää pesunestettä...
- Citroenn
Hyvä ja kestävä Ranskalainen. Ensimmäinen Picasso oli vuosimallia 2001 Ostin auton uutena ajelin 4 vuotta ja 345 Tkm ja vaihdoin uuteen Samallaiseen ainakin itsellä matka-ajossa tosi hyvä ajettava. Ainoat viat oli keskuslukon moottorin vaihto melkeen heti ku auton ostin. Viimesin Xsara picasso oli 250 Tkm ajettu kun vaihdoin kuukausi sitten C4 Picassoon Ikävä tuli entistä vaikka tämä uusikin hyvä auto on.
- pappa.
Citroenn kirjoitti:
Hyvä ja kestävä Ranskalainen. Ensimmäinen Picasso oli vuosimallia 2001 Ostin auton uutena ajelin 4 vuotta ja 345 Tkm ja vaihdoin uuteen Samallaiseen ainakin itsellä matka-ajossa tosi hyvä ajettava. Ainoat viat oli keskuslukon moottorin vaihto melkeen heti ku auton ostin. Viimesin Xsara picasso oli 250 Tkm ajettu kun vaihdoin kuukausi sitten C4 Picassoon Ikävä tuli entistä vaikka tämä uusikin hyvä auto on.
valheesta jää kiinni muista mitä äitisi sano
- ex-asentaja
rivereep kirjoitti:
Ostin viikko sitten -01, 150tkm. 1,8 koneella.
Eilen yhtäkkiä kytkin katosi, eli tuli ihan veltoksi. viiden minuutin päästä se oli taas kuin uusi. onks hajua mistä johtuu?? onks siinä neste vai vaijeri kytkin??Muistaakseni nestekytkin.
Jos et tiedä missä sijaitsee ja mitä nestettä laittaa niin vie johonkin citikan huoltoon ja vaihdata samalla jarrunesteet jos ei vaihdettu 2v sisään.
Muista! ÄLÄ vie veholle, paitsi jos sulla on turhaa rahaa pois heitettäväksi.
- picasso
meni vaihtoon 360tkm mittarissa eikä laatikossa ollut mitään vikaa, eikä muutenkaan. Onko näissä ollut jotain laatikko vikaa varmaan jo 600tkm paikkeilla voisi olettaa?
- picasso.
Mootori vaihdettiin kerran kun huohotin jääty ja kone poksahti totaalisesti,sitten titysti kuluvat osat nivelet yms kojelauta ja sähkösarjat
- 5. sitikka
Xara Picasso 1.8/05; yhdeksäänkymppiin saakka viat seuraavat: ajovalon merkkivalo sammunut, vilkkuäänessä rytmihäiriöitä. Kuljettajan penkki nirisee ja kojetaulusta jostain vasemmalta kuuluu natinaa, jota en ole löytänyt. Valmistusta saisi jatkaa toiset 10 v, jos äänieristystä vähän lisättäisiin ja vaihteensiirtoa kehitettäisiin. Kulutus maantieajossa 90 mittarinoneudessa 6,4 l. Jos vielä saisi PSA:n uusia moottoreita vaihtoehdoksi, niin malli eläisi pitkään.
- Pierre!
Minulla on 130000 km ajettu Picasso ja vaihteiston kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, Kerran on koiranluut vaihdettu ja lamppuja on palanut.
Viime viikolla alkoi kuulua räminää oikean oven tienoilta. Syyksi paljastui ovikotelossa oleva jääraappa, joka oli päättänyt lähteä liikkeelle. Varmaan oli kyllästynyt toimettomuuteen. Tämä oli näitä pelottavia omituisia Ranskalasten autojen erikoisvikoja varmaan - muita outoja vikoja ei ole ollut. - Byllerö
..voi mennä aika vähän ajettunakin ts. 100 tkm. Sitä ei ole kaikissa malleissa, pitää erikseen selvittää mikä kone ja mikä vuosimalli. Tosin tämä ei ole kylläkään pelkästään Sitikan ongelma, vaan samoja vaivoja Fjordilla, Opelilla, Volkkarilla, Volvolla jne.
Laajennettu kytkinremppahan se vaan on, mutta vähän fittimäinen kun tulee ennen aikojaa ja muutenkin luulis että jos nyt joku osa ei autosta hajoa niin vauhtipyörä. - Ihan jees
mallilla ajettu nyt 400tkm laatikossa ei mitään.
- fgh,trewvazx
askeissa ainakaan manuaaleissa mitään ongelmia ole ollut ja tietty kun ölpit vaihtaa joiden vaihtamattomuudesta tai liian vähillä ajamisesta ne tuhot pääsääntöisesti johtuu lisäten vielä että askit ei ole tarkoitettu ajettavaksi vitos-vaihteella kävelyvauhtia tai kuorman vetovaihteeksi
- viides ranskis
Ostin 2007 uuden Xsara Picasson.Nyt ajettu 61000 km.Kiva auto kaikin puolin.Ei ongelmia.Sitten tuli yllätys:4-vaihde ei mene päälle.Tutkittiin vivustot ensin kun vika tuli yht`äkkiä ilman mitään ennakkoa.Laatikko avattiin:nelosen ratas ja synkroniren- gas "hitsautuneet" yhteen.Korjaaja oli täysin hämmästynyt,ei tällaista voi tapahtua. Öljyt oli ok .Ohjekirja suos.talousajoa eli iso vaihde mahd .nopeasti.Korjaaja suositteli 5-vaidetta vasta 80 km nopeudessa,voitelu kuulemma loppuu.Olen ihan ihmeissäni 40v autoiltuani.
- 55-65
Kyllä se on näiden ranskiksien ongelma tuo vaihdelaatikko, ensinnäkään öljyksi ei pidä laittaa mitään muuta öljyä kuin mitä huoltokirjassa suositellaan. Renussa se on vain ja ainoastaa ELF 75, asiasta kolmanteen tuossa tänäpäivänä jouduin taas asiakkaan c4 picasson vaihteita ihmettelemään, ei anna 1 vaihdetta kuin voimalla repomällä pois samoin 3 ja 4 vaihde pitää kiskoa väkiste pois. Vaihdoin asiakkaan pyynnöstä kuukausi sitten uudet vaihteen siirtovaijerit kun oli sama ongelma , olivatten merkki huollossa väittäneet että vaijereissa on vika, vaan eipäs olekkaan. Vikaa on ruvettava etsimään laatikon sisältä. Volvon v/s 40 malleissa käytettiin aiemmissa malleissa renun laatikoita ja ongelmia riitti samoin kuin aiemmissa 440 ja 460 malleissa niitä hajosi öljy ongelmien takia kun laittoivat muita öljyjä kuin Elf 75, minäkin jouduin korjaamaan niitä renu lotjuja ne suli yksin kertaisesti, liikaa kitkaa.
- 3 ranskista ollut
älä huoli kyllä noissa PSA:n autoissa on usein vaihteen kytkemishäiriöitä esim. TL:n kestotestissä oli uuden koppasen Peugeot 308 kanssa ongelmia vaihteittenkin kanssa.
- Hdi-07
C4 hdi 1.6 automaatti teki samaa riutomista, sutas muutaman kerran ja kolahteli,
huollossa päivitettiin vissiin 80 000 km kodilla ja vaiva uusi 120 000 km kohdalla ,
sanoivat huollossa painelaakerin viaksi , siinä sit samalla laatikko laakeroitiin ja
huolenpitosoppari kuittas laskun, ja taas mennään jotai 139 000km - kreatiiv teknilosii
Ai mikä vaihdelaatiokko...ai niin semmonenkin on olemassa picassossa. Sen olemassaolon on nääs jo unohtanut, koska se on toiminut moitteetomasti jo 12 vuotta.
Eilen katsastutin auton, eikä mitään huomautettavaa ollut. ainoat remontit: jarrut ja pakoputki. Ruosteen pilkkuakaan ei näy missään. - Pablo Picasso
Vaihteissa ei vikaa, mutta sähkövaivoja on ollut. Lisäksi auto on kylmä lisälämmittimestä huolimatta ja konetilan pohjamuovi tipahtaa tosi herkästi. Voi kun olisi auto jossa olisi ranskalainen mukavuus ja japanilainen luotettavuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952