Matti Korkiala

Genere

Olin Matti Korkialan kirkkokonsertissa Viljakkalan kirkossa. Korkiala soitti viulua upeiden lauluesitysten lisäksi ja erittäin taidokkaasti soittikin. Konsertti oli hyvin vaikuttava. Erittäin sävelpuhtaan, hallitun, komean ja soinnikkaan äänensä lisäksi ihailin Matti Korkialan hienoa tyylitajua eri aikakausien laulujen esityksessä.
Matti Korkiala on ehkä kaikkein monipuolisin laulaja Suomessa. Tangojen tulkkina käsittämätön, evergreenien ja musikaalisävelien tulkitsijana lyömätön, samoin häneltä luonnistuvat vauhdikkaammatkin kappaleet. Elviksen laulujen esittäjänä hän on todella upea.
Harmi vaan, että Matti Korkialan luonne ei sovellu viihdealalle. Alalla pitäisi olla kuin esim. Tapani Kansa, joka on röyhkeä, itseään täynnä oleva mulkku. Juuri sellainen ihminen, joka pärjää yhteiskunnassamme. Vai pärjääkö nykyään millään alalla ihminen, joka on muita parempi, mutta nöyrä? Sääli.

16

3676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aslam Prilas

      Matti Korkiala on todella upea laulaja, jonka "uraa" olen ihmetellyt. Kun hän voitti tangokuninkuuden, täysillä kympeillä, olisi luullut tuollaisilla äänivaroilla ja tulkintakyvyillä, jotka jättivät kaikki silloisen ajan ja nykylaulajat täydellisesti varjoonsa, että hän olisi luonut uran, joka olisi ollut lähellä Olavi Virran uraa. Ehkä levy-yhtiö ei käsittänyt että Korkiala oli laulajalahjoiltaan lähellä Olavi Virtaa ja ajassa olisi ollut "tilaus uudelle Olavi Virralle. Korkiala lauloi levyille tusinakamaa ja siihen loppui uran luominen. Laulajalahjoillaan hän jättää kaikki nykylaulajat varjoonsa, niin Kari Tapiota, Tapani Kansaa ja Jari Sillanpäätä myöten.

      • Kuullut

        Kuulin Korkialaa Längelmäen kirkossa kuukausi sitten ja olin myyty!! Kirkossa oli tunnelma, jota en ole kokenut koskaan!! Kaikki mitä Matti Korkiala lauloi, oli tarkkaan analysoitu ja jonka hän pystyi hienosti välittämään kuulijoille. Eli tämän hengellisen sanoman. Olen itse koulutukseltani kirkkomuusikko ja erittäin kriittinen kuulemani suhteen, mutta Matti Korkiala lauloi kyllä hienosti.
        Vertailukohtana voisin mainita Tapani Kansan konsertin vuonna 2005, joka oli tasoltaan paljon huonompi. "Puolustuksena", seurakuntamestarin sanoin; Tapani Kansan lääkitys ei ollut silloin kohdallaan. Tämä pienenä vitsinä, mutta täytyy todeta ettei Tapani Kansa ole laulajana samaa luokkaa kuin Matti Korkiala vaan äänellisesti ja tulkinnallisesti heikompi. Tapani Kansan konsertissa aloin miettiä onko kissa saanut riittävästi ruokaa ja onko poikani viihtynyt uudessa koulussaan. Eli: Tapani Kansan lauluesitykset eivät olleet kovin vakuuttavia.


      • Ousika
        Kuullut kirjoitti:

        Kuulin Korkialaa Längelmäen kirkossa kuukausi sitten ja olin myyty!! Kirkossa oli tunnelma, jota en ole kokenut koskaan!! Kaikki mitä Matti Korkiala lauloi, oli tarkkaan analysoitu ja jonka hän pystyi hienosti välittämään kuulijoille. Eli tämän hengellisen sanoman. Olen itse koulutukseltani kirkkomuusikko ja erittäin kriittinen kuulemani suhteen, mutta Matti Korkiala lauloi kyllä hienosti.
        Vertailukohtana voisin mainita Tapani Kansan konsertin vuonna 2005, joka oli tasoltaan paljon huonompi. "Puolustuksena", seurakuntamestarin sanoin; Tapani Kansan lääkitys ei ollut silloin kohdallaan. Tämä pienenä vitsinä, mutta täytyy todeta ettei Tapani Kansa ole laulajana samaa luokkaa kuin Matti Korkiala vaan äänellisesti ja tulkinnallisesti heikompi. Tapani Kansan konsertissa aloin miettiä onko kissa saanut riittävästi ruokaa ja onko poikani viihtynyt uudessa koulussaan. Eli: Tapani Kansan lauluesitykset eivät olleet kovin vakuuttavia.

        Viihdemaailma ei ole tasapuolinen. Joku Mulkkukansa pärjää ja paljon parempi muusikkolaulaja Korkiala ei. Röyhkeä, itseään täynnä oleva itsevarma sosiopaatti pärjää, mutta tekemisiinsä nöyrästi suhtautuva erittäin hieno muusikko ei. Ja syy on se, että me arvostamme itsevarmaa "huijaria" joka antaa itsestään osaavan kuvan. Vai miksi meitä ihmisiä koko ajan petetään ihmissuhteissa, työpaikalla jne? Saamme karvaasti pettyä, mutta emme koskaan opi?


      • Seinäjoella
        Kuullut kirjoitti:

        Kuulin Korkialaa Längelmäen kirkossa kuukausi sitten ja olin myyty!! Kirkossa oli tunnelma, jota en ole kokenut koskaan!! Kaikki mitä Matti Korkiala lauloi, oli tarkkaan analysoitu ja jonka hän pystyi hienosti välittämään kuulijoille. Eli tämän hengellisen sanoman. Olen itse koulutukseltani kirkkomuusikko ja erittäin kriittinen kuulemani suhteen, mutta Matti Korkiala lauloi kyllä hienosti.
        Vertailukohtana voisin mainita Tapani Kansan konsertin vuonna 2005, joka oli tasoltaan paljon huonompi. "Puolustuksena", seurakuntamestarin sanoin; Tapani Kansan lääkitys ei ollut silloin kohdallaan. Tämä pienenä vitsinä, mutta täytyy todeta ettei Tapani Kansa ole laulajana samaa luokkaa kuin Matti Korkiala vaan äänellisesti ja tulkinnallisesti heikompi. Tapani Kansan konsertissa aloin miettiä onko kissa saanut riittävästi ruokaa ja onko poikani viihtynyt uudessa koulussaan. Eli: Tapani Kansan lauluesitykset eivät olleet kovin vakuuttavia.

        Kuulin Korkialla Seinäjoen tangomarkkinoilla ja täytyy sanoa, ette ole parempaa laulajaa kuullut. Mitä hän nykyäänn tekee? Muuraa?


      • höh!
        Ousika kirjoitti:

        Viihdemaailma ei ole tasapuolinen. Joku Mulkkukansa pärjää ja paljon parempi muusikkolaulaja Korkiala ei. Röyhkeä, itseään täynnä oleva itsevarma sosiopaatti pärjää, mutta tekemisiinsä nöyrästi suhtautuva erittäin hieno muusikko ei. Ja syy on se, että me arvostamme itsevarmaa "huijaria" joka antaa itsestään osaavan kuvan. Vai miksi meitä ihmisiä koko ajan petetään ihmissuhteissa, työpaikalla jne? Saamme karvaasti pettyä, mutta emme koskaan opi?

        Miksi ihmeessä olette noin katkeria siitä että esim. T.Kansa pärjää ja on arvostettu ammatissaan ? Hän on itse oman asemansa ja arvostuksensa omalla hienolla ja tinkimättömällä työllään ansainnut. Matti Korkiala voisi aivan vapaastib yrittää sitä samaa... jos pystyy ja rahkeet riittää. Epäilen ettei riitä, sillä Tapsa päihittää laulajana Korkialan 100- 0.


      • Kuullut
        höh! kirjoitti:

        Miksi ihmeessä olette noin katkeria siitä että esim. T.Kansa pärjää ja on arvostettu ammatissaan ? Hän on itse oman asemansa ja arvostuksensa omalla hienolla ja tinkimättömällä työllään ansainnut. Matti Korkiala voisi aivan vapaastib yrittää sitä samaa... jos pystyy ja rahkeet riittää. Epäilen ettei riitä, sillä Tapsa päihittää laulajana Korkialan 100- 0.

        Olen viimeinen ihminen tuomaan itseäni esiin, mutta kun kirkkomuusikon koulutuksen turvin olen sitä mieltä, että samassa kirkossa, Längelmäen, olen kuullut Kansan ja Korkialan kirkkokonsertit ja olen sitä mieltä, että Matti Korkiala on parempi laulaja- sinä voit väittää että Tapani Kansa päihittää Matti Korkialan 100-0. Niin kysyn sinulta mikä on musiikillisen koulutuksesai taso? Ja kuinka hyvin olet perehtynyt kirkkokonserttiohjelmistoon? Kuinka hyvin tiedät eri aikakausien esitystraditiot?


    • Jaajo

      Tapani Kansa ei ole vain röyhkeä ja itseään täynnä oleva mulkku, kuten mainitsit. Hän on ilman muuta myös lahjakas, ammattitaitoinen sinnikäs ja kunnianhimoinen laulaja . Matti Korkialalla ei ole sellaista todellista halua ja intohimoa pärjätä ja menestyä. Sen takia hän on vajonnut unholaan, vaikka taidokas, lahjakas ja musikaalinen laulaja ja muusikko toki onkin.

      • on Matti:

        taidokkaampi, lahjakkaampi ja parempi muusikko kuin Tapani Kansa.


    • ::::::::::::::::::::::::::

      Kyllä Kari Tapio on Suomen paras laulaja !

    • papu86

      Sattupa aihe passelilla hetkellä, ihme vain. ;) Olin illalla/yöllä kuuntelemassa Korkialaa Evijärven tanssilavalla ja kyllä hän upeasti lauloikin! Varsinkin juuri noita Olavi Virran kappaleita tulkitessaan hän on voittamaton. Siinä kun vähän sain häntä jututtaa, niin ehdotin niitten laulujen levyttämistäkin. Oli kuulemma vähän jotain vastaavaa miettinytkin. :)

      Pitää vain kertoa mielipiteensä, jos niistä olisi jotain vaikutustakin. :)

      • Xenox

        Olavi Virran jälkeen lahjakkaimmat mieslaulajat ovat Mika Pohjonen ja Matti Korkiala.


      • hilla´
        Xenox kirjoitti:

        Olavi Virran jälkeen lahjakkaimmat mieslaulajat ovat Mika Pohjonen ja Matti Korkiala.

        Kyllä Tapani Kansakin on hyvä laulaja, vaikka vaikee luonne onkin.


      • Tunnetta lauluun
        hilla´ kirjoitti:

        Kyllä Tapani Kansakin on hyvä laulaja, vaikka vaikee luonne onkin.

        On tietenkin makuasia kuka on Suomen paras laulaja.Itse lainasin kirjastosta tangomarkkinat CD-levyn, jossa oli kaikki kuninkaalliset aikajärjestyksessä. Minun mielestä ylivoimaisesti paras oli Matti Korkiala. En tiedä onko ollut Matin oma valinta, että ei ole pyrkinyt Staraksi, vai mikä on syy että laulelee vähän niinkuin harrastukseksi.


      • G&L
        Tunnetta lauluun kirjoitti:

        On tietenkin makuasia kuka on Suomen paras laulaja.Itse lainasin kirjastosta tangomarkkinat CD-levyn, jossa oli kaikki kuninkaalliset aikajärjestyksessä. Minun mielestä ylivoimaisesti paras oli Matti Korkiala. En tiedä onko ollut Matin oma valinta, että ei ole pyrkinyt Staraksi, vai mikä on syy että laulelee vähän niinkuin harrastukseksi.

        Tuo Korkiala ja voin sen sanoa näin ammattimuusikkona, joka on säestänyt kaikki Suomen tähdet
        paitsi ,sitä yhtä itseään täynnä olevaa mulkkua, jonka kanssa on joutunut kyllä soittamaan samoilla
        keikoilla ja siitä tietoisena heivannu tämän kukon. Luulen, että se on Matin oma valinta omistau-
        tua enemmän perheelle kuin Suomen kansalle. Mattia on säestetty monet keikat ravintoloissa ja
        lavoilla ja on se mahtavan kova laulaja ja ääni. Porukka tykkää aina ihan kypällä ja meininki keikoilla
        on mahtava. T. Kansasta vois kertoa ihan toisenlaisia juttuja, mitä on touhunnu keikoilla, mutta
        antaa olla. Matti on laulajana parempi, ihmisenä parempi, muusikkona parempi ja ennenkaikkea
        perheenisänä parempi ja sen tiedän.


      • Kaikki ruokainen
        G&L kirjoitti:

        Tuo Korkiala ja voin sen sanoa näin ammattimuusikkona, joka on säestänyt kaikki Suomen tähdet
        paitsi ,sitä yhtä itseään täynnä olevaa mulkkua, jonka kanssa on joutunut kyllä soittamaan samoilla
        keikoilla ja siitä tietoisena heivannu tämän kukon. Luulen, että se on Matin oma valinta omistau-
        tua enemmän perheelle kuin Suomen kansalle. Mattia on säestetty monet keikat ravintoloissa ja
        lavoilla ja on se mahtavan kova laulaja ja ääni. Porukka tykkää aina ihan kypällä ja meininki keikoilla
        on mahtava. T. Kansasta vois kertoa ihan toisenlaisia juttuja, mitä on touhunnu keikoilla, mutta
        antaa olla. Matti on laulajana parempi, ihmisenä parempi, muusikkona parempi ja ennenkaikkea
        perheenisänä parempi ja sen tiedän.

        Hän teki minusta hienon valinnan ja omistautui perheelleen, kun saivat pienen kauniin tyttären.


      • Tatta5
        Kaikki ruokainen kirjoitti:

        Hän teki minusta hienon valinnan ja omistautui perheelleen, kun saivat pienen kauniin tyttären.

        Olen kuunnellut usein tuota Vanhavirsi Taalainmaalta Matin laulamana Aina saa kyyneleet silmiini ja sydämeen lämmön. Miten upea, lempeä ja kaunis ääni hänellä onkaan.Tekee oman laulamisensa tavallan niin sointuvan helpoksi.Minkä nimisellä laululla voitti tangokuninkuuden ?I Ihana, että hänellä on perhe ja on aivan varmasti on huomaavainen ja ymmärtäväinen ihminen. Se jo näkyy hänen koko olemuksestaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe