Eli olen hankkimassa ensimmäiseksi koiraksi kääpiöpinseriä ja nyt sitten kyselisin tässä, että tarvitseeko pentu vitamiineja tms.? Entä millainen ruoka olisi pennulle parasta?
Entä teidän kokemuksen perusteella: tarvitseeko kääpiöpinseri talvella vaatetusta? Entä täytyykö pinserille ostaa kantokassi? (Kääpiökoiriahan täytyy välillä kantaa) Kiitos kaikille. :)
Kääpiöpinseri pentu
8
1954
Vastaukset
- jolta pentusi
ostat, kertoo kyllä kaiken oleellisen. Olettaen että otat pentusi Suomen Kääpiöpinserit ry:n kuuluvalta kasvattajalta!!!! Ja rekisteröidyn, terveystutkituista vanhemmista!!!
- kääkkä_oulu_
Terve :)
Meille on suositellut eläinkaupan myyjät, sekä vanhempani jotka aikoinaan kasvattivat rotikoita niin Hill`s:in ruokaa! itse olen syöttänyt meidän pojulle Hill`s minipuppy nimistä ruokaa ja poika voi niin hyvin ja turkki kiiltää kun mikä! Tämä ruoka on tosin kalleimasta päästä, mutta huonoa ruokaa ei kannata koiralle koskaan syöttää.
meillä on ostettu talveksi pikkuselle vaatteita :) aina kun on 15-.... niin poika tärisee hirveästi niin pakostakin tulee tarve ostaa vaatteita ja laittaa päälle, ettei raukka palellu :) Kannatta opettaa kantamaan koiraa sylissä koska se on hyvä että osaa olla paikalla jos tulee tilanne milloin koira pitää ottaa syliin!!- Tietämätön__
Kiitti sulle hirveesti! :)
Ois mukava jutella lisää jos haluat, niin lisääpäs msn: [email protected]
- Snoopy'
Tässä pientä tietoa ja kokemusta kääköistä. Itselläni 4 vuotias uros perheenjäsenenä. Ensinnäkin, toivottavasti olet ottanut rodusta mahdollisimman paljon tietoa. Vaikka kääpiöpinseri on pieni kokoinen-ja suloisen näköinen, sitä se ei välttämättä ole. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että luonnetta ja omaa tahtoa kyllä pojalta löytyy, eli kaipaa koulutusta ja asioiden käymistä uudelleen ja uudelleen läpi, muuten saattaa helposti alkaa pomottelemaan. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että jokainen on oma yksilönsä. Vaikka kääpiöpinseri on pieni kooltaan, tarvitsee se paljon lenkkeilyä ja muita virikkeitä. Kertaakaan ei ole parin tunnin lenkillä tarvinnut kantaa! Paitsi silloin kissanpennun kokoisena. (Ennemmin toisin päin). Meidän poika on talvi pakkasella vaikea saada ulkoilemaan, eli suosittelen vaatteiden käyttöä pienestä pitäen. Vaikka tässä rodussa on luonnetta niin käppänä on todella energinen, hauska ja huumorintajuinen rotu. Meillä aina nukutaan yöt peiton alla ja päivällä sylissä tai vieressä loikoillaan ja ollaan halittavana!
- ressu89
Itselläni oli ollut 9v kääpiöpinseri. Hän myös tykkäsi nukkua peiton alla päivisin ja iltaisin. Ja jos peitto ei ollut omassa punkassa niin se raahasi sen omaan punkkaan.
- kääkkä 9v
Kääpiöpinserille kannattaa ostaa talveksi puku, koska hänen karva on lyhyt. Riippuu kääpiöpinseristä niitä on eri kokoisia jotkut isoja ja jotkut pieniä. Itsellä ei ole ollut koiralleni kantokassia, koska hän jaksaa tehdä pitkiä lenkkiä. n.7km ei tunnu kääpiöpinserillä missään. Mutta se riippuu omistajasta haluaako koiralle kantokassin.
- O.L.
Kääpiöpinserin pentu ei tarvitse lisä vitaamiineja jos ruokintana käytetään korkealaatuista kuivamuonaa. Kasvattajan pitäisi antaa tarkat hoito ohjeet pennun mukana. Talvella vaatetus on välttämätön, koska koiralla ei ole aluskarvaa lämmittämässä. Kantokassia ei tarvita, koska pinsu jaksaa pitemmät lenkit kuin omistajansa. Autoillessa boksi hyvä olla turvallisuuden takia.
- sen äiti
tässäpä sinulle koira, jonka kanssa ei aika käy pitkäksi! mutta pitkää pinnaa tarvitaan ja päättäväisyyttä. :) pinserit kun tykkäävät tehdä asiat niinkuin niille itelle sopii, joskus (useimmin) se sotii omistajan mielihaluja vastaan. eli kova kovaa vasten ja vanhana haukkuna ne jo osaavat arvostaa myös sinun mielipidettäsi! (ehkä... jos siis haluavat...)
ja talvella nuttu ylle! mieluummin kaksi. minun vanhalla herrallani on nykyään talvipakkasilla karvakankaasta ommeltu potkupuku (tein itse), joka peittää helposti kylmettyvät varpaimet, sen päällä toppatakki (kaupasta ostettu, tosi hieno koirabrodeerauksilla :)) ja jos oikein kylmä on, korville vedetään vielä vanhasta villasukasta leikattu varsiosa. pukemisessa tulee itselle kovin hiki, mutta eipähän lapsi palele pihalla! ja näin hän tarkenee kauemmin pihalla, joka tarkoittaa sitä, ettei tarvitse sisällä nyhjöttää koko päivää ja näin vältytään myös suuremmilta yhteenotoilta.
onnellisia vuosia käpsyn kaa! saat pienessä koirassa paljon paljon luonnetta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693