Voiko biovanhemmat vaatia että lapsi sijoitetaan lastenkotiin eikä sijaisperheeseen? kyseessä on 15 vuottias
onko mahdollista
4
554
Vastaukset
- Cooper-Scooper
No siis harvemmin 15-vuotiasta enää sijoitetaan sijaisperheeseen. Kaikki eivät kaipaa upouutta teiniä.
En muista tarkasti enkä jaksa tarkastaa miten lainkohdat tuon mukaan menee (jos siitä edes on mitään yleiskattavaa lakia saati ministeriön asetusta), mutta epäilisin ettei huostaanoton jälkeen biovanhemmat voi moiseen vaikuttaa. Ja miksi haluaisit sijaisperheen kieltää jos lapsesi haluaa sijaisperheeseen? Tuon ikäinen saa nimittäin itse päättää meneekö sijaisperheeseen vai ei?
Biovanhemmilla on tuon ikäisen sijoitukseen suhteellisen vähän sananvaltaa, koska tuon ikäisellä on oma sananvaltaa omiin asioihinsa. Ja ehkä on hyvä, että tuon ikäiseltä kysytään itse. Muutenhan se biovanhempi, joka syystä tai toisesta katsottu epäkelvoksi vanhempana voisi äkkiä riistää lapseltaan mahdollisuuden saada edes vähän inhimillisemmät olot.
Henkilökohtaisesti minulta ei riitä kamalasti myötätuntoa sellaisia vanhempia kohtaan, jotka haluavat ehdottomasti, että heidän lastensa tulee kasvaa lastenkodissa. Miksi joku haluaisi lapsensa sellaiseen laitokseen? Ettekö ymmärrä, että jo hylkääminen/vanhemmista erottaminen jättää erittäin kipeän muiston, mutta siihen päälle vielä BIOVANHEMPI vaatimalla vaatisi, että lapsen täytyy viettää teini-ikänsä laitoksessa! Tiedättekö mitkä ennusteet niistä laitoksista on pelastautua elämään?- ....
Olen samaa mieltä, ei voi käsittää että joku voi olla niin julma ja ainoastaan kostaakseen lapselle, koska lapsi on itse pyytänyt apua
kiitti vastauksestasi:) - sivustaseuraaja
.... kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ei voi käsittää että joku voi olla niin julma ja ainoastaan kostaakseen lapselle, koska lapsi on itse pyytänyt apua
kiitti vastauksestasi:)Tuntuu, että biovanhemmat haluaisivat, että lapsella on kurjaa, niin sillä sitten tulisi isiä ja äitiä ikävä helpommin... Mielummin lastenkotiin, kun sijaisperheeseen, ettei viihdy liian hyvin, vanhemmat on kyllä tosi itsekkäitä välillä...
- amalia
sivustaseuraaja kirjoitti:
Tuntuu, että biovanhemmat haluaisivat, että lapsella on kurjaa, niin sillä sitten tulisi isiä ja äitiä ikävä helpommin... Mielummin lastenkotiin, kun sijaisperheeseen, ettei viihdy liian hyvin, vanhemmat on kyllä tosi itsekkäitä välillä...
muuta ei voi sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa872656Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621714SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän101686Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631565Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81538Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261246Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261105Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811005