Fiat Stilo

1.8 i moottori

onko kestävä, vai onko ollut huolia, olisi kiva lueskella kommentteja.

9

12227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stilo MW 130

Hankin viime helmikuussa Stilo MW 1.8 koneella ja kilsoja tällä hetkellä noin 9300 km. Koneen kanssa ei mitään ongelmia mutta eka öljynvaihtokin vasta edessä.

• stiilosti

Meikä ajoi Marealla, jossa oli sama 1,8 kone yli 100tkm ilman mitään murheita. Nyt on alla -04 MW jossa taas on tuo mainio 1,8 kone, eikä mitään murheita. Suosittelen.

• seemann

Itselläni on 2004 vuoden MW 130. Kone on jotakin sukua alfan vastaavalle koneelle, ruiskuyksikön ohjainyksikkö on Hitatchin tekemä ja siinä on ohjelmavirhe, joka opettelee ajajan ajotapoja ja saattaa aiheuttaa moottorin epämiellyttävää sammumista, ei voi korjata, nollata voi jollain poppakonstilla, siis tyyppivika. Ajoituksen muunnin näissä vehkeissä on monessa tapauksessa vaihdettu, kun on aika hajoamisaltis aiheuttaa myös sammumista ja dieselmäisen käyntiäänen, kallis vaihtaa, minulla meni onneksi takuun piikkiin, eivät ihan aluksi oikein uskoneet, kun sain vinkin tältä palstalta viasta. Alun perin koneessa on öljyn sylinterriin ruiskivien suuttimien koko liian suuri, joka saattaa aiheuttaa, sen että koneesta ei juurikaan löydy öljyä 5000 km ajon jälkeen. Tämä ominaisuus korjattiin minun kohdalla DA:ssa mukisematta ja kuului takuun piiriin, sen jälkeen öljyn kulumista ei ole esiintynyt . Vähän bensasyöppöhän se on, mutta muuten miellyttävä tuttavuus, jossa tehoa tuntuu olevan riittävästi, mutta kierroskone taas toisaalta on ehkä vähän äänekkäämpi ja liikkeellelähdöissä ei voi odottaa vääntöä alakierroksilla. Nämä asiat olen saanut selville omasta kokemuksesta ja DA:n kanssa asioidessani. Fiat jätti ko koneen pois seuraavien vuosimallien valikoimasta ainakin MW:n kohdalla, jotta kyllä se jotain kertoo, siis ehkä vähän monimutkainen, mutta pystyvä kone. Kaikesta negasta huolimatta voin suositella, tiedoksi vaan ennen ostopäätöstä.

• toi ohjausyksikkö

Olen keskustelun aloittaja. Minulla itsellä samanlainen kuin sinulla. Heti alkupäivinä autonostosta kun läksin ajelemaan niin, lähestyessäni liikennevaloja moottori sammui ihan mystisesti, ilmeisesti ohjausyksikkö puuttui peliin ja neuvomaan mitenkä auton edellinen omistaja lähestyi liikennevaloja.Tästä sen huomaa mitenkä tekniikka pelaa, se huomaa omistaja vaihdoksenkin.

• seemann
        toi ohjausyksikkö kirjoitti:

Olen keskustelun aloittaja. Minulla itsellä samanlainen kuin sinulla. Heti alkupäivinä autonostosta kun läksin ajelemaan niin, lähestyessäni liikennevaloja moottori sammui ihan mystisesti, ilmeisesti ohjausyksikkö puuttui peliin ja neuvomaan mitenkä auton edellinen omistaja lähestyi liikennevaloja.Tästä sen huomaa mitenkä tekniikka pelaa, se huomaa omistaja vaihdoksenkin.

Joo, mulla oli siis tuo sama vaiva. Siihen löytyy joku kikka, da:n väki tietää miten muisti nollataan (joku kaasupoljin kikka), lisäksi muistaakseni joku kirjoitti tällä palstalla, että kun plugin ruiskuyksiköstä irrottaa ja pistää takaisin, niin se nollaa muistissa olleet tavat. Mulla oli viellä ajoittimenmuunnin hajonnut, raksutti kuin diesel, eikä meinannut pysyä käynnissä ensimmäisten satojen metrien aikana. Muuntimen vaihdon jälkeen auto on pelannut moitteetta.

• Deniste

Mulla on vuodesta 2003, ensimmäisiä. En tiedä nykyisestä, mutta ensimmäiset 1.8 konet kulutta öljy. Täyty olla tarkkana. Käynestäessä venttiilit pitänyt ääniä, mutta siihen löyty helppo ja halppa keino.:) Muuten olen tyytyväinen.

• kirjoitit

näköjään et ole niitä hätäsimpiä tyyppiä.Kiitos kun kirjoitit, en ole enää Stilon isäntä, vaihdoin pienempään 1.0 Toyota Yarikseen. Hyvää jatkoa sulle.

• Deniste

Nollaus on helppo. Tiesin miten se tapahtu, mutta mulla on tuttu DA:ssa ja hän sanoi sama. Akku irti puoliks tunniks. Laitetaan kiini, kone käyntiin, ASR ja ESB syttyy ja ilmoittaa vialliseks, ei väliä. Lähde liikkillee, muutama sadan metrin jäkeen sammuttaa kone ja pistää uudestaan käyntiin ja... se ilmoitaa, että kaikki OK. Akun irrottaessa ohjaus poksi menee nollaksi. Käynistäessä se ei tiedä ASR ja ESB:en antturin asennot. Ajon jälkeen se ohjelmojda ne.

• Mistä rahat?!

Vaihdoin vuonna 06 Fiat Punton 01 " Tässä mallissa oli jonkinverran tehdasvikoja" Fiat Stiloon 03 ja nytten on 6v vanhaan autoon (kilometrejä kertynyt 75000) on ilmennyt isompia korjauksia kuten jarrulevyt ja palat kulunut aivan käyttökelvottomiksi.Oikeanpuolimmainen etu jousitus on ruostunut alhaalta katki joten nämäkin täytyy uusia ennen uusinta katsastusta.Tämän auton vuosihulto hinnaksi tulee tänävuonna hintaa noin 800-1000€.
      Viime vuonna selvisin sentään 400€ vuosihuollolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe