Bella 8001

Balle

Onko kokemuksia bella 8001:sta, todellinen matkavauhti Yanmarin 88hp:lla, merikelpoisuus, ym. ??

9

7584

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen Bella 8001 omistaja

Tilava, käytännöllinen perhevene, jossa mielestäni hinta/laatu kohdallaan.

Puoliplaanarin, akselivedon ja kölin
      hyvät ominaisuudet.

Nopeus tuolla padalla potkuristakin riippuen: fiksu marssi 9-12 solmua, huiput ehkä luokkaa 15 solmua, riippuu myös kuormasta.

Meriomaisuudet tyydyttävät, huonoin voimakas
      peräaallokko (kantava perä, potkuri ja peräsin aika ylhäällä), roiskuttaa lasille.

Suositeltava varauksin, jos katsoo mihin keliin
      merelle lähtee. Kipparin taidot konsultoivat
      myös.

• kokenut 873

Ei mene 15 solmuaeikä ole miellyttävää ajaa yli 10 solmua. Koneen ääni kasvaa rasittavaksi ja veneen noustessa pintaan, alkaa se tuntua epämiellyttävältä.

Muuten ihan mukava, jos haluaa peräkajuutan, ja kohtuullisen tilava vene.

• koeajamassa

jos tykkäät, niin siitä vaan.
      Bella 8001 ei ole käytänössä niin nopea kuin luvataan.
      Ei mene metriäkään suoraan.
      Roiskuttaa lasille koko ajan.

• sotkea

Taidat sekoittaa Bellan 700:aan. Se ei mene suoraan. 8001 on oleellisesti parempi.

• potkurit
        sotkea kirjoitti:

Taidat sekoittaa Bellan 700:aan. Se ei mene suoraan. 8001 on oleellisesti parempi.

Itsellä on 8001 viidettä kesää järvellä.Hinta laatusuhde on kohdallaan ja sen lisäksi minusta on myös tärkeä seikka se että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja helppo myydä eli turvallinen ostos,onhan siinä omat heikkoutensakin mutta siihen rahaan saa paljon venettä (tilavaa).Minulla on 77 hv Yanmar jolla mukava matkanopeus on 9-11 solmua gps:llä mitattuna.

• muttei merelle.
        potkurit kirjoitti:

Itsellä on 8001 viidettä kesää järvellä.Hinta laatusuhde on kohdallaan ja sen lisäksi minusta on myös tärkeä seikka se että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja helppo myydä eli turvallinen ostos,onhan siinä omat heikkoutensakin mutta siihen rahaan saa paljon venettä (tilavaa).Minulla on 77 hv Yanmar jolla mukava matkanopeus on 9-11 solmua gps:llä mitattuna.

Järville ehkä sopii muttei merelle.

• 8001 ajanut
        sotkea kirjoitti:

Monta kesää 8001 ajaneena tiedän, että eipä sekään mene suoraan kyllä. Perä-sivumainigit, niin kuin joku taisi sanoakin on pahimmat, kun pyöree perä laskettelee mainikeja ja vene on koko ajan poikittain.

Tilat on hulppeet kyllä, ja viihtyisätkin. Riippuu vähän siitä mitä hakee suosittelenko vai en. Jos halua paljon viihtyisää tilaa halvalla, niin hyvä vaihtoehto. Jos hakee todellista laatua, niin kannattaa varmaan hakea sitä muualta (tämä siis omistajan suusta, valitettavasti en osaa sanoa mikä se ladukas vaihtoehto on). Ehkä tosiaan järvelle parempi kun merelle.

• kyllä keikkuu

aina kun ajan jonkun bellan ohi tai se tulee vastaan niin kyllä vene keikkuu kuin pullon korkki ne vetää aina vasta aallpkkoon jos kerkiää omasta tulee noin 1 metrin peräaallot nopeus n25s merellä miten tollasella pullolla voi lähteä merelle jos yhtäkkiä nousee myrsky ukkonen tms kysyn vaan

• Anonyymi

no kysy vaan, meinaan on ihan kelpo paatti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe