Onko kokemuksia bella 8001:sta, todellinen matkavauhti Yanmarin 88hp:lla, merikelpoisuus, ym. ??
Bella 8001
9
7651
Vastaukset
- entinen Bella 8001 omistaja
Tilava, käytännöllinen perhevene, jossa mielestäni hinta/laatu kohdallaan.
Puoliplaanarin, akselivedon ja kölin
hyvät ominaisuudet.
Nopeus tuolla padalla potkuristakin riippuen: fiksu marssi 9-12 solmua, huiput ehkä luokkaa 15 solmua, riippuu myös kuormasta.
Meriomaisuudet tyydyttävät, huonoin voimakas
peräaallokko (kantava perä, potkuri ja peräsin aika ylhäällä), roiskuttaa lasille.
Suositeltava varauksin, jos katsoo mihin keliin
merelle lähtee. Kipparin taidot konsultoivat
myös.- kokenut 873
Ei mene 15 solmuaeikä ole miellyttävää ajaa yli 10 solmua. Koneen ääni kasvaa rasittavaksi ja veneen noustessa pintaan, alkaa se tuntua epämiellyttävältä.
Muuten ihan mukava, jos haluaa peräkajuutan, ja kohtuullisen tilava vene.
- koeajamassa
jos tykkäät, niin siitä vaan.
Bella 8001 ei ole käytänössä niin nopea kuin luvataan.
Ei mene metriäkään suoraan.
Roiskuttaa lasille koko ajan.- sotkea
Taidat sekoittaa Bellan 700:aan. Se ei mene suoraan. 8001 on oleellisesti parempi.
- potkurit
sotkea kirjoitti:
Taidat sekoittaa Bellan 700:aan. Se ei mene suoraan. 8001 on oleellisesti parempi.
Itsellä on 8001 viidettä kesää järvellä.Hinta laatusuhde on kohdallaan ja sen lisäksi minusta on myös tärkeä seikka se että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja helppo myydä eli turvallinen ostos,onhan siinä omat heikkoutensakin mutta siihen rahaan saa paljon venettä (tilavaa).Minulla on 77 hv Yanmar jolla mukava matkanopeus on 9-11 solmua gps:llä mitattuna.
- muttei merelle.
potkurit kirjoitti:
Itsellä on 8001 viidettä kesää järvellä.Hinta laatusuhde on kohdallaan ja sen lisäksi minusta on myös tärkeä seikka se että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja helppo myydä eli turvallinen ostos,onhan siinä omat heikkoutensakin mutta siihen rahaan saa paljon venettä (tilavaa).Minulla on 77 hv Yanmar jolla mukava matkanopeus on 9-11 solmua gps:llä mitattuna.
Järville ehkä sopii muttei merelle.
- 8001 ajanut
sotkea kirjoitti:
Monta kesää 8001 ajaneena tiedän, että eipä sekään mene suoraan kyllä. Perä-sivumainigit, niin kuin joku taisi sanoakin on pahimmat, kun pyöree perä laskettelee mainikeja ja vene on koko ajan poikittain.
Tilat on hulppeet kyllä, ja viihtyisätkin. Riippuu vähän siitä mitä hakee suosittelenko vai en. Jos halua paljon viihtyisää tilaa halvalla, niin hyvä vaihtoehto. Jos hakee todellista laatua, niin kannattaa varmaan hakea sitä muualta (tämä siis omistajan suusta, valitettavasti en osaa sanoa mikä se ladukas vaihtoehto on). Ehkä tosiaan järvelle parempi kun merelle.
- kyllä keikkuu
aina kun ajan jonkun bellan ohi tai se tulee vastaan niin kyllä vene keikkuu kuin pullon korkki ne vetää aina vasta aallpkkoon jos kerkiää omasta tulee noin 1 metrin peräaallot nopeus n25s merellä miten tollasella pullolla voi lähteä merelle jos yhtäkkiä nousee myrsky ukkonen tms kysyn vaan
- Anonyymi
no kysy vaan, meinaan on ihan kelpo paatti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782