Oletetaan että koirasi roikkuu housun lahkeestasi eikä päästä irti vaikka kieltää,sumuttaa suihkepullolla ja repii lahjetta irti... No tässä sitten että mitä teen? Saako näpäyttää kuonoa, siis kirsua (luunapilla) Vetää niskasta? Vai mitä pitäisi tehdä :/.... Oikeita vastauksia kiitos eikä mitään:
"et osaa hoitaa koiraasi anna se pois!"
lahkeesta repiminen
5
716
Vastaukset
- Marié
Meillä on myös koiranpentu, joka tykkää ottaa lahkeista yms. kaikesta sellaisesta kiinni - etenkin hihnasta kun vie ulos. Pentu tykkää myös purra välillä (kuten varmasti tiedät :)) ja sama toimii myös purevalle pennulle. Me sanomme sille ensin "irti!" tai "auts!" jos se puree; joskus päästää, joskus ei. Jos ei päästä, otamme niskanahasta kiinni (vähän niin kuin äitikoira), ja nuhtelemme matalalla äänellä, ja odotamme, että koiran korvat menee taakse ja se "luovuttaa" (eli tunnustaa meidän auktoriteettimme). Jos se ei vieläkään kuitenkaan siinä vaiheessa kuitenkaan lopeta, käännämme sen selälleen, ja nuhtelemme taas matalalla äänellä (äitikoira tekee samoin ja murisee), kunnes se lopettaa riuhtomisen ja luovuttaa.
Luin tämän yhdestä oppaasta, jossa kerrottiin miten pennun saa lopettamaan puremisen, mutta kokeilin sitä myös hihnan repimiseen kun muu ei näyttänyt menevän perille, ja se näyttää kyllä auttavan, vaikka olen tehnyt näin vasta pari päivää - repiminen on jo vähentynyt.
Se tuntui aluksi kyllä aika pahalta, kun koira alkoi itkemään kauheasti ja rimpuili, mutta tulokset alkavat näkyä jo muutaman päivän päästä ja alkaa uskoa helpommin, mutta välillä se aina unohtuu ja sitten ollaan taas selällään... Mutta koiran parhaaksihan se on, kun pitäähän sille opettaa jo pennusta, että mitä saa tehdä ja mitä ei.- Marié
Niin, täydennän vielä, että ensimmäisessä vaiheessa, jos koira on vaikka puraissut, koiralla sanotaan "auts", mutta tehdään myös selväksi, että ollaan vihaisia, esim. katsotaan tuimasti ja kävellään pois vihaisesti, lopetetaan leikki tms. eikä kiinnitetä pentuun mitään huomiota pariin minuuttiin. Ja jos koira on kiltisti eikä tule perään puremaan tai tekemään muita tuhmuuksia, niin sitten jatketaan esim. leikkiä niin kuin ei mitään.
- mie vaan
Marié kirjoitti:
Niin, täydennän vielä, että ensimmäisessä vaiheessa, jos koira on vaikka puraissut, koiralla sanotaan "auts", mutta tehdään myös selväksi, että ollaan vihaisia, esim. katsotaan tuimasti ja kävellään pois vihaisesti, lopetetaan leikki tms. eikä kiinnitetä pentuun mitään huomiota pariin minuuttiin. Ja jos koira on kiltisti eikä tule perään puremaan tai tekemään muita tuhmuuksia, niin sitten jatketaan esim. leikkiä niin kuin ei mitään.
Kiitos Marié!
- -Mimmi-
Marié kirjoitti:
Niin, täydennän vielä, että ensimmäisessä vaiheessa, jos koira on vaikka puraissut, koiralla sanotaan "auts", mutta tehdään myös selväksi, että ollaan vihaisia, esim. katsotaan tuimasti ja kävellään pois vihaisesti, lopetetaan leikki tms. eikä kiinnitetä pentuun mitään huomiota pariin minuuttiin. Ja jos koira on kiltisti eikä tule perään puremaan tai tekemään muita tuhmuuksia, niin sitten jatketaan esim. leikkiä niin kuin ei mitään.
Meillä on kokeiltu kaikkea tuota, mutta pentu vain rimpuilee. Ei auta vaikka millaisen niskalenkin ottaisi koirasta, se vain ulisee ja rimpuilee, kunnes sitä ei pysty pitämään kiinni. Ja sen jälkeen jatkaa puremista...
- *Brandy
Meidän pikku neiti roikkuu myös lahkeessa kun lenkillä ollaan. Ei tehonnut meillä tuo kieltäminen tai niskasta "repiminen", mutta kovin perso on kepeille niinpä sitten keksin ruveta antamaan sijais purtavaa eli kepin tungen suuhun.On auttanut meillä. Kantaa keppiä loppu matkan kuin suurtakin aarretta. Ei välttämättä toimi kaikilla, ei toiminut meillä edellisen pennun kanssa mutta yksi vinkki vitonen tässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592