lahkeesta repiminen

mie vaan

Oletetaan että koirasi roikkuu housun lahkeestasi eikä päästä irti vaikka kieltää,sumuttaa suihkepullolla ja repii lahjetta irti... No tässä sitten että mitä teen? Saako näpäyttää kuonoa, siis kirsua (luunapilla) Vetää niskasta? Vai mitä pitäisi tehdä :/.... Oikeita vastauksia kiitos eikä mitään:
"et osaa hoitaa koiraasi anna se pois!"

5

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marié

      Meillä on myös koiranpentu, joka tykkää ottaa lahkeista yms. kaikesta sellaisesta kiinni - etenkin hihnasta kun vie ulos. Pentu tykkää myös purra välillä (kuten varmasti tiedät :)) ja sama toimii myös purevalle pennulle. Me sanomme sille ensin "irti!" tai "auts!" jos se puree; joskus päästää, joskus ei. Jos ei päästä, otamme niskanahasta kiinni (vähän niin kuin äitikoira), ja nuhtelemme matalalla äänellä, ja odotamme, että koiran korvat menee taakse ja se "luovuttaa" (eli tunnustaa meidän auktoriteettimme). Jos se ei vieläkään kuitenkaan siinä vaiheessa kuitenkaan lopeta, käännämme sen selälleen, ja nuhtelemme taas matalalla äänellä (äitikoira tekee samoin ja murisee), kunnes se lopettaa riuhtomisen ja luovuttaa.

      Luin tämän yhdestä oppaasta, jossa kerrottiin miten pennun saa lopettamaan puremisen, mutta kokeilin sitä myös hihnan repimiseen kun muu ei näyttänyt menevän perille, ja se näyttää kyllä auttavan, vaikka olen tehnyt näin vasta pari päivää - repiminen on jo vähentynyt.

      Se tuntui aluksi kyllä aika pahalta, kun koira alkoi itkemään kauheasti ja rimpuili, mutta tulokset alkavat näkyä jo muutaman päivän päästä ja alkaa uskoa helpommin, mutta välillä se aina unohtuu ja sitten ollaan taas selällään... Mutta koiran parhaaksihan se on, kun pitäähän sille opettaa jo pennusta, että mitä saa tehdä ja mitä ei.

      • Marié

        Niin, täydennän vielä, että ensimmäisessä vaiheessa, jos koira on vaikka puraissut, koiralla sanotaan "auts", mutta tehdään myös selväksi, että ollaan vihaisia, esim. katsotaan tuimasti ja kävellään pois vihaisesti, lopetetaan leikki tms. eikä kiinnitetä pentuun mitään huomiota pariin minuuttiin. Ja jos koira on kiltisti eikä tule perään puremaan tai tekemään muita tuhmuuksia, niin sitten jatketaan esim. leikkiä niin kuin ei mitään.


      • mie vaan
        Marié kirjoitti:

        Niin, täydennän vielä, että ensimmäisessä vaiheessa, jos koira on vaikka puraissut, koiralla sanotaan "auts", mutta tehdään myös selväksi, että ollaan vihaisia, esim. katsotaan tuimasti ja kävellään pois vihaisesti, lopetetaan leikki tms. eikä kiinnitetä pentuun mitään huomiota pariin minuuttiin. Ja jos koira on kiltisti eikä tule perään puremaan tai tekemään muita tuhmuuksia, niin sitten jatketaan esim. leikkiä niin kuin ei mitään.

        Kiitos Marié!


      • -Mimmi-
        Marié kirjoitti:

        Niin, täydennän vielä, että ensimmäisessä vaiheessa, jos koira on vaikka puraissut, koiralla sanotaan "auts", mutta tehdään myös selväksi, että ollaan vihaisia, esim. katsotaan tuimasti ja kävellään pois vihaisesti, lopetetaan leikki tms. eikä kiinnitetä pentuun mitään huomiota pariin minuuttiin. Ja jos koira on kiltisti eikä tule perään puremaan tai tekemään muita tuhmuuksia, niin sitten jatketaan esim. leikkiä niin kuin ei mitään.

        Meillä on kokeiltu kaikkea tuota, mutta pentu vain rimpuilee. Ei auta vaikka millaisen niskalenkin ottaisi koirasta, se vain ulisee ja rimpuilee, kunnes sitä ei pysty pitämään kiinni. Ja sen jälkeen jatkaa puremista...


    • *Brandy

      Meidän pikku neiti roikkuu myös lahkeessa kun lenkillä ollaan. Ei tehonnut meillä tuo kieltäminen tai niskasta "repiminen", mutta kovin perso on kepeille niinpä sitten keksin ruveta antamaan sijais purtavaa eli kepin tungen suuhun.On auttanut meillä. Kantaa keppiä loppu matkan kuin suurtakin aarretta. Ei välttämättä toimi kaikilla, ei toiminut meillä edellisen pennun kanssa mutta yksi vinkki vitonen tässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe