Onko kukaan teistä kokeillut luonnonlääkkeitä vaihdevuosivaivoihin ja millä tuloksella?
Itse syön sellaisia tabletteja kuin Female balans. En tiedä onko niitä Suomessa. Ne ovat auttaneet jonkin verran. Soijaan perustuvat tabletit eivät ole minua auttaneet.
Luonnonlääkkeitä?
4
1282
Vastaukset
- Hormoonihurmio
Tutkituin luontaistuote vaihdevuosivaivoihin taitaa olla Menofem, jonka vaikuttava aine on tähkäkimikki. Siitähän kuultiin hiljattain, että se aiheuttaa maksavaurioita, ja jotkut tähkäkimikkivalmisteet taidettiin siitä syystä jopa vetää pois markkinoilta.
Minulla kuumat aallot pahenivat tämän kesän aikana odottaessani gynekologille pääsyä (varasin ajan jo keväällä, mutta sain sen vasta heinäkuun lopulle). Lomalla sitten kävin apteekista hakemassa tuota Menofemiä, kun ajattelin, ettei parin viikon käytöstä mitään haittaakaan voi olla.
Kahden viikon käyttökokemus on se, että valmiste ehkä hiukan helpotti aaltoilua, esimerkiksi en ihan joka aamu herännyt aamuyöstä hiestä märkänä niin kuin vielä alkukesällä. Päiväsaikaan aaltoja tuli vähän harvemmin.
Pikkuisen niistä siis oli apua, mutta kun vertaa reseptillä saatavaan hormonikorvaushoitoon (jota olen käyttänyt puolitoista viikkoa), ei niistä voi puhua samana päivänäkään - ainakaan minun kohdallani, vaikutushan on yksilöllistä, oli sitten kyse luontaistuotteista tai "virallisista" lääkkeistä. Kuumat aallot ovat reseptilääkkeellä (Femoston)loppuneet jokseenkin kokonaan.- Aritta
halua käyttää hormooneja mutta en tietenkään sano että en ikinä. Niin kauan kuin muut aineet auttavat yritän olla ilman. Joskus hikoiluja kyllä on aika reilusti ja ne ottaa päähän ja sieluun mutta toistaiseksi olen kestänyt ne.
- yhä vain..
Paras keino välttää kovaa hikoilua on välttää syömästä paljon hiilihydraatteja päivän mittaan.Mitä enemmän syö makeaa,sitä enemmän hikoilee yöllä. Minulle eivät auttaneet nämä luonnontuotteet,enkä saa hormooneja syödä.Ei kun vaan hikoilla ties kuin kauan.
- +50v
Minä oon käyttänyt luontaistuotetta Femiwell ja se on minulta vienyt hiostuksen öistä pois. Välillä kokeilin olla ilman mutta hiostus palasi. Joten jatkoin taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933524Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562478Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142404Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632264Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162148Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.871169Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671087Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261996Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142949