Luonnonlääkkeitä?

Aritta

Onko kukaan teistä kokeillut luonnonlääkkeitä vaihdevuosivaivoihin ja millä tuloksella?

Itse syön sellaisia tabletteja kuin Female balans. En tiedä onko niitä Suomessa. Ne ovat auttaneet jonkin verran. Soijaan perustuvat tabletit eivät ole minua auttaneet.

4

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hormoonihurmio

Tutkituin luontaistuote vaihdevuosivaivoihin taitaa olla Menofem, jonka vaikuttava aine on tähkäkimikki. Siitähän kuultiin hiljattain, että se aiheuttaa maksavaurioita, ja jotkut tähkäkimikkivalmisteet taidettiin siitä syystä jopa vetää pois markkinoilta.

Minulla kuumat aallot pahenivat tämän kesän aikana odottaessani gynekologille pääsyä (varasin ajan jo keväällä, mutta sain sen vasta heinäkuun lopulle). Lomalla sitten kävin apteekista hakemassa tuota Menofemiä, kun ajattelin, ettei parin viikon käytöstä mitään haittaakaan voi olla.

Kahden viikon käyttökokemus on se, että valmiste ehkä hiukan helpotti aaltoilua, esimerkiksi en ihan joka aamu herännyt aamuyöstä hiestä märkänä niin kuin vielä alkukesällä. Päiväsaikaan aaltoja tuli vähän harvemmin.

Pikkuisen niistä siis oli apua, mutta kun vertaa reseptillä saatavaan hormonikorvaushoitoon (jota olen käyttänyt puolitoista viikkoa), ei niistä voi puhua samana päivänäkään - ainakaan minun kohdallani, vaikutushan on yksilöllistä, oli sitten kyse luontaistuotteista tai "virallisista" lääkkeistä. Kuumat aallot ovat reseptilääkkeellä (Femoston)loppuneet jokseenkin kokonaan.

• Aritta

halua käyttää hormooneja mutta en tietenkään sano että en ikinä. Niin kauan kuin muut aineet auttavat yritän olla ilman. Joskus hikoiluja kyllä on aika reilusti ja ne ottaa päähän ja sieluun mutta toistaiseksi olen kestänyt ne.

• yhä vain..

Paras keino välttää kovaa hikoilua on välttää syömästä paljon hiilihydraatteja päivän mittaan.Mitä enemmän syö makeaa,sitä enemmän hikoilee yöllä. Minulle eivät auttaneet nämä luonnontuotteet,enkä saa hormooneja syödä.Ei kun vaan hikoilla ties kuin kauan.

• +50v

Minä oon käyttänyt luontaistuotetta Femiwell ja se on minulta vienyt hiostuksen öistä pois. Välillä kokeilin olla ilman mutta hiostus palasi. Joten jatkoin taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen