Luonnonlääkkeitä?

Aritta

Onko kukaan teistä kokeillut luonnonlääkkeitä vaihdevuosivaivoihin ja millä tuloksella?

Itse syön sellaisia tabletteja kuin Female balans. En tiedä onko niitä Suomessa. Ne ovat auttaneet jonkin verran. Soijaan perustuvat tabletit eivät ole minua auttaneet.

4

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hormoonihurmio

Tutkituin luontaistuote vaihdevuosivaivoihin taitaa olla Menofem, jonka vaikuttava aine on tähkäkimikki. Siitähän kuultiin hiljattain, että se aiheuttaa maksavaurioita, ja jotkut tähkäkimikkivalmisteet taidettiin siitä syystä jopa vetää pois markkinoilta.

Minulla kuumat aallot pahenivat tämän kesän aikana odottaessani gynekologille pääsyä (varasin ajan jo keväällä, mutta sain sen vasta heinäkuun lopulle). Lomalla sitten kävin apteekista hakemassa tuota Menofemiä, kun ajattelin, ettei parin viikon käytöstä mitään haittaakaan voi olla.

Kahden viikon käyttökokemus on se, että valmiste ehkä hiukan helpotti aaltoilua, esimerkiksi en ihan joka aamu herännyt aamuyöstä hiestä märkänä niin kuin vielä alkukesällä. Päiväsaikaan aaltoja tuli vähän harvemmin.

Pikkuisen niistä siis oli apua, mutta kun vertaa reseptillä saatavaan hormonikorvaushoitoon (jota olen käyttänyt puolitoista viikkoa), ei niistä voi puhua samana päivänäkään - ainakaan minun kohdallani, vaikutushan on yksilöllistä, oli sitten kyse luontaistuotteista tai "virallisista" lääkkeistä. Kuumat aallot ovat reseptilääkkeellä (Femoston)loppuneet jokseenkin kokonaan.

• Aritta

halua käyttää hormooneja mutta en tietenkään sano että en ikinä. Niin kauan kuin muut aineet auttavat yritän olla ilman. Joskus hikoiluja kyllä on aika reilusti ja ne ottaa päähän ja sieluun mutta toistaiseksi olen kestänyt ne.

• yhä vain..

Paras keino välttää kovaa hikoilua on välttää syömästä paljon hiilihydraatteja päivän mittaan.Mitä enemmän syö makeaa,sitä enemmän hikoilee yöllä. Minulle eivät auttaneet nämä luonnontuotteet,enkä saa hormooneja syödä.Ei kun vaan hikoilla ties kuin kauan.

• +50v

Minä oon käyttänyt luontaistuotetta Femiwell ja se on minulta vienyt hiostuksen öistä pois. Välillä kokeilin olla ilman mutta hiostus palasi. Joten jatkoin taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2861
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      189
      2465
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2185
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13