Eli minulla vaikea masennus ja persoonallisuushäiriö (edelleen).
Nyt pähkin elämääni työn kannalta. Olisi pakko mennä töihin, mutta ahdistaa suunnattomasti ja tuntuu siltä, että pää ei kestä työhön menoa.
Kuinka kauan olette olleet sairaslomalla masennuksen vuoksi? Omalla kohdallani tätä edelsi työttömyys..
Painaa kamalasti se, että olen vasta aloitellut uudessa paikassa ja nyt olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla. Lääkäri kirjoitti 2 viikkoa lisää ja työpaikalla on alettu kyselemään miksi olen sairaslomalla. Pelottaa, että työpaikka menee alta tämän ahdistuksen takia.
Ahdistaa jatkuvasti ja itsemurhakin on käynyt mielessä. Työ ei kiinnosta ja on koko ajan tyhjä olo. Mutta rahaa olisi pakko saada.
Mitä helvettiä teen?
Tuntuu että se kuolema on ainoa vaihtoehto kaikkeen.
Työkyky
4
884
Vastaukset
- Hattivatti82
Millaista hoitoa saat masennukseen?
Millainen persoonallisuushäiriö sinulle on diagnosoitu?- Epätoivo
Käyn paikkakunnan avohoidossa ensi viikosta alkaen kerran viikossa...toivottavasti. On ollut tauolla avohoito koko kesän.
Lisäksi aloitin omakustanteisena terapian, eka käynti oli vasta eilen.
Persoonallisuushäiriöstä käytetään epävakaa persoonallisuus -nimeä. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa.. - hattivatti82
Epätoivo kirjoitti:
Käyn paikkakunnan avohoidossa ensi viikosta alkaen kerran viikossa...toivottavasti. On ollut tauolla avohoito koko kesän.
Lisäksi aloitin omakustanteisena terapian, eka käynti oli vasta eilen.
Persoonallisuushäiriöstä käytetään epävakaa persoonallisuus -nimeä. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa..F60.3 Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus
Hyökkäävä (aggressiivinen) persoonallisuus
Rajatilapersoonallisuus
Räjähdysaltis persoonallisuus
Persoonallisuushäiriölle on ominaista taipumus toimia hetken mielijohteesta ja harkitsematta seurauksia. Mieliala on ennustamaton ja oikukas. Henkilö on altis tunteenpurkauksille eikä usein kykene hallitsemaan purkauksellista käytöstään. Hän on taipuvainen riitaisuuteen ja yhteentörmäyksiin toisten kanssa, varsinkin jos hänen hetken mielijohteita noudattavaa käytöstään estetään tai hillitään. Häiriö voidaan jakaa impulsiiviseen muotoon ja rajatilamuotoon.
F60.30 Impulsiivinen häiriötyyppi:
Impulsiivista häiriötyyppiä luonnehtivat etenkin tunne-elämän epävakaus ja yllykkeiden hallinnan puute.
F60.31 Rajatilatyyppi:
Rajatilatyypille ovat lisäksi ominaisia häiriöt minäkuvassa, päämäärien asettamisessa ja sisäisissä tavoitteissa sekä jatkuva tyhjyyden tunne, kiihkeät ja epävakaat ihmissuhteet sekä taipumus itsetuohoiseen käytökseen, kuten itsemurha-aikeisiin ja -yrityksiin.
Toivottavasti saat hyvää apua. Masennuksessa ymmärtääkseni ainakin lääkitys ja terapia yhdessä on hyvä apu (ei pelkkä lääkitys). - Epätoivo
hattivatti82 kirjoitti:
F60.3 Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus
Hyökkäävä (aggressiivinen) persoonallisuus
Rajatilapersoonallisuus
Räjähdysaltis persoonallisuus
Persoonallisuushäiriölle on ominaista taipumus toimia hetken mielijohteesta ja harkitsematta seurauksia. Mieliala on ennustamaton ja oikukas. Henkilö on altis tunteenpurkauksille eikä usein kykene hallitsemaan purkauksellista käytöstään. Hän on taipuvainen riitaisuuteen ja yhteentörmäyksiin toisten kanssa, varsinkin jos hänen hetken mielijohteita noudattavaa käytöstään estetään tai hillitään. Häiriö voidaan jakaa impulsiiviseen muotoon ja rajatilamuotoon.
F60.30 Impulsiivinen häiriötyyppi:
Impulsiivista häiriötyyppiä luonnehtivat etenkin tunne-elämän epävakaus ja yllykkeiden hallinnan puute.
F60.31 Rajatilatyyppi:
Rajatilatyypille ovat lisäksi ominaisia häiriöt minäkuvassa, päämäärien asettamisessa ja sisäisissä tavoitteissa sekä jatkuva tyhjyyden tunne, kiihkeät ja epävakaat ihmissuhteet sekä taipumus itsetuohoiseen käytökseen, kuten itsemurha-aikeisiin ja -yrityksiin.
Toivottavasti saat hyvää apua. Masennuksessa ymmärtääkseni ainakin lääkitys ja terapia yhdessä on hyvä apu (ei pelkkä lääkitys).Onhan noita piirteitä omassa itsessä ja elämässä.
Mutta olen onnistunut olemaan ilmankin noita ja elämään "normaalisti" ennen masennusta ja näitä oireita..
Toivottavasti sitä apua tulee. Olisi kiva elää elämää eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893