Eli minulla vaikea masennus ja persoonallisuushäiriö (edelleen).
Nyt pähkin elämääni työn kannalta. Olisi pakko mennä töihin, mutta ahdistaa suunnattomasti ja tuntuu siltä, että pää ei kestä työhön menoa.
Kuinka kauan olette olleet sairaslomalla masennuksen vuoksi? Omalla kohdallani tätä edelsi työttömyys..
Painaa kamalasti se, että olen vasta aloitellut uudessa paikassa ja nyt olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla. Lääkäri kirjoitti 2 viikkoa lisää ja työpaikalla on alettu kyselemään miksi olen sairaslomalla. Pelottaa, että työpaikka menee alta tämän ahdistuksen takia.
Ahdistaa jatkuvasti ja itsemurhakin on käynyt mielessä. Työ ei kiinnosta ja on koko ajan tyhjä olo. Mutta rahaa olisi pakko saada.
Mitä helvettiä teen?
Tuntuu että se kuolema on ainoa vaihtoehto kaikkeen.
Työkyky
4
904
Vastaukset
- Hattivatti82
Millaista hoitoa saat masennukseen?
Millainen persoonallisuushäiriö sinulle on diagnosoitu?- Epätoivo
Käyn paikkakunnan avohoidossa ensi viikosta alkaen kerran viikossa...toivottavasti. On ollut tauolla avohoito koko kesän.
Lisäksi aloitin omakustanteisena terapian, eka käynti oli vasta eilen.
Persoonallisuushäiriöstä käytetään epävakaa persoonallisuus -nimeä. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa.. - hattivatti82
Epätoivo kirjoitti:
Käyn paikkakunnan avohoidossa ensi viikosta alkaen kerran viikossa...toivottavasti. On ollut tauolla avohoito koko kesän.
Lisäksi aloitin omakustanteisena terapian, eka käynti oli vasta eilen.
Persoonallisuushäiriöstä käytetään epävakaa persoonallisuus -nimeä. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa..F60.3 Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus
Hyökkäävä (aggressiivinen) persoonallisuus
Rajatilapersoonallisuus
Räjähdysaltis persoonallisuus
Persoonallisuushäiriölle on ominaista taipumus toimia hetken mielijohteesta ja harkitsematta seurauksia. Mieliala on ennustamaton ja oikukas. Henkilö on altis tunteenpurkauksille eikä usein kykene hallitsemaan purkauksellista käytöstään. Hän on taipuvainen riitaisuuteen ja yhteentörmäyksiin toisten kanssa, varsinkin jos hänen hetken mielijohteita noudattavaa käytöstään estetään tai hillitään. Häiriö voidaan jakaa impulsiiviseen muotoon ja rajatilamuotoon.
F60.30 Impulsiivinen häiriötyyppi:
Impulsiivista häiriötyyppiä luonnehtivat etenkin tunne-elämän epävakaus ja yllykkeiden hallinnan puute.
F60.31 Rajatilatyyppi:
Rajatilatyypille ovat lisäksi ominaisia häiriöt minäkuvassa, päämäärien asettamisessa ja sisäisissä tavoitteissa sekä jatkuva tyhjyyden tunne, kiihkeät ja epävakaat ihmissuhteet sekä taipumus itsetuohoiseen käytökseen, kuten itsemurha-aikeisiin ja -yrityksiin.
Toivottavasti saat hyvää apua. Masennuksessa ymmärtääkseni ainakin lääkitys ja terapia yhdessä on hyvä apu (ei pelkkä lääkitys). - Epätoivo
hattivatti82 kirjoitti:
F60.3 Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus
Hyökkäävä (aggressiivinen) persoonallisuus
Rajatilapersoonallisuus
Räjähdysaltis persoonallisuus
Persoonallisuushäiriölle on ominaista taipumus toimia hetken mielijohteesta ja harkitsematta seurauksia. Mieliala on ennustamaton ja oikukas. Henkilö on altis tunteenpurkauksille eikä usein kykene hallitsemaan purkauksellista käytöstään. Hän on taipuvainen riitaisuuteen ja yhteentörmäyksiin toisten kanssa, varsinkin jos hänen hetken mielijohteita noudattavaa käytöstään estetään tai hillitään. Häiriö voidaan jakaa impulsiiviseen muotoon ja rajatilamuotoon.
F60.30 Impulsiivinen häiriötyyppi:
Impulsiivista häiriötyyppiä luonnehtivat etenkin tunne-elämän epävakaus ja yllykkeiden hallinnan puute.
F60.31 Rajatilatyyppi:
Rajatilatyypille ovat lisäksi ominaisia häiriöt minäkuvassa, päämäärien asettamisessa ja sisäisissä tavoitteissa sekä jatkuva tyhjyyden tunne, kiihkeät ja epävakaat ihmissuhteet sekä taipumus itsetuohoiseen käytökseen, kuten itsemurha-aikeisiin ja -yrityksiin.
Toivottavasti saat hyvää apua. Masennuksessa ymmärtääkseni ainakin lääkitys ja terapia yhdessä on hyvä apu (ei pelkkä lääkitys).Onhan noita piirteitä omassa itsessä ja elämässä.
Mutta olen onnistunut olemaan ilmankin noita ja elämään "normaalisti" ennen masennusta ja näitä oireita..
Toivottavasti sitä apua tulee. Olisi kiva elää elämää eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.546269Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652733Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181854- 1461826
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1351708Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181690Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281470- 1021457
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411196Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163