Stockmann vs. eläinallergiat

Entinen asiakas

Stockmannin tavarataloihin saa ilmeisesti viedä koiria. Stockmannilla on laskettu, että koiralliset asiakkaat tuovat taloon enemmän rahaa kuin eläimille allergiset.

Epäilen, että tämä menettely ei ole ihan laillista. Joka tapauksessa tällainen yhden ihmisryhmän syrjintä on hyvin julmaa.

9

3995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siltisilti

      Ymmärrän sinänsä kiukkusi, mutta miten ihmeessä siinä kaupan edessä kadulla sitten voi kävellä? Siitähän ne koiratkin ovat kulkeneet? Helsingin stockalla myydään ovella kukkia ja heti oven vieressä parfyymeja. Entäs kukka- ja tuoksuallergiset sitten? Eihän tässä maailmassa enää voi elää ollenkaan, kun ei mitään voi pitää missään eikä myydä ollenkaan.

    • Näkövammaisten auttaja

      Ei ole sellaista paikkaa, etteikö näkövammainen/sokea saisi tulla opaskoiran kanssa.

      • mehka

        on hyvä ilmanvaihto ja on niin paljon väkeä että ovet paukkuu koko ajan. Et sinä sinne kuole. Tietääkseni hissiin koiraa ei kuitenkaan saa ottaa, eikä sovituskoppeihin.


      • JannaS
        mehka kirjoitti:

        on hyvä ilmanvaihto ja on niin paljon väkeä että ovet paukkuu koko ajan. Et sinä sinne kuole. Tietääkseni hissiin koiraa ei kuitenkaan saa ottaa, eikä sovituskoppeihin.

        ... Herkkuun. Ruokakauppoihin koiria ei saa viedä, muihin kauppoihin kyllä, ellei kyseinen kauppa sitä ole itse kieltänyt.


      • Tiesitkö
        JannaS kirjoitti:

        ... Herkkuun. Ruokakauppoihin koiria ei saa viedä, muihin kauppoihin kyllä, ellei kyseinen kauppa sitä ole itse kieltänyt.

        Ruokakauppoihinkin saa mennä opaskoiran kanssa.


      • Eläinallerginen

        Sokeain opaskoiraa ja lemmikkejä ei pitäisi rinnastaa. Toinen on vammaisen apuväline ja toinen on harrasteväline.

        Yhteiskuntaan pyritään luomaan olosuhteet, jossa kullakin tulisi olla täysimääräinen mahdollisuus osallistua yhteiskuntaan yhdenvertaisesti muiden kanssa.

        Näkövammaisten opaskoira on yksi keino helpottaa yhden vammaisryhmän osallistumista yhteiskuntaan. Kokonaisuuden kannalta on tässä tapauksessa järkevämpää, että eläimille allerginen väistää. Opaskoiriin törmään korkeintaan kerran vuodessa. Ongelma on siis minulle eläimille allergiselle hyvin pieni.

        Opaskoirat eivät ole tekosyy olettaa, että myös lemmikkieläimiä voi tuoda hyvällä omallatunnolla julkisiin tiloihin, ja näin rajoittaa toisen vammaisryhmän mahdollisuuksia osallistua yhteiskuntaan yhdenvertaisesti muiden kanssa.


    • Eläinallerginen

      Koiriin törmää kaupoissa hyvin harvoin. Poikkeuksena on tuo Stockmann, jonka asiakaskunnassa tuntuu olevan eniten ihmisiä, jotka jostain syystä haluavat kuljettaa eläintä mukanaan.

      Mielestäni kyseessä on aika pieni ongelma. Kauppaliikkeitä Suomessa riittää, vaikka sitten eläinallergioitten takia joutuisi Stockmannia välttelemään.

    • vähän yli

      nuo allergisten ihmisten hössötykset.
      Olen itse seurustellut ja asunut miehen kanssa joka oli allerginen kaikille eläimille niin pahasti, ettei edes testitaulukko riittänyt!
      Silti hän kykeni asumaan kanssani vaikka minulla oli 2 koiraa ja 2 marsua. Erityisvalmisteluita se kyllä vaati, marsut pidettiin kylppärissä ja koirat piti pestä usein.
      Joka tapauksessa, eiköhän allergikot kykene lyhyitä aikoja olemaan paikassa jossa on eläimiä, kun ei sinne tarvitse asumaan jäädä!
      Isossa kaupassa on niin paljon tilaa ja hyvä ilmanvaihto.
      Ottaa muutenkin päähän kuin koiraa ei saa ottaa MIHINKÄÄN, joka puolella on koirankieltomerkkejä.
      Kaikki on hankalaa, matkustaminenkin kun joutuu hakemaan hotellin johon saa koiran tuoda.
      Jos sellaisen ihmeen löytääkin niin tarvitaan kuitenkin matkustusväline johon koiran saa tuoda ilmn että se on laitettava johonkin lastiruumaan kärsimään.
      Joten olen samaa mieltä, yhden ihmisryhmän syrjiminen on julmaa, eli enemmän vapauksia meille koirallisille.

      • AllerginenHerraX

        Jos joutuisin lähtemään lomamatkalle niin, että matkan aluksi joutuisin istumaan muutaman tunnin koiran kanssa lentokoneessa, menisi esim. viikon lomamatkasta suurin osa sairastaessa. En oikein näe tähän tilanteeseen muuta ratkaisua, kuin että eläimet kuljetetaan ruumassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe