KK tai QQ kädessä

ja pöytään A

Alkaa pikku hiljaa vituttamaan. Joka kerta kun saa ison parin, tulee vielä isompi kortti pöytään. Kolme kertaa KK, ja joka kerta flopista A. Äsken kädessä QQ. Olin varma että tulee K tai A pöytään. Ässä tuli.

13

2075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • QQ-pocket

      Täräytä merkit keskelle 10-QQ pareilla, niin ei tule A6 tai KJ tyypit niin herkästi floppia katsomaan. Aika usein jollekin raukalle sattuu pikkupari kouraan ja se saattaa lähteä katsomaan sun korotuksen. Kohta palstan kaikkitietävä "näin meillä" voitollinen pelaaja(ilmeisesti pelaa freerolleja joista on netonnut kolmen vuoden takomisella satkun) tulee valistamaan sinua valuesta yms., mutta toki voit hänenkin horinoita lukea ja päättää sitten tyylin joka sopii sulle parhaiten.

      • paras tapa

        Empä suosittele täräyttämään kaikkia keskelle. On totta että tuommoiset vedot saatetaan maksaa pienilläkin pareilla, mutta kyllä se on kannattavampaa tehdä tuntuva korotus ja foldata flopilla jos on ylikortti.


      • suckout
        paras tapa kirjoitti:

        Empä suosittele täräyttämään kaikkia keskelle. On totta että tuommoiset vedot saatetaan maksaa pienilläkin pareilla, mutta kyllä se on kannattavampaa tehdä tuntuva korotus ja foldata flopilla jos on ylikortti.

        Eli ensin heität roimasti omaa rahaa pöytään ja kippaat parisi, jos flopista sattuu löytymään ylikortti? Toi nyt on niin passiivisen ja pelokkaan fisun pelaamista kuin olla ja voi.

        Olen itse tienannut hyvin tekemällä juuri noin, kuten toi ylempi vinkkaajakin, eli 10-QQ pareilla all-in. Ja voitot on todellakin tullut siksi, että joku on maksanut pikkuparilla.

        Toki joskus pikkuparilla maksanut saa kolmoset, mutta huomattavasti harvemmin noin häviää, kuin sillä, että joku Ax ta Kx tyyppi tulee katsomaan floppia normaalin/suuren korotuksen jälkeen.

        Jos toi tyyli on liian extreme, niin mielestäni kannattaa sitten pelkästään maksaa ilman korottelua noilla 10-QQ pareilla ja katsoa floppi ja kipata sitten, jos joku A tai K tulee pöytään ja porukka alkaa korottelemaan kunnolla. Säästyypähän ainakin korotukseen tuhlatut rahat, jos menee ylikorteista vetelät housuun.


      • epäselvästi....
        suckout kirjoitti:

        Eli ensin heität roimasti omaa rahaa pöytään ja kippaat parisi, jos flopista sattuu löytymään ylikortti? Toi nyt on niin passiivisen ja pelokkaan fisun pelaamista kuin olla ja voi.

        Olen itse tienannut hyvin tekemällä juuri noin, kuten toi ylempi vinkkaajakin, eli 10-QQ pareilla all-in. Ja voitot on todellakin tullut siksi, että joku on maksanut pikkuparilla.

        Toki joskus pikkuparilla maksanut saa kolmoset, mutta huomattavasti harvemmin noin häviää, kuin sillä, että joku Ax ta Kx tyyppi tulee katsomaan floppia normaalin/suuren korotuksen jälkeen.

        Jos toi tyyli on liian extreme, niin mielestäni kannattaa sitten pelkästään maksaa ilman korottelua noilla 10-QQ pareilla ja katsoa floppi ja kipata sitten, jos joku A tai K tulee pöytään ja porukka alkaa korottelemaan kunnolla. Säästyypähän ainakin korotukseen tuhlatut rahat, jos menee ylikorteista vetelät housuun.

        Kirjoitin hieman epäselvästi. Kirjoitin myös tämän http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000026&conference=4500000000001423&posting=22000000028302112 eli ei tietenkään kannata foldata pelkästään sen takia vaikka pöytään tulisikin isompi kortti.

        On aivan totta että pikku limiiteissä monet saattavat maksaa all-in vedot, mutta mitä isompi limiitti niin sitä todennäköismemin siellä vastassa on vielä parempi taskupari AA tai KK.

        Varsinkin JJ-1010 allinit ovat puhdasta lottoa. Hyvin voi olla vastassa QQ/KK/AA.


    • mitä sitten?

      oletko kenties pelaaja, joka on kytännyt 4tuntia saadakseen nämä parit ja pelannut ainoostaan niillä?:)
      ja ei silä vastustajalla aina ässää kädessä ole vaikkaa, niin luuletkin.

    • fghgfhhg

      Sama homma mulla, ihan turha lähtee kattoo pitemmälle kun pöytään läjhätää se ässä aina, ainakin ongamella ja bossilla! Sit kun itse pelaan vielä limittiä (0.5/1, 1/2) niin ei voi noita all-inelläkään pelotella ;( Muutenkin outoa kun ässä on pöydässä joka neljäs tai viides jako?

      Pitää huomenna vaihtaa paikkaa, todennäköisesti full tilttiin koska rekkasin sinne pokersavvyyn kautta..

      • AAAKK

        "Muutenkin outoa kun ässä on pöydässä joka neljäs tai viides jako?"

        Kyllähän tuo oudolta kuulostaa. Ässän pitäisi kuitenkin tulla pöytään vähän useammin kuin joka kolmas jako, joten liian vähän ässiä näyttäisi pakassasi olevan.


    • lähteä

      kaikenlaisiin kotkotuksiin mukaan,jos perse ei kestä merivettä niin älä lähde mukaan,jos on hitusenkaan epävarma.

    • varma neuvo:

      pelaat vain silloin kun käteen nasahtaa naulat,niin ei tuu tota ylikorttiongelmaa......eikä tarvi muutoinkaan liian usein lähtee floppia katsomaan:)

    • jos olet tehnyt korotuksen

      Suosittelen että teet alussa kunnon korotuksen esim. 4-8BB ja sitten jos pöytään napsahtaa ässä niin teet edelleen esim. 1/4 tai puolen potin korotuksen tai suunnilleen potin (jos pieni potti kyseessä). Turnilla voit kokeilla checkkausta tai sitten jatkat pienellä lyönnillä edelleen ja jos tulee vahva reraise (tai raise) niin foldaat ja jos maksu niin hyvin voit kokeilla betata myös riverillä.

      Yleensä jos lyönti on pieni ja tulee pelkkä maksu niin toisella voi olla värin/suoran haku tai pieni pari eli ei sitä ässää ole aina vastapuolella vaikka flopissa olisikin ässä (toki voi olla ässä pienellä kikkerillä tai sitten "aloittelijat" eivät tee korotuksia vaikka olisikin ässä isolla kikkerillä). Kannattaa tietysti toimia tilanteen mukaan. Yleensä seurauksena on suora foldaus, jos ei ole ässää tai mitään muitakaan hakuja.

      • Tilt Full

        Kyllä toi on se oikee ja järkevä tapa pelata KKQQJJTT mutta turnaus peleissä parempi lyödä kaikki keskelle, varsinkin jos oma stackki muiden isompi! Ja oikealla pelillä se on!


      • Näin meillä

        Tuossa asia on kiteytetty hyvä kirjoitus.

        A n pöytään ilmestyessä 1/2-3/4 potti ja katotaan mitä kaveri tekee. Eli näytellään osumaa.

        PF peli on pidettävä samantyyppisenä riippumatta omista korteista. Pelaajan luku helpottuu huomattavasti jos isoilla pareilla tulee all in ja muilla normaalimman tyyppistä.

        Sama juttu sekä turnaus/raha pelaamisessa. All in turnauksessa nyt lähinnän tarkoittaa blindien isotessa että mulla on jotain mutta voisitteko foldata please tarttis saada blindit ryöstettyä.

        Eli suorat pf allarit ainakin minulle kertovat lähinnä sen että kyseessä on aloittelija.


      • 6-max wannabe
        Näin meillä kirjoitti:

        Tuossa asia on kiteytetty hyvä kirjoitus.

        A n pöytään ilmestyessä 1/2-3/4 potti ja katotaan mitä kaveri tekee. Eli näytellään osumaa.

        PF peli on pidettävä samantyyppisenä riippumatta omista korteista. Pelaajan luku helpottuu huomattavasti jos isoilla pareilla tulee all in ja muilla normaalimman tyyppistä.

        Sama juttu sekä turnaus/raha pelaamisessa. All in turnauksessa nyt lähinnän tarkoittaa blindien isotessa että mulla on jotain mutta voisitteko foldata please tarttis saada blindit ryöstettyä.

        Eli suorat pf allarit ainakin minulle kertovat lähinnä sen että kyseessä on aloittelija.

        mieltä. koko allareiden käyttely on mielestäni yleensä aika kyseenalaista.

        Se että saat mennä niin halutessasi all-in ei kai tarkoita että niin kovinkaan usein kannattaa tehdä. Jopa implied oddsit romuttuvat yleensä runsaan potin kokoisella korotuksella. Miksi riskeerata marginaalisissa käsissä aivan älyttömästi jos lopputulos on käytännössä lähes poikkeuksetta sama?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe