Lotan ja Leevin veli?

Ällällää-Lällällää...

Noniin...

Lotta Ellen Amanda ja
Leevi Oiva Aatami

saivat pikkuisen veljen. :)

Nimeä kovasti mietitään - päässä raksuttaa tyhjää! Voi kun pitikin niin vaikea kirjain valita, tuo L... Ei oikein nättejä poikien nimiä enää löydy... =/ Lari ja Lauri on käytössä jo niin monella meidän perheen jokapäiväiseen elämään liittyvällä että ei niitä enää viitsi...

Lasse, Lassi, Launo, Leo, Lyly... Ei oikein muita L-nimiä tule mieleen. Tuleeko teillä jotain mieleen? Tuo Leo nyt kuulostaa vähän paremmalta kuin nuo muut mutta en tiedä, tulee mieleen Leijona... :D

Ideoita? Kiitos kaikille!

15

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosikkini

      on ehdottomasti Lenni.

    • sibyllavon

      esim. Lassi Veikka Olavi tai Lenni Ossi Anselmi sopisi.

    • sade.

      Luukas

    • on...

      aivan ihana! Lenni Eetu Aleksanteri

    • Täti

      Lasse ja Lassi ovat kumpikin ihan hyviä nimiä perheen kuopukselle.
      Joillekin saattaa tulla mielleyhtymä Lassi & Leevi -sarjakuvaan,
      mutta minua se ei häiritsisi.

      Ällällä alkavia nimiä olis vielä ainakin
      Luukas ja Linus,
      mutta itse pidän enemmän Lassesta ja Lassista :)

    • Kukkakimppu I

      Ehdotan nimeä

      Lalli Urho Artturi.

      Muita: Lari, Luka, Lukas, Luuka

    • lasten sadusta

      Luru tai Lassi olisi mun suosikit. Luru ei vaan ole vissiin ihan virallinen nimi, mutta kylla silla nimella muutama mies tolla vaeltaa.

    • Hanna

      Oli meitäkin kolme lasta, joista kahden nimi alko samalla kirjaimella ja kolmannen ei. En tiedä, onko kukaan koskaan edes kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.

      Siispä ehdotan Eetua.

    • Liisa-Maria

      olisi minusta noista paras. Ehkä sitä on jo paljon äänestettykin. En taaskaan lukenut kaikkia vastauksia.

    • albuf

      Hei

      Minusta myös Lenni on ihana nimi...

      Vaikkapa Lenni Eetu Oskari
      Lenni Juho Eemeli

      Luukas on myös ihan ok nimi, mutta jotenki eri tyyppinen kuin sisarusten nimet...

    • Ällällää-Lällällää...

      No niin, suljetaan ensin pois muutama vaihtoehto.

      Lari ja Lauri ovat kauniita nimiä mutta meidän läheisillä niin yleisiä. :( Lasse- ja Lassi-nimet yhdistän erääseen ihmiseen ja tapahtumaan joita en pahemmin välitä muistella... Lennistä tulee meille mieleen meidän rakas koira jota ei enää ole ja niin tuokin nimi on "varattu". Linus-nimestä sanon ihan suoraan etten tiedä miten äännetään - Linus, Liinus...? Enkä osaisi edes taivuttaa, Linusin, Linuksen...? Ja heti Leevin kummitädillä tuli mieleen - NENÄLINUS!!! :D Siis jos tuo I lausutaan pitkänä...

      Löysin nyt yhden uudenkin, tarkoitan tällä että MINULLE oli etunimenä outo - Leino! Mitäs pidätte? Ja ei tuo Leokaan nyt oikeastaan niin kamalalta enää kuulosta, on oikeastaan aika suloinen nimi...

      Eli nyt kysymys kuuluu vain onko tämä meidän pieni sitten Leino vai Leo! :)

      Kyllä se nimi alkaa muotoutua vähitellen... Toinen nimi on hukassa vielä, kolmanneksi Akseli tai Aapeli.

      Lotta
      Leevi
      Leo vai Leino?

      Kiitos taas kaikille jotka jaksaa mun kanssani näitä pyöritellä! :)

      • Hanna

        ...vaikka onkin kaitsen aika yleinen nykyään. En jaksa tarkistaa vrk:n sivuilta.


      • sibyllavon

        on ruotsalainen nimi ja äännetään sen mukaisesti. Järkevää jättää pois ellei ole näitä sukujuuria. Minä kannatan Leoa, esim. Leo Ilmo Akseli


    • Poison.

      Leijonaa. Hieno nimi mielestäni, mutta suosittelen poikkeamaan L-linjalta jos ette siitä pidä, tai ainakin keksimään toisen. Nimen pitäisi olla tykätty.

    • bluevelvet

      Luka Akseli olis ihana..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe